×

زمین خواران گیلان امان نمی یابند

  • کد نوشته: 56682
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۵
  • 159 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد: بحران کرونا و شرایط ویژه بوجود آمده در راستای این بحران موجب نخواهد شد تا زمین خواران در استان در امان بمانند. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ،ساسان کفایی روز دوشنبه  در گفت و گویی اظهار داشت : در روزهای اخیر یک هکتار از اراضی […]

    زمین خواران گیلان امان نمی یابند
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد: بحران کرونا و شرایط ویژه بوجود آمده در راستای این بحران موجب نخواهد شد تا زمین خواران در استان در امان بمانند.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ،ساسان کفایی روز دوشنبه  در گفت و گویی اظهار داشت : در روزهای اخیر یک هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده سیاه درویشان  شهرستان صومعه سرا و هفت هزار متر مربع از اراضی ملی تالاب جوکندان  تالش توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره کل از دست زمین خواران رفع تصرف شد.
    وی هشدار داد: هیچ گونه اجازه سوء استفاده از شرایط کرونایی به متخلفان زیست محیطی در استان داده نخواهد شد و هر گونه اقدام به تخریب، تسطیح یا آتش زدن عمدی نیزارهای تالاب از چشم یگان حفاظت محیط زیست، پنهان نمی ماند و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.  
    کفایی با قدردانی از مردم طبیعت دوست گیلان به دلیل نقش انکار ناپذیر آنان در حفظ انفال الهی و همراهی و همدلی با حفاظت محیط زیست گیلان  از آنان خواست هر گونه تخریب، تصرف غیر مجاز و تجاوز به عرصه های زیست محیطی را به نزدیکترین پاسگاه یا ادارات حفاظت محیط زیست استان، به منظور پیگیری موضوع و جلوگیری از روند تخریب گزارش دهند.
    وی تاکید کرد: اقدامات حفاظتی این یگان با قاطعیت کامل و با همراهی نیروی انتظامی استان و حمایت کامل دستگاه قضایی ادامه خواهد یافت.
    مناطق حفاظت شده سیاه درویشان  و سیاه کشیم در حوزه جنوب غربی و جنوب تالاب انزلی است و این مناطق طبیعی جایگاه مناسبی برای تخم ریز ماهیان ،مهاجرت پرندگان و لانه گذاری و زادآوری پرستوی دریایی هستند ؛ تالاب  جوکندان با مساحت ۳۹۰ هکتار در شرقی ترین نقطه منطقه حفاظت شده لیسار تالش در ساحل دریای خزر قرار دارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=56682

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *