×

زاویه ۱۸۰ درجه ای میان اندیشه های امام و مصباح یزدی ؛ مصباح رای، خواسته و نظر مردم را فاقد اهمیت و اصالت می‌دانست

  • کد نوشته: 95487
  • ۱۴۰۲-۰۹-۱۲
  • 113 بازدید
  • ۰
  • اشرف بروجردی در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت: تسلط تفکر مصباحی در جامعه ایرانی، یعنی دوری از آرا و اندیشه‌های امام. به گزارش گیل و دیلم ،بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:‌ * زمانی می‌توان از گشایش در بررسی صلاحیت‌ها صحبت کرد که ردصلاحیت‌های بی‌دلیل برداشته شود و حق مشارکت، شامل حق کاندیداتوری […]

    زاویه ۱۸۰ درجه ای میان اندیشه های امام و مصباح یزدی ؛ مصباح رای، خواسته و نظر مردم را فاقد اهمیت و اصالت می‌دانست
  • اشرف بروجردی در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت: تسلط تفکر مصباحی در جامعه ایرانی، یعنی دوری از آرا و اندیشه‌های امام.

    به گزارش گیل و دیلم ،بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:‌

    * زمانی می‌توان از گشایش در بررسی صلاحیت‌ها صحبت کرد که ردصلاحیت‌های بی‌دلیل برداشته شود و حق مشارکت، شامل حق کاندیداتوری و حق حضور در انتخابات برای اقشار ذیل قانون اساسی فراهم شود.

    *تاریخ مواضع، صحبت‌ها، رفتار و تردیدهای آقای مصباح را ثبت کرده است. همه این داده‌های تاریخی و مستند نشان می‌دهد که زاویه‌ای ۱۸۰ درجه‌ای میان قرائت و اندیشه‌های امام (ره) با دیدگاه‌های امثال آقای مصباح وجود داشته است.

    *امام (ره) همواره بر نقش مردم، رای مردم، مشارکت مردم و اصالت مردم در بزنگاه‌های تصمیم‌سازی‌ها، تاکید داشتند و آقای مصباح اساسا رای و خواسته و نظر مردم را فاقد اهمیت و اصالت می‌دانستند.

    *شاگردان و پیروان فردی که دیدگاهش ۱۸۰ درجه با امام(ره) متضاد است، حق ندارند برای جامعه ایرانی و مردم ایران نسخه بپیچند که چگونه رفتار کنند.

    *تسلط تفکر مصباحی در جامعه ایرانی، یعنی دوری از آرا و اندیشه‌های امام. امام هرگز معتقد نبودند، اقلیت باید بر اکثریت سلطه داشته و سکان هدایت کشور را به دست بگیرند.

    *مردم به جهت ناآگاهی و دوری از حقایق است که سکوت کرده، بی‌تفاوت می‌شوند و حرفی نمی‌زنند. البته در بسیاری موارد هم ترس از برخوردهای خشونت‌آمیز طرف مقابل است که مردم را وادار به سکوت می‌کند. جامعه ایرانی با این تاریخ هزاران ساله و تمدن ژرف نباید اینگونه سر در گریبان بی‌تفاوتی فرو برد.

    *امروز هم سرنوشت محتوم این کشور، حرکت در مسیر اصلاحات است. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.تغییرات صحیح اصلاح‌طلبانه را باید بر مبنای نیازهای بشری و بر مبنای حاکمیت قانون و حقیقت پیش برد تا زمان برای کنشگری حداکثری فراهم شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=95487

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *