×

رییس محیط زیست لاهیجان: واحدهای صنعتی لاهیجان باید سیستم پیش تصفیه داشته باشند

  • کد نوشته: 71690
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۳
  • 160 بازدید
  • ۰
  • واحدهای صنعتی لاهیجان باید سیستم پیش تصفیه داشته باشند به گزارش گیل و دیلم ،رییس محیط زیست لاهیجان با بیان اینکه اغلب واحدهای شهرک صنعتی لاهیجان، واحدهای غذایی هستند گفت: تمام واحدهای صنعتی داخل شهرک باید سیستم پیش تصفیه داشته باشند. فرایندهای گوناگون صنعتی همراه با تولیدات متنوع و گسترده مواد و ترکیبات، آلودگی های […]

    رییس محیط زیست لاهیجان: واحدهای صنعتی لاهیجان باید سیستم پیش تصفیه داشته باشند
  • واحدهای صنعتی لاهیجان باید سیستم پیش تصفیه داشته باشند

    به گزارش گیل و دیلم ،رییس محیط زیست لاهیجان با بیان اینکه اغلب واحدهای شهرک صنعتی لاهیجان، واحدهای غذایی هستند گفت: تمام واحدهای صنعتی داخل شهرک باید سیستم پیش تصفیه داشته باشند.

    فرایندهای گوناگون صنعتی همراه با تولیدات متنوع و گسترده مواد و ترکیبات، آلودگی های متعددی را برای محیط زیست ایجاد می کند.

    آلاینده های زیست محیطی ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی به ویژه در قسمت منابع آب آسیب های جدی وارد می کند و زندگی مردم را به طور مستقیم تحت شعاع خود قرار می دهد.

    برای اینکه از برور چنین مشکلاتی جلوگیری شود و یا آلودگی های بوجود آمده کاهش یابد، ورود قوه قضاییه ضروری است و در هفته جاری نیز حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران و مسئولان از تصفیه خانه شهرک صنعتی لاهیجان بازدید کردند.

    وی تاکید کرد ایجاد تصفیه خانه برای تمامی کارخانه ها و واحدهای تولیدی این شهرستان الزامی است.

    خلیلی خاطرنشان کرد: آلودگی های ناشی از فاضلاب کارخانه ها موجبات آلودگی محل زندگی ساکنان منطقه و محیط زیست و بیماری مردم را فراهم کرده است.

    وی تصریح کرد: اگر مسئولان واحدهای تولیدی نسبت به تصفیه فاضلاب ها اقدام نکنند، دستور قضایی در جهت تعطیلی و توقف این واحدها صادر خواهد شد.

    علی امیری رییس محیط زیست لاهیجان نیز در این خصوص در گفت و گو با ایسنا گفت: تصفیه خانه موجود در شهرک صنعتی لاهیجان جوابگوی فاضلاب های واحدهای صنعتی در این شهرک نیست و به همین دلیل در سال های اخیر پیگیری های لازم انجام شد تا فاز دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی این شهرستان راه اندازی شود.

    وی افزود: فاز دوم این تصفیه خانه هم اکنون به صورت آزمایشی راه اندازی شده است و تا یک ماه نمونه گیری و بررسی های لازم انجام خواهد شد.

    امیری ادامه داد: اگر میزان آلودگی های این فاضلاب برای ورود به محیط زیست در حد استاندارد نباشد دوباره خواستار کاهش آیتم های آلودگی فاضلاب های واحدهای صنعتی خواهیم شد.

    رییس اداره محیط زیست لاهیجان با بیان اینکه در حال حاضر میزان تصفیه ای که انجام می شود حجم فاضلاب بیشتر از ظرفیت تصفیه خانه بود، اظهار کرد: آلودگی های صنعتی برای زندگی مردم ساکنان نیز مشکلاتی بوجود آورد که امیدواریم با فاز دوم این تصفیه خانه کم شود.

    وی با بیان اینکه اغلب واحدهای صنعتی این شهرک، واحدهای غذایی هستند تصریح کرد: تمام واحدهای صنعتی داخل شهرک باید سیستم پیش تصفیه داشته باشند.

    امیری با بیان اینکه برخی از واحدهای صنعتی آلودگی بیشتری دارند، افزود: در مجموع همه واحدهای صنعتی باید فاضلابی که وارد محیط زیست می کنند، در حد استاندار باشند.

    رییس اداره محیط زیست لاهیجان گفت: واحدهای صنعتی خارج از شهرک صنعتی نیز موظف هستند که حتما تصفیه خانه داشته باشند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=71690

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *