×

شهردار رشت: پسماند معضل بزرگ و جدی شهر رشت است

  • کد نوشته: 72102
  • ۱۴۰۰-۰۸-۰۷
  • 163 بازدید
  • ۰
  • شهردار رشت گفت: پسماند معضلی بزرگ و جدی برای این شهر محسوب می‌شود. به گزارش گیل و دیلم ، انباشت زباله در حال حاضر به معضل بزرگی برای جوامع بشری تبدیل شده است. این بحران در گیلان و به خصوص در رشت با توجه به محیط زیست شکننده و حساس آن همچون زخمی همیشه تازه است. وضعیت […]

    شهردار رشت:  پسماند معضل بزرگ و جدی شهر رشت است
  • شهردار رشت گفت: پسماند معضلی بزرگ و جدی برای این شهر محسوب می‌شود.

    به گزارش گیل و دیلم ، انباشت زباله در حال حاضر به معضل بزرگی برای جوامع بشری تبدیل شده است.

    این بحران در گیلان و به خصوص در رشت با توجه به محیط زیست شکننده و حساس آن همچون زخمی همیشه تازه است.

    وضعیت کنونی پسماند رشت زیبنده نیست

    سید امیرحسین علوی، شهردار جدید رشت در جلسه شورای اداری روز گذشته (پنج شنبه ۶ آبان ماه) با بیان اینکه پسماند معضل بزرگ و جدی این شهر است، گفت: سرمایه گذاری بزرگی در این حوزه انجام شده است، اما جایگاه ما به هیچ وجه زیبنده نیست.

    او افزود: شهر رشت نباید از حیث ساماندهی زباله و پسماند در چنین سطحی باشد.

    انتقال زباله به جنوب گیلان عملا منتفی است

    سید شمس شفیعی، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در یازدهمین جلسه این شورا گفت: در هفته گذشته موضوعاتی در فضای مجازی پیرامون بحث لندفیل سراوان مطرح شد که به صورت رسمی بیان نشده بود.

    او افزود: سؤالی که اعضای شورا از سرپرست شهرداری رشت داشتند این بود که روزانه ۱۰۰۰ تن زباله به لندفیل سراوان وارد می‌شود که ۵۰۰ تن از این زباله برای شهر رشت است و چیزی در حدود ۲۰۰ تن از زباله‌ها مربوط به شهرداری‌ها و بخش‌های شهرستان رشت است و ۳۰۰ تن دیگر مربوط به سایر شهر‌های استان گیلان است.

    این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه انتقال زباله به جنوب گیلان عملا منتفی است، افزود: کارشناسی‌ترین بحث در این خصوص این است که هر شهری به میزان خودش مدیریت کند.

    شفیعی با اشاره به اینکه باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، ادامه داد: می‌بایست از زباله موجود در شهر رشت چه زباله‌تر و چه زباله خشک استفاده شده و اقدام لازم برای بازیافت آن انجام شود.

    ضرورت جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه‌های رشت

    او اظهار داشت: ۴۳ خروجی فاضلاب وجود دارد که مکلف به تصفیه‌خانه هستند، مجموع آن ۳۳۰ تن فاضلاب است که به رودخانه‌های رشت وارد می‌شود.

    عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: اگر این تصفیه در ابتدای خروجی انجام شود این وضعیت به وجود نمی‌آید و از دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست می‌شود نسبت به این موضوع به‌صورت جدی ورود کنند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=72102

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *