×

سعید جلیلی: یکی از مولفه های مهم قدرت دنیا هستیم

  • کد نوشته: 86281
  • ۱۴۰۱-۱۱-۲۳
  • 133 بازدید
  • ۰
  • سعید جلیلی گفت: امروز ملت ما در شرایطی هستند که دیگر جنگ جهانی اول و دوم نیست که دچار تفرقه داخلی یا مشکلات یک دولت ضعیف باشد بلکه امروز در شرایط تغییر جهان به واسطه جمهوری اسلامی یکی از مولفه‌های مهم قدرت دنیا هستیم البته این مهم را ما بیان نمی‌کنیم خود آن‌ها بیان می‌کنند. […]

    سعید جلیلی: یکی از مولفه های مهم قدرت دنیا هستیم
  • سعید جلیلی گفت: امروز ملت ما در شرایطی هستند که دیگر جنگ جهانی اول و دوم نیست که دچار تفرقه داخلی یا مشکلات یک دولت ضعیف باشد بلکه امروز در شرایط تغییر جهان به واسطه جمهوری اسلامی یکی از مولفه‌های مهم قدرت دنیا هستیم البته این مهم را ما بیان نمی‌کنیم خود آن‌ها بیان می‌کنند. ​​​​​​
    سعید جلیلی

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از تسنیم، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: ما در شرایطی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که دشمنان تمام گزینه هایی که داشتند و از اول انقلاب روی میز چیده بودند را تک تک به حد تمام و کمال استفاده کردند.

    سعید جلیلی ظهر امروز در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی ایران در بین مردم همدان اظهار داشت: اگر امروزه می بینیم آنها می‌گویند گزینه نظامی جزو نخستین گزینه هایی بود که استفاده شد آن هم نه یک روز و دو روز نه یک ماه و دو ماه نزدیک به ۸ سال سخت ترین جنگ به ملت ما تحمیل کردند.همدان چندین بار بمباران شد و افرادی که امروز برای ملت ایران اشک تمساح می‌ریزند قطعنامه که نه حتی یک بیانیه ساده برای محکومیت ندادند.

    نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به فشار اقتصادی که نه یک فشار معمولی نه یک تحریم ساده بلکه راهبرد فشار حداکثری که علاوه براعلام، اعمال نیز شد، گفت: جوانان ما به خاطر دارند در چهار سال اخیر بارها اعلام می کردند راهبرد ما فشار حداکثری است یعنی نه اینکه فقط آمریکا با ایران معامله ای نخواهد داشت و روابط اقتصادی خود را تحریم خواهد کرد بلکه رسما می گفتند هر کشوری در هر نقطه از جهان بخواهد از ایران نفت خریداری کند و روابطی داشته باشد او را هم تحریم خواهیم کردند که تا همین امروز هم ادامه دارد که فروش نفت ایران به صفر برسد این آن چیزی است که دشمنان ما در این سالها دنبال کردند.

    نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت گفت: علت استیصال دشمنان این است که نتوانستند پس از چهل و چهار سال مانع از ادامه جریان انقلاب شوند آرمان و ایمان ملت ایران بود که در جمهوری اسلامی ظهور کرده است.

    جلیلی در خصوص اغتشاشات اخیر گفت: وقتی دشمن از زور نا امید می‌شود به تزویر روی می آورد وقتی از تزویر نا امید می‌شود رو به حرکت های کور می آورد با غارتگری می‌خواهد جلوی ملت ایران را بگیرد که موفق نشد.

    وی با اشاره به سخنان رئیس تیم مذاکره کننده آمریکایی که گفته بود« ما امروز مذاکرات را در کف خیابان ادامه می دهیم»، ادامه داد: امروز در کف خیابان ها جز سطل سوخته چیزی باقی نمانده است.

    ما در یک بزنگاه تاریخی هستیم

    نماینده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت گفت:یکی دیگراز مقامات بیان می کند اگر ما این فرصت(اغتشاشات اخیر) را از دست بدهیم من بر خود می لرزم و می ترسم و دیگری می گوید که ما آخرین شانس خود را امتحان می کنیم.

    جلیلی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند «ما در یک پیچ تاریخی هستیم»، بیان کرد: دشمن تمام تلاش خود رادر طول ۴۴سال به کار گرفت نتیجه نگرفت، تمام این اهرم ها را به کار گرفت ابزار ها را در برابر ملت ایران گذاشت جواب نگرفت، زیرا بر روی آرمان و ایمان ملت ایران حساب باز نکرده بود.امروز ما در نقطه ای هستیم که دشمن با همه تلاش خود و توانی که به کار گرفته است خود اذعان دارد راهبرد فشار حداکثری شکست خورد و گزینه هایش دیگر جواب نمی دهد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش دوباره به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند« ما امروز در نقطه پیشرفت هستیم در نقطه ای که می توانیم شتاب بگیریم و این موانع آثار خود را از دست داده اند و دیگر تاثیرگذار نیستند» بنابراین نقطه که می تواند شما را به جلو ببرد این نقطه است که شما با گذار از این موانع می توانید موفق عبور کنید.

    موازنه قدرت در حال تغییر است

    جلیلی اذعان داشت: در نقطه ای هستم که قدرت سخت ملت ایران را دشمن آزمایش کرد، دشمنی که یک روز می گفت به ایران سلاح نباید داده شود ولو سیم خاردار امروز بیان می کند و نگران این است که از ایران سلاح نرود می گوید اگر سلاح ایران به اروپا رود باعث می شود موازنه قدرت تغییر کند.

    وی با بیان اینکه امروزه آنچه که در بزنگاه های تاریخی یک ملت را قوت می دهد انسجام، قدرت نرم، اتحاد، ایمان و آرمان است یعنی هوشمندی در بزنگاه ها اهمیت دارد، ادامه داد: ما بزنگاه های زیادی را در تاریخ ایران و اسلام داشته ایم که اگر از آنها هوشمندانه استفاده می کردیم ۱۰ها و بلکه صدها سال جلوتر بودیم و اگر استفاده نمی کردیم که متاسفانه در طول تاریخ بسیاری از این فرصت ها از دست رفت موجب عقب ماندگی ملت ایران شد امروز در پیچ تارخی هستیم که با گذر از آن ملت ما می تواند با شتاب حرکت خود را ادامه دهد، می تواند مقاومت و پیشرفتی که کرده است شتاب دهد.

    وی ادامه داد: امروز ملت ما در شرایطی هستند که دیگر جنگ جهانی اول و دوم نیست که دچار تفرقه داخلی یا مشکلات یک دولت ضعیف باشد بلکه امروز در شرایط تغییر جهان به واسطه جمهوری اسلامی یکی از مولفه های مهم قدرت دنیا هستیم البته این مهم را ما بیان نمی کنیم خود آنها بیان می کنند. ​​​​​​

    نماینده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت اعلام کرد: امروزه دشمنان نگران و بسیج شده اند زیرا گزینه دیگری ندارند، گزینه هایی که داشتند هرچه که بود طبق بیان خودشان روی میز گذاشتند و ناکارآمدی آنرا در برابر ملت ایران دیدند و فهمیدند ملتی ظهور کرده است که برای زن و کرامت زن حرف دارد و در دفاع از حقوق زن جدی است و نمی گذارد زن را آنها به ابتذال کشاند.

    جلیلی اذعان داشت: کسانی که ملت ما را شیمیایی می کردند نمی توانند شعار زندگی دهند، کسانی که سخت ترین فشارها را بر ملت ایران تحمیل می کردند نمی توانند شعار آزادی دهند.

    وی با بیان اینکه امروزه ملت ما با همه قوت یک الگوی و تمدن جدید را به جهان معرفی بیان کرد: اینها همان ملتی هستند که در دفاع مقدس و دفاع از حرم به وجود آورد اگر همین نگاه و حماسه در اقتصاد، صنعت، کشاورزی و رفاه ملت ایران شکل بگیرد شکوفایی صورت خواهد گرفت.

    نماینده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت تاکید کرد: اگر ما عدالت می خواهیم اگر پیشرفت می خواهیم فقط مسئولین و عده ای نباید برای آن قیام کنند باید همه مردم در این جهت حرکت کنند، مطالبه کنند، کمک کنند نقاط قوت پیش رود و کمک کنند نقاط ضعف اصلاح شود.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=86281

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *