×

سه هزار و ۴۹۱ نفر در سواحل گیلان از خدمات امدادی هلال احمر استفاده کردند

  • کد نوشته: 94058
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۴
  • 35 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: سه هزار و ۴۹۱ نفر امسال در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا از خدمات امدادی نیروهای امدادگر و جوانان در نوارساحلی بهره‌مند شدند. به گزارش گیل و دیلم ، هادی سلیمی روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: ۱۰۳ هزار و ۴۸۷ نفر نیز از خدمات آموزشی جمعیت در […]

    سه هزار و ۴۹۱ نفر در سواحل گیلان از خدمات امدادی هلال احمر استفاده کردند
  • مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: سه هزار و ۴۹۱ نفر امسال در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا از خدمات امدادی نیروهای امدادگر و جوانان در نوارساحلی بهره‌مند شدند.

    به گزارش گیل و دیلم ، هادی سلیمی روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: ۱۰۳ هزار و ۴۸۷ نفر نیز از خدمات آموزشی جمعیت در طرح‌های سالم‌سازی دریا استفاده کردند.

    وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در استان طی امسال ۴۷۰ نفر از غرق شدگی نجات یافتند، اظهار کرد: بیشترین نجات یافتگان با ۸۸ نفر در ساحل شهرستان رشت، ۶۹ نفر بندرانزلی و ۶۵ نفر در سواحل آستارا بوده‌است.

    وی خاطر نشان کرد: ۴۴۹ تیم در مدت ۱۲۴ روز در طرح‌های سالم سازی دریا فعالیت کردند که خدمات گسترده و قابل توجهی توسط نیروهای هلال‌احمر و ناجیان غریق در نوار ساحلی در کنار سایر دستگاه‌ها موجب امن شدن نقاط خطر آفرین برای گردشگران شد.

    وی خاطر نشان کرد: اجرای پویش ملی «غرق نشویم» به عنوان بزرگترین عملیات امداد و نجات کشور موجب ایجاد شرایط امن برای گردشگران ساحلی با کاهش غریق ۷۵ درصدی در گیلان نسبت به مشابه سال گذشته شد.

    سلیمی با اشاره به اجرای ۲۷ طرح سالم‌سازی دریا در ۳۰۲ نقطه خطرآفرین ساحلی طی امسال اظهار کرد: در ۱۰ شهرستان ساحلی هزار و ۱۲۷ نیروی انسانی مشارکت کردند.

    وی بیان کرد: ۲۰ قایق تخصصی نجات، ۱۰ فروند جت اسکی، ۳۵ دستگاه خودروی نجات و آمبولانس، ۲۰ دستگاه موتورسیکلت و موتور چهارچرخ، ۴۰۱ ست کامل تجهیزات انفرادی و زیستی، ۲۵۰ سری بویه شنا وحلقه نجات، ۴۰۰ سری کیف احیا و ۲۰ فروند قایق آماده پشتیبانی هلال احمر گیلان برای اجرای طرح به‌ کار گرفته شده بود.

    بویه شنا، وسیله‌ای بادی برای شنای سهل‌تر است در نجات غریق هم کاربرد دارد.

    مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: ۶۰۴ مراقب ساحل در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در این استان فعال هستند که نقش مهمی برای پیشگیری از حوادث مربوطه دارند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=94058

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *