×

سخنگوی شورای نگهبان : ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ مهر انجام می‌شود

  • کد نوشته: 93110
  • ۱۴۰۲-۰۷-۰۹
  • 103 بازدید
  • ۰
  • سخنگوی شورای نگهبان گفت: ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ مهرماه است و امکان اعتراض در پیش ثبت‌نام‌ها دیده شده است. به گزارش گیل و دیلم ، هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به روند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس، گفت: ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ مهرماه است […]

    سخنگوی شورای نگهبان : ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ مهر انجام می‌شود
  • سخنگوی شورای نگهبان گفت: ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ مهرماه است و امکان اعتراض در پیش ثبت‌نام‌ها دیده شده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به روند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس، گفت: ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ مهرماه است و امکان اعتراض در پیش ثبت‌نام‌ها دیده شده است.

    وی افزود: شورای نگهبان در این مرحله هیچ ورودی به بحث بررسی صلاحیت‌ها ندارد، پیش ثبت‌نام صرفا یک اعلام آمادگی است.

    سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در صورت ثبت‌نام، صلاحیت افراد را در هر دوره بررسی می‌کنیم، گفت: در شورای نگهبان نگاه حزبی، جناحی، گروهی و جریانی نداریم؛ ملاک ما قانون است.

    طحان‌نظیف اضافه کرد: آیت‌الله جنتی امروز پیگیر بودند آمار متقاضیان پیش ثبت‌نام‌ها چقدر است که به ایشان گفتم پیش‌بینی می‌کنیم احتمالا بالای ۴۰ هزار نفر باشند.

    وی با تأکید بر اینکه قانون شفافیت منابع مالی کاندیداها را در فرآیند نظارتی شورا در انتخابات مجلس مدنظر قرار می‌دهیم، گفت: اگر شرایط الکترونیکی کردن فرآیند اخذ رأی فراهم شود، آن را تأیید می‌کنیم، در بررسی صلاحیت‌ها، مبنای اسناد، ادله و قانون است نه مصلحت‌سنجی.

    سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: ما ناظر انتخابات هستیم و ناظر دوره نمایندگی نیستیم؛ نظارت بر دوره نمایندگی بر عهده خودِ مجلس است.

    طحان‌نظیف ادامه داد: با بیش از ۳۰۰ هزار ناظر مردمی آموزش دیده در سراسر ایران همکاری داریم، نظارت استصوابی شورای نگهبان، نظارت مؤثر و با ضمانت اجراست.

    وی تصریح کرد: انتخابات خبرگان قانون خودش را دارد و در قانون فعلی برای نامزدهای خبرگان بحث آزمون وجود دارد.

    سخنگوی شورای نگهبان در پایان با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در شیراز که شامگاه یکشنبه اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: حادثه تروریستی امروز شیراز را محکوم می‌کنیم، اینگونه جنایات هیچ خللی در عزم ملت ایران نخواهد داشت.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=93110

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *