×

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان خبر داد؛
ساخت نیروگاه خورشیدی در لوشان

  • کد نوشته: 96722
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۰
  • 68 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از آغاز ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی به زودی در لوشان خبر داد....
    ساخت نیروگاه خورشیدی در لوشان
  • به گزارش گیل و دیلم ،محمود دشت بزرگ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: ساخت یک نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در لوشان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق ایران (ساتبا) به زودی در منطقه لوشان آغاز می‌شود.

    او با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو مبنی بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور با ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات در کشور افزود: پیمانکار ساخت نیروگاه خورشیدی لوشان مشخص شده و با سرمایه گذار در سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر هم رایزنی‌های لازم انجام شده است.

    مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه برای تسریع در ساخت این نیروگاه باید با منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و دیگر سازمان‌های مرتبط هماهنگی شود، تصریح کرد: همه مراحل ساخت و اتصال این نیروگاه با ولتاژ ۲۰ کیلوولت به پست ۲۰/ ۶۳ کیلوولت لوشان و توسعه آن برعهده سرمایه گذار است.

    دشت بزرگ همچنین با تأکید بر اینکه برای انتقال برق تولیدی نیروگاه خورشیدی به پست لوشان، به ایجاد ۶ کیلومتر شبکه انتقال نیاز است، گفت: پس از اجرای این طرح، ساخت نیروگاه‌های خورشیدی دیگری در گیلان آغاز خواهد شد.

    او با توجه به اینکه طرح ساخت نیروگاه ۲۰ مگاواتی لوشان باید قبل از اوج بار سال آینده به بهره برداری برسد، از همه مسئولان اجرایی گیلان درخواست هماهنگی و تعامل بیشتر کرد.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=96722

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *