×

شهردار رشت خبر داد: کاهش ۴۰۰ تنی زباله ورودی به سراوان از امروز

  • کد نوشته: 77237
  • ۱۴۰۱-۰۱-۳۱
  • 99 بازدید
  • ۰
  • شهردار رشت، با تاکید بر لزوم کاهش حجم زباله ورودی به سایت سراوان، عنوان کرد: در راستای سیاست های جدید استاندار گیلان، طی فاز اول و کوتاه مدت حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن از زباله ورودی به سراوان را کاهش خواهیم داد و لذا خط یک و دو کارخانه کود آلی را از امروز دو […]

    شهردار رشت خبر داد: کاهش ۴۰۰ تنی زباله ورودی به سراوان از امروز
  • شهردار رشت، با تاکید بر لزوم کاهش حجم زباله ورودی به سایت سراوان، عنوان کرد: در راستای سیاست های جدید استاندار گیلان، طی فاز اول و کوتاه مدت حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن از زباله ورودی به سراوان را کاهش خواهیم داد و لذا خط یک و دو کارخانه کود آلی را از امروز دو شیفته کردیم.

    به گزارش گیل و دیلم ، سید امیرحسین علوی با اشاره به آخرین اقدامات شهرداری رشت در حوزه پسماند طی شش ماهه گذشته، اظهار کرد: به دنبال سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت به استان گیلان، اعتبارات خوبی در حوزه پسماند مصوب شد که بایستی تخصیص پیدا کند.

    وی با بیان اینکه شهرداری رشت یک سوله ۶۰۰۰ مترمربعی نیمه کاره در کارخانه کود آلی را به اتمام رسانده است، افزود: همچنین سوله بزرگ تجهیزات زباله سوز سایت لاکان را نیز به اتمام رساندیم.

    شهرداری رشت در گفت وگوی ویژه خبری باران، از نصب کوره و بویلرهای زباله سوز در یکی از سه سوله اصلی سایت مذکور خبر داد و تصریح کرد: همچنین دو خط جدید پردازش کود آلی و تولید کمپوست را وارد کردیم که آماده به سازی و نصب است و طی چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

    علوی، با تاکید بر لزوم کاهش حجم زباله ورودی به سایت سراوان، عنوان کرد: در راستای سیاست های جدید استاندار گیلان، طی فاز اول و کوتاه مدت حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن از زباله ورودی به سراوان را کاهش خواهیم داد و لذا خط یک و دو کارخانه کود آلی را از امروز دو شیفته کردیم.

    وی با اشاره به بازدید کارشناسان حوزه مدیریت پسماند شهرداری رشت از شهرهای دارای زباله سوز، گفت: در حال حاضر ماشین آلات شهرداری در لندفیل سراوان مشغول کار هستند و از فردا عملیات ساماندهی و به سازی سراوان توسط پیمانکار آغاز می شود تا بتوانیم کنترل شیرابه داشته باشیم و لندفیل را بپوشانیم.

    شهردار رشت، گله مندی مردم سراوان را به حق دانست و یادآور شد: باید برای حل مسئله سراوان با روش های مهندسی و عمرانی زمان دهیم و از تکنولوژی های روز استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه تفکیک از مبدا زباله خشک می تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد از تناژ کلی پسماند را حذف کند، ادامه داد: بخشی از زباله سراوان از روستاها می آید که بیشتر زباله تر بوده و تولید شیرابه می کند لذا کاهش تولید زباله و مدیریت زباله های خانگی شهری و روستایی باید انجام شود.

    علوی، با اشاره به فعالیت ۱۶ کانکس جمع آوری زباله خشک تفکیک شده در سطح شهر رشت، اضافه کرد: هدف ما به حداقل رساندن حجم زباله ورودی به سراوان است و لذا کارخانه کمپوست نقش مهمی دارد.

    قرارگاه مدیریت پسماند گیلان راه اندازی شد

    مسعود کاظمی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان نیز، با اشاره به دستورات استاندار در جهت حل مشکل سراوان و بررسی راهکارهای موجود، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به گیلان اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی برای مدیریت پسماند استان پیش بینی شد و شاهد ابلاغ ۱۰۰ میلیارد تومانی از سوی وزارت کشور هستیم.

    وی تدوین برنامه مدیریت پسماند شهرستان ها، تفکیک زباله از مبدا با اولویت دستگاه های اجرایی، شهرها و روستاها، بازنگری طرح جامع مدیریت پسماند استان را از دیگر اقدامات دانست و گفت: به زودی مکان های جدید دفن ریجکت های حاصل از پردازش زباله بدون تهدید زیست محیطی در پهنه های پسماند استان تعیین می شود.

    مدیرکل دفنر امور شهری و شوراهای گیلان، این استان را دارای ۱۷ شهرستان و ۵۳ شهر و ۴۶ بخش و ۲۰۶۰ روستای بلای ۲۰ خانوار و ۱۸۶۹ دهیاری دانست و بیان کرد: نسبت زباله های شهری به روستایی ۷۰ به ۳۰ است.

    کاظمی از راه اندازی قرارگاه مدیریت پسماند استان خبر داد و یادآور شد: طرح ساماندهی محل دفن سراوان از فردا آغاز می شود و کلیه امکانات لجستیکی را پای کار آوردیم. همچنین مجموعه کود آلی رشت به صورت دو شیفت فعال شده ظرفیت کاهش ۵۰۰ تنی ورودی زباله به سراوان را دارد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=77237

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *