×

سخنگوی دولت: اگر الان فضای مجازی منبع اول پخش خبر است، بخشی از آن محصول سیاستهای غلط مسئولان قبلی است که سراغ رسانه رسمی نمی‌رفتند؛ رسانه‌های غیررسمی را جایگزین کرده بودند / اینستاگرام مال دشمن است

  • کد نوشته: 83083
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۸
  • 134 بازدید
  • ۰
  • سخنگوی دولت با بیان اینکه فکر نکنید هجمه‌ای علیه ما شده و ما در حال دفاع هستیم، تصریح کرد: ما یک حرکت پیشروانه را آغاز کردیم و دشمن امروز در حال واکنش انفعالی به آن حرکت است. به گزارش گیل و دیلم ، علی بهادری جهرمی در همایش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه […]

    سخنگوی دولت: اگر الان فضای مجازی منبع اول پخش خبر است، بخشی از آن محصول سیاستهای غلط مسئولان قبلی است که سراغ رسانه رسمی نمی‌رفتند؛ رسانه‌های غیررسمی را جایگزین کرده بودند / اینستاگرام مال دشمن است
  • سخنگوی دولت با بیان اینکه فکر نکنید هجمه‌ای علیه ما شده و ما در حال دفاع هستیم، تصریح کرد: ما یک حرکت پیشروانه را آغاز کردیم و دشمن امروز در حال واکنش انفعالی به آن حرکت است.

    به گزارش گیل و دیلم ، علی بهادری جهرمی در همایش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه مدیران کشور در صورتی موفق خواهند بود که بیش از آنچه می‌گویند بشنوند، اظهار کرد: امروز بچه‌مدرسه‌ای‌های ما ظرفیت و پتانسیل قوی و نیرومندی هستند و من در هر نقطه از کشور که می‌روم ایمانم به این تعبیر رهبری که مردم ایران را شایسته تقدیر و احترام می‌دانند بیشتر می‌شود و هم ایمانم به آینده روشن کشور بیشتر می‌شود که دلیلش همین تخصص، دغدغه، انرژی و پویایی همین جمع حاضر است.

    وی افزود: در کشورهای دیگر مردم را مشغول به چیزهای دیگری می‌کنند که حواسشان از مسائل اصلی پرت شود، اما ما در کشوری زندگی می‌کنیم که چنین رویکردی وجود ندارد و مردم درباره مسائل اصلی کشور صحبت می‌کنند و امر جهاد تبیین وجود دارد تا سراغ مسیرهای انحرافی و شیطانی که خلاصه‌اش گم‌کردن جهت اصلی است، نرویم.

    سخنگوی دولت یادآور شد: وقتی مسئولیت سخنگویی به من سپرده شد یکی از نکات تکلیفی رییس‌جمهوری به من این بود که من سخنگوی مردم در دولت هم باشم نه صرفاً سخنگوی دولت برای مردم. تعبیر آقای رئیسی این بود که من چون وکیل هم هستم سمت وکالت مردم و دفاع از حقوق ملت را هم در دولت داشته باشم.

    بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه امروز وسط صحنه میدان جنگی قرار گرفتیم که همه متوجه آن شده‌اند، اظهار کرد: بعضی وقت‌ها حواسمان نیست که وسط میدان جنگ هستیم، روزی که رهبری انقلاب جهاد تبیین و گام دوم انقلاب را مطرح کردند و از جوانان در آن بیانیه سخن گفتند این جنگ امروز را که برای ما هم روشن شده، به روشنی می‌دیدند اما شاید من و شما حواسمان نبود که وسط میدان جنگ هستیم.

    وی با طرح این پرسش که چرا وسط میدان جنگ هستیم، افزود: ذات دنیا نبرد بین حق و باطل است. شیاطینی هستند که مسیرشان با مسیر حق زاویه دارد و متفاوت است. گاهی شیطان و شیطان بزرگ امروز که آمریکا باشد برای بعضی باید قل و زنجیر بیاورد و برای برخی طناب و برای برخی هم بدون اینها همراهی‌شان را جلب می‌کند.

    بهادری جهرمی تاکید کرد: ما در منطقه و کشوری هستیم که هم اعتقادی داریم که پیشرو است و برگ برنده‌ای به نام دین و اعتقاد داریم که به نوعی حریف می‌طلبد و کسی یارای مقابله با آن را ندارد.

    وی یادآور شد: ما همچنین مردمی داریم با استعداد و ظرفیت و توان و جغرافیایی داریم سرشار از منابع طبیعی که رتبه پنجم جهان را به ما اختصاص داده است. از منظر جغرافیایی هم پانزده همسایه داریم و تمدنی بسیار دیرینه هم داریم، این رقیب برای شیطان خطرناک است و زنجیر می‌خواهد.

    وی تصریح کرد: چنین حریفی را دشمن برایش هزینه می‌کند و برنامه‌ریزی دارد. یک زمان شرایطی در کشور بود که شاید دشمن می‌گفت کشور در مسیر پیشرفت کندتر و آرامتر پیش می‌رود و آن زمان نیازی نبود که دشمن تمام توان خود را برای دشمنی صرف کند اما امروز مسیر پیشرفت کشور در ریل خود حرکت می‌کند و در چنین شرایطی دشمن احساس خطر می‌کند و قطعاً در چنین شرایطی وضعیت دشمن ناگوار است و قطعاً پیروزی از آن ما خواهد بود.

    بهادری جهرمی با بیان اینکه ما یک جنگ جدی در ادوار مختلف داشتیم و داریم که برخی از کشورها می‌خواهند قطب اصلی قدرت در دنیا باشند، اظهار کرد: متاسفانه برخی اوقات سیاست خارجی ما به شکلی بوده است که عملاً خواسته یا ناخواسته هندسه قدرت به نفع آن کشورها تقویت شود.

    سخنگوی دولت گفت: اما امروز در حوزه تعاملات بین‌المللی چه در حوزه اقتصادی و چه سیاسی چرخشی در سیاست خارجی ما بوده است که ما به سرعت به سمت چندجانبه‌گرایی می‌رویم و فقط یک میز تعیین نمی‌کند که موضوعات اقتصادی و امنیتی در سطح بین‌الملل به چه سمتی حرکت شود، حتی گاهی آن یک میز تلاش خود را می‌کند اما نتیجه خلاف خواسته آن است.

    بهادری جهرمی ادامه داد: اساساً یکی از دلایلی که غرب دارد تلاش می‌کند حکمرانی در فضای مجازی را تقویت می‌کند تا تک‌صدایی و دیکتاتوری خود را داشته باشد به همین دلیل است که روی زمین مغلوب شده است.

    وی با بیان اینکه فکر نکنید یک هجمه‌ای علیه ما شد و ما در حال دفاع هستیم، تصریح کرد: ما یک حرکت پیشروانه را آغاز کردیم و دشمن امروز در حال واکنش انفعالی به آن حرکت است. امروز کوریدورهایی که فعال شده شرق را بدون کمک غرب به رفع نیازهای خود می‌رساند.

    سخنگوی دولت ادامه داد: در گذشته با نگاه اینکه حل مشکلات از طریق تعامل با غرب است به نتایجی رسیدیم که از کرونا روزی ۷۰۰ نفر را از دست می‌دادیم و در شهریورماه تورم ۶۰ درصد داشتیم و میانگین رشد اقتصادی ما در دهه ۹۰ چهار دهم درصد بود که شد تقریباً صفر و قدرت خرید به شدت کاهش یافت و غرب احساس کرد که اگر با این مسیر ایران جلو برود راهی جز تسلیم نخواهد داشت.

    بهادری جهرمی یادآور شد: اما یک انتخابات ورق را عوض کرد و سیاست‌ها تغییر کرد و تورم امروز از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته است که این میزان هم خوب نیست و بالا است اما مانند بیماری که تب بالایی داشته و الان تبش کاهش یافته می‌فهمیم که شرایط روبه‌بهبود است هرچند هنوز درمان نشده است.

    وی تاکید کرد: در حوزه رشد اقتصادی که تقریباً صفر بود الان میانگین رشد ما حدوداً ۴.۵ درصد است آن هم در طول یک سال نه در طول یک دهه. یعنی در این حوزه هم برگشته‌ایم به ریل اصلی. دشمن این‌ها را می‌فهمد و به همین دلیل است که تمام‌قد می‌آید و موضعگیری می‌کند و هرچه دارد روی میز می‌ریزد و همه رسانه‌هایش را به کار می‌گیرد چون می‌داند طی کردن این مسیر از سوی ایران چه ضررهایی برایش خواهد داشت.

    سخنگوی دولت با بیان اینکه رییس جمهوری پیشگام حضور در میان مردم مخصوصا در زمان وقوع بحران است، اظهار کرد: وقتی دولت در میان مردم حضور پیدا می‌کند دیگر آنجا طیف‌بندی یا جریان خاصی وجود ندارد همه هستند و از هر سلیقه‌ای در جمع پیدا خواهد شد. متاسفانه در گذشته دیوارهایی بین مردم و مسئولان بود که صدای مردم شنیده نشده است و علاوه بر آن سه سال هم کرونا تقریباً تمامی اماکن را تعطیل کرد و کسی در دانشگاه یا مدارس نبود که مسئولان به آنجا بروند اما به محض اینکه این محیط‌ها باز شد مسئولان رفتند و بازهم خواهند رفت.

    وی یادآور شد: ما در حوزه رسانه‌ای ضعف داریم و این قابل قبول است چرا که در نبرد رسانه حکمرانی در فضای مجازی استانداردهایش به دست دشمن است و او تعیین می‌کند که تصویر شهید سلیمانی حذف شود اما تصویر مهسا امینی بالا بیاید چون او می‌خواهد و این زمین بازی اوست.

    بهادری جهرمی تاکید کرد: اینکه چرا در اینستاگرام صدای دشمن بیشتر به گوش می‌رسد به خاطر این است که اینستاگرام مال دشمن است. البته در آن فضا هم ما اعتقاد داریم که باید صدای ما بیشتر شنیده شود ولی اول زمین بازی را بشناسیم بعد درباره امکان‌ها صحبت کنیم.

    وی با بیان اینکه نبرد امروز رسانه‌ای را نباید با ده سال پیش مقایسه کرد، گفت: من شب گذشته تا ساعت یک و نیم شب در دانشگاه صداوسیما به پرسش و پاسخ با دانشجویان مشغول بودم اما از آن چهار ساعت پرسش و پاسخ یک جمله منتشر شد و آن جمله‌ای بود که سوال‌کننده از من پرسید چرا مقابله سخت نمی‌کنید و من توضیح دادم که به چه دلیل نباید با معترض و اغتشاشگر اینگونه مقابله سخت کنیم.

    سخنگوی دولت ادامه داد: گفتم که اینها بچه‌های خودمان هستند و یک عده معترض هستند و حق دارند و یک عده دارند اشتباه می‌کنند و یک بخش آن‌ها ابزار دشمن و آدم دشمن هستند و همه باهم در خیابان هستند و ما باید حواسمان به بچه‌های خانواده خودمان هم باشد وقتی دارم مقابله می‌کنم و در عین حال مردم من هم حداقل در چهار پنج سال گذشته دوران سختی داشته‌اند، اما چطور بازخورد رسانه‌ای یافت؟ به شکلی که جرأت نمی‌کنم آن را تکرار کنم چرا که ابزار شیطان و بوق شیطان است و ۱۸۰ درجه متفاوتش را بازتاب می‌دهد. ‌

    بهادری جهرمی یادآور شد: طرف از من پرسیده که چرا برخورد سخت نمی‌کنی و من گفته‌ام خسته نباشی! آن کار که انجامش راحت بود ما این کار را نمی‌کنیم، چون قبول نداریم و نباید آن کار را کرد.

    وی تاکید کرد: بنابراین این فضای مجازی نه تنها صدای ما را نمی‌شنود بلکه آن را قلب می‌کند و ارائه می‌دهد. اما یادآوری این نکته هم ضروری است که رهبری جهاد تبیین را فقط برای دولت نگفته‌اند هرچند در هر موضوع این‌چنینی مسئولیت اول برای دولت است و شکی در این زمینه نداریم اما جهاد تبیین برای همه ماست و هرکسی می‌تواند باید بیاید وسط میدان.

    سخنگوی دولت یادآور شد: دشمن در فضای مجازی آنقدر دروغ می‌گوید و پروپاگاندایش را تقویت می‌کند که خودش هم آن را باور می‌کند.

    بهادری جهرمی با اشاره به شرایط آغاز به کار دولت سیزدهم، اظهار کرد: در هر حوزه‌ای که اسمش را بیاورید به شما اثبات می‌کنم که آغاز کار دولت وضعیت، مشابه میدان مین بود. یکی از دلایلی که بعضاً گفته می‌شود چرا آثار اقدامات دولت مثلاً در حوزه‌های اقتصادی یا حوزه‌های دیگر به شکل صدرصدی دیده نشده به این دلیل است که دولت باید مین‌ها را خنثی می‌کرد.

    سخنگوی دولت یادآور شد: اگر الان در حوزه رسانه‌ای شرایط به شکلی است که فضای مجازی منبع پخش خبر اول است، بخشی از این وضعیت محصول سیاستهای غلط مسئولان قبلی است که سراغ رسانه رسمی نمی‌رفتند و رسانه‌های غیررسمی را جایگزین کرده بودند. این امر موجب شده مخاطب ما سراغ رسانه‌های غیررسمی را بگیرد.

    وی با بیان اینکه جواب ضعف‌های دیگران را ما نباید بدهیم، تصریح کرد: این جمله، شاه کلید است و نباید آن را گم کنیم. اینکه کسی قبلاً اوضاع را وخیم کرده است را نباید از ما جواب بخواهید، بروید و از خودش بپرسید. ما یک سال و دو ماه اخیر را تک به تک و شاخص به شاخص جواب می‌دهیم و اصلا فرافکنی نمی‌کنیم و نمی‌گوییم نمی‌شود و نمی‌گذارند، بالعکس می‌گوییم غلط کرده هرکسی نگذارد کار مردم پیش رود و مشکلاتشان حل شود.

    بهادری جهرمی ادامه داد: در همین حوزه رسانه بروید و آمارها را ببینید که میزان مراجعه به صداوسیما در یک سال و دو ماه پیش تا امروز چقدر است. دولت سمت رسانه‌های رسمی چه چپ و چه راست برگشته است. البته ما با غیررسمی هم کار می‌کنیم چون مخاطب ما متأسفانه به آنجا سوق داده شده اما اخبار اصلی دولت را ابتدا از توییتر نمی‌بینید از خود صداوسیما یا از رسانه‌های رسمی می‌بییند.

    سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره نقش نمایندگان مجلس در تعیین مسئولان استانی اظهار کرد: نماینده مجلس هم نماینده همان استان و شهرستان است و اگر با وی برای انتخاب استاندار یا مسئول آنجا مشورت شود اشکالی ندارد اما اگر کسی مدعی مصداقی از دخالت نماینده شود، این چیزی نیست که دولت بپذیرد و رییس جمهوری هم بارها بر این موضوع تاکید داشته‌اند.

    وی در پاسخ به پرسشیدیگری درباره علت تغییر نکردن مدیران میانی دولت قبلی، تصریح کرد: این جزو نقاط ضعف ماست که خیلی از مدیران میانی هنوز تغییر نکرده‌اند ولی معاون اجرایی در قالب یک گروه سه نفره قرار است در تک‌تک انتصاب‌ها وارد شود و بررسی کند که اگر مدیری ناکارآمد بوده و جابجا نشده خودشان حتی رأسا اقدام و وی را برکنار کنند در عین حال مدیرانی که کارآمد هستند هم به جای خود بمانند.

    بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه این دولت در مقابله با فساد بسیار جدی عمل کرد، یادآور شد: هزاران امضای طلایی با این سامانه‌های شفافیتی که دولت طراحی کرده، کنار می‌رود. اگر دولت می‌گوید حساب شرکت‌ها را روی سایت گذاشته‌ایم گفتن این حرف آسان است اما همین شرکت‌های دولتی قلک فساد دولت‌ها بوده‌اند و در یک اتاق تاریک و بدون مشخص بودن حساب و کتاب‌ها عمل می‌کرده‌اند اما امروز حساب این شرکت‌ها روی سایت است و این یعنی دولت حاضر است برای فسادها هزینه دهد و با فساد مخالفت دارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=83083

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *