×

سه هزار و ۷۰۰ تن کیلکا در سواحل گیلان صید شد

  • کد نوشته: 86709
  • ۱۴۰۱-۱۲-۰۶
  • 70 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل شیلات گیلان گفت: امسال بیش از سه هزار و ۷۰۰ تن کیلکا در سواحل گیلان صید شده درحالیکه تعداد شب‌های دریاروی صیادی شناورها ۳۳ درصد کمتر از سال قبل بود. به گزارش گیل و دیلم ، کوروش خلیلی روز شنبه در گفت‌وگویی، شرایط بد جوی و مواج بودن دریا را از علل کاهش شبهای […]

    سه هزار و ۷۰۰ تن کیلکا در سواحل گیلان صید شد
  • مدیرکل شیلات گیلان گفت: امسال بیش از سه هزار و ۷۰۰ تن کیلکا در سواحل گیلان صید شده درحالیکه تعداد شب‌های دریاروی صیادی شناورها ۳۳ درصد کمتر از سال قبل بود.

    به گزارش گیل و دیلم ، کوروش خلیلی روز شنبه در گفت‌وگویی، شرایط بد جوی و مواج بودن دریا را از علل کاهش شبهای دریاروی صیادان کیلکا اعلام و عنوان کرد: این امر موجب شده تا متوسط صید کیلکا استان سه درصد کاهش یابد.

    وی ارزش ناخالص صید کلیکا را ۴۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: قیمت فروش هرکیلو کیلکا نسبت به سال قبل ۲۸ درصد افزایش یافته است.

    استان گیلان دارای ۳۰ فروند شناور در قالب ۳۰ شرکت تعاونی صیادی کیلکاگیر است که حدود ۲۸۰ نفر در آن به فعالیت صیادی مشغول هستند.

    کیلکا ماهیان با استفاده از تورهای قیفی شکل مجهز به نور صید میشوند.

    ماهی کیلکا با جثه بسیار کوچک (به طول متوسط ۷ تا ۱۰سانتی متر و وزن ۷ تا ۱۰ گرم) سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است. تاکنون سه گونه ماهی کیلکا آنچووی، چشم درشت و ماهی کیلکا معمولی در دریای خزر گزارش شده است.

    ماهی کیلکا در طول روز به صورت گله متراکم یافت می شود و با تاریک شدن هوا پراکنده می گردند. فرمانده شناورهای صید کیلکا قبل از تاریک شدن هوا با استفاده از دستگاه ماهی یاب عملیات تعقیب گله های ماهی کیلکا را انجام می دهد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=86709

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *