×

روزنامه دولت مدعی شد: عملکرد دولت سیزدهم در حفظ ارزش دلار از همه دولت‌ها بهتر بوده!

  • کد نوشته: 88108
  • ۱۴۰۲-۰۱-۲۳
  • 115 بازدید
  • ۰
  • روزنامه ایران نوشت : دولت‌های روحانی و رفسنجانی بدترین عملکرد را در حفظ ارزش پول ملی داشته‌اند. حتی دولت خاتمی نیز در دو سال ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ افزایش بالاتری در نرخ ارز نسبت به سال گذشته داشته است. به گزارش گیل و دیلم ، روزنامه دولتی ایران در گزارشی با مقایسه قیمت دلار در دولت‌های […]

    روزنامه دولت مدعی شد: عملکرد دولت سیزدهم در حفظ ارزش دلار از همه دولت‌ها بهتر بوده!
  • روزنامه ایران نوشت : دولت‌های روحانی و رفسنجانی بدترین عملکرد را در حفظ ارزش پول ملی داشته‌اند. حتی دولت خاتمی نیز در دو سال ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ افزایش بالاتری در نرخ ارز نسبت به سال گذشته داشته است.

    به گزارش گیل و دیلم ، روزنامه دولتی ایران در گزارشی با مقایسه قیمت دلار در دولت‌های مختلف مدعی شده عملکرد دولت سیزدهم در حفظ ارزش پول ملی از دولت‌های هاشمی، خاتمی و روحانی بهتر بوده است!

    ایران، بیشترین سقوط ارزش پول ملی ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی، در دولت‌های روحانی و رفسنجانی رقم خورده است. دلار در دوره قاجار یک تومان و در پایان دولت روحانی ۲۷ هزار تومان بود یعنی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۷ هزار برابر شده و در دو سال گذشته نیز از ۲۷ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان رسیده و کمتر از ۲ برابر افزایش داشته است.

    گزارش‌نویس روزنامه ایران افزوده است: از لحاظ متوسط سالانه افزایش نرخ دلار در دولت‌های پس از دفاع مقدس، حسن روحانی با ۳۰.۸ درصد و اکبر رفسنجانی با ۲۲ درصد بدترین عملکرد را داشته‌اند.همچنین اگر افزایش‌های سالانه دورقمی نرخ ارز در دولت‌های پس از دفاع مقدس (۱۳۶۸ به بعد) را مورد مقایسه قرار دهیم، عملکرد منتقدان دولت رئیسی، مشخص می‌شود. دولت‌های روحانی و رفسنجانی در ۸ سال عملکرد خود ۵ مرتبه رشدهای سالانه دورقمی در افزایش نرخ دلار ثبت کرده‌اند و مجموعاً بدترین عملکرد را در حفظ ارزش پول ملی داشته‌اند. افزایش نرخ ارز در سال ۱۴۰۱ یک‌پنجم رکورد ۱۵۶ درصدی دولت روحانی در سال ۱۳۹۷ بوده است اما حامیان و مسئولان دولت روحانی خود را به فراموشی زده‌اند و ادعای نگرانی نسبت به کاهش نرخ ارز در دولت رئیسی می‌کنند. حتی دولت خاتمی نیز در دو سال ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ افزایش بالاتری در نرخ ارز نسبت به سال گذشته داشته است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=88108

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *