×

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد؛
سومین فهرست تاییدصلاحیت‌های جدید در راه وزارت کشور؛ با تایید بیش از ۵۵۰ داوطلب دیگر، تعداد نامزد‌ها از ۱۳۲۰۰ نفر فراتر رفت

  • کد نوشته: 97871
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۸
  • 106 بازدید
  • ۰
  • دکتر طحان نظیف گفت: با تایید بیش از ۵۵۰ داوطلب دیگر، تعداد نامزد‌ها از ۱۳۲۰۰ نفر فراتر رفت....
    سومین فهرست تاییدصلاحیت‌های جدید در راه وزارت کشور؛ با تایید بیش از ۵۵۰ داوطلب دیگر، تعداد نامزد‌ها از ۱۳۲۰۰ نفر فراتر رفت
  • به گزارش گیل و دیلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی که دقایقی پیش با بخش خبری ۲۱ سیما داشت از تایید صلاحیت بیش از ۵۵۰ داوطلب دیگر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان خبر داد.

    وی خاطرنشان کرد: این ۵۵۰ نفر در مراحل قبل از سوی هیات‌های نظارت صلاحیت‌شان تایید یا احراز نشده بود که اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کردند. شورای نگهبان پس از انجام بررسی‌های دقیق صلاحیت‌ها آن‌ها را تایید کرد.

    با احتساب این تعداد، نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که این انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد، از ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت.

    البته دکتر طحان‌نظیف یادآور شد که بررسی صلاحیت‌ها و اعتراضات در مرحله شورای نگهبان به پایان نرسیده و تا روز ۱۹ بهمن ادامه دارد. چنانچه داوطلبان دیگری تاییدصلاحیت شوند، به اطلاع مردم و داوطلبان رسانده خواهد شد.

    وی در همین راستا اعلام کرد که اسامی تاییدصلاحیت‌شده‌های جدید امشب به وزارت کشور ارسال می‌شود و به اطلاع داوطلبان تاییدشده نیز رسانده خواهد شد.

    سخنگوی شورای نگهبان در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم گفت: زمان اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان این انتخابات ساعاتی پیش به پایان رسید. بررسی به اعتراضات به مدت ۱۰ روز توسط فقهای شورای نگهبان انجام خواهد شد.

    گفتنی است؛ پیش از این نیز یک هزار و ۶۹۲ داوطلب که در هیات‌های نظارت صلاحیت‌شان تایید یا احراز نشده بود، توسط شورای نگهبان تاییدصلاحیت شدند که اخبار آن طی دو مرحله اعلام و در دو لیست ۱۰۱۴ نفری و ۶۷۸ نفری به وزارت کشور ارسال شد.

    نویسنده: امید غمخوار
    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=97871

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *