×

شبکه آب شرب گیلان فاقد آلودگی است

  • کد نوشته: 53299
  • ۱۳۹۸-۱۰-۱۶
  • 69 بازدید
  • ۰
  • معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اهمیت اطمینان از سلامت آب شرب شهروندان گفت: بررسی کیفیت آب شرب شهروندان استان ، نشان دهنده سلامت شبکه توزیع و فاقد آلودگی میکروبی بودن آن است. به گزارش گیل و دیلم ،مازیار غلامپور روز دوشنبه در مصاحبه ای اظهار داشت : شرکت آبفای […]

    شبکه آب شرب گیلان فاقد آلودگی است
  • معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اهمیت اطمینان از سلامت آب شرب شهروندان گفت: بررسی کیفیت آب شرب شهروندان استان ، نشان دهنده سلامت شبکه توزیع و فاقد آلودگی میکروبی بودن آن است.

    به گزارش گیل و دیلم ،مازیار غلامپور روز دوشنبه در مصاحبه ای اظهار داشت : شرکت آبفای گیلان به منظور کنترل بهداشتی آب شرب، آزمون تعیین مقدار کلر باقیمانده، آزمون میکروبی، آزمون بیولوژی، آزمون شیمیایی و آزمون فاضلاب و ریزآلاینده های آلی و معدنی را در برنامه های خود دارد.

    وی با بیان اینکه این آزمایشگاه ها در شهرستان های رشت، املش،رودسر، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل ، انزلی، رضوانشهر، تالش، آستارا، صومعه سرا ، ماسال ، رودبار، تصفیه خانه بزرگ رشت و در آزمایشگاه مرکزی ستاد این شرکت مستقر است ، اظهار کرد: بازه های آزمایشی به صورت میانگین روزانه، ماهانه و فصلی از طریق ۲۹ آزمایشگاه میکروبی، شیمیایی، بیولوژی بر آب شرب انجام می شود.

    غلامپور با تاکید بر اینکه نتایج این آزمون ها نشان می دهد آب شرب شهروندان از نظر شاخصه های فیزیکی و شیمیایی در حد استاندارد ملی کشور است، گفت: این نتایج نشاندهنده سلامت شبکه توزیع ، فاقد آلودگی میکروبی تا بیش از ۹۹.۹۹درصد است و در مورد فاصله این رقم با ۱۰۰ درصد افزود:  از آنجا که این آزمایش ها به صورت رندوم انجام می شود می گویند از لحاظ ریاضی گفتن ۱۰۰ درصد صحیح نیست وگرنه در شبکه آب موردی مبنی بر آلودگی شبکه آب دیده نشده و شبکه بهداشت نیز این موضوع را تائید کرده است.

    معاون بهره برداری آبفای گیلان همچنین درصد آزمون مطلوبیت کلر باقیمانده در شبکه را بالای ۹۹درصد ذکر و بیان کرد : شرکت آب و فاضلاب گیلان با بهره برداری از دستگاه های اندازه گیری لحظه ای سنجش کلر آزاد باقیمانده و کدورت در خروجی مخازن ذخیره و نقاط مختلف شبکه توزیع شهر رشت، کیفیت آب تولیدی را بصورت ۲۴ ساعته تحت سنجش و کنترل دارد ؛ چرا که قرار داشتن کلر و کدورت در حد مطلوب نشاندهنده عدم آلودگی میکروبی آب با درصد اطمینان بالای ۹۹ درصد می باشد.

    غلامپور همچنین به اجرای همزمان و موفقیت آمیز برنامه ایمنی آب (Water Safety Plan) در شهر رشت نیز اشاره و اضافه کرد: این برنامه با رویکرد ارزیابی ریسک، شناسایی مخاطرات، رویدادهای مخاطره آمیز و مدیریت ریسک، در تمام گام های تامین و توزیع آب شرب از حوضه‌ آبریز تا مصرف کننده از جمله عوامل موثر بر ارتقاء کیفیت آب اجرایی می شود.

    وی تصریح کرد: تمامی آزمونهای انجام شده بر آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب گیلان دلالت بر مطلوبیت کیفیت آب شرب در محدوده استاندارد ملی ایران دارد.

    به گزارش گیل و دیلم، ظهر روز گذشته بر  ثر تعمیر خط انتقال آب ، برای ساعاتی رنگ آب شهر رشت کدر شده بود که با اهتمام نیروهای شرکت آب و فاضلاب این مشکل برطرف اما موضوع سلامت آب شرب دوباره مورد توجه و پرسش شهروندان استان قرار کرفت.

    بیش از ۴۵۷ هزار مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان هستند که افزون بر ۹۹.۹۴ درصد جمعیت شهری گیلان را تشکیل می دهد. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=53299

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *