×

شهردار لوشان : مشکل اصلی عدم تخصیص کامل درآمدهای شهرداری لوشان است

  • کد نوشته: 68088
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۸
  • 175 بازدید
  • ۰
  • شهردار لوشان با اشاره به حل مشکل بودجه این شهر با پرداخت ارزش افزوده دریافتی، گفت: مشکل اصلی شهرداری لوشان تخصیص درآمدهای این شهرداری به دیگر شهرها است. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ۸دی ، “حسین خورسندی” شهردار لوشان در گفتگویی، در رابطه با مشکل حقوق معوق کارکنان شهرداری این شهر اظهار کرد: […]

    شهردار لوشان : مشکل اصلی عدم تخصیص کامل درآمدهای شهرداری لوشان است
  • شهردار لوشان با اشاره به حل مشکل بودجه این شهر با پرداخت ارزش افزوده دریافتی، گفت: مشکل اصلی شهرداری لوشان تخصیص درآمدهای این شهرداری به دیگر شهرها است.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ۸دی ، “حسین خورسندی” شهردار لوشان در گفتگویی، در رابطه با مشکل حقوق معوق کارکنان شهرداری این شهر اظهار کرد: شهرداری لوشان ۸۱ نفر نیرو دارد که حدود ۲۰ نفر از کارکنان آن دارای حقوق معوقه هستند. برخی از این نیروها یک ماه و برخی نیز تا ۵ ماه هم حقوق معوقه دارند که این حقوق معوقه نیز مربوط به دوره‌ی قبل از شهرداری بنده می‌باشد. بنده از ۷ ماه قبل در این شهرداری مسئولیت دارم و در این مدت حقوق ۸ ماه را پرداخت کرده‌اند یعنی در واقع حقوق معوق یک ماه قبل از من هم پرداخت شده است.

    وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی شهرداری لوشان از سال ۹۲ و زمانی که تجمیع عوارض تبدیل به ارزش افزوده شد به وجود آمده است، افزود: این عمل موجب کاسته شدن درآمدهای شهرداری شد و درآمدهای جدید هم بر اساس قانون به شهرداری تعلق نمی‌گیرد.

    وی افزود: شهرداری لوشان جز شهرداری‌های برتر گیلان بوده و قبل از این، شهرداری درآمدهای خوبی از عوارض و تجمیع عوارض داشت و کارخانجات بزرگی که در شهرداری لوشان قرار دارند درآمدهای خوبی از محل تجمیع عوارض به صورت مستقیم به شهرداری پرداخت می‌کردند. هم‌اکنون درآمدهای شهرداری و عوارض به‌حساب خزانه واریز می‌شود و خزانه آن را بر اساس درآمد توزیع می‌کند اما درنتیجه شهرداری دچار مشکلاتی در حوزه درآمدی شده است. از سال ۹۰ تا ۹۴ شهرداری حدود ۲۰۰ نفر پرسنل داشته است و به دلیل مشکلات به وجود آمد و سوء مدیریت ها مسئولان وقت اموال شهرداری را به صورت قانونی فروختند.

    تخصیص عوارض لوشان به شهرهای مجاور

    شهردار لوشان با بیان اینکه در توزیع ارزش افزوده جمعیت شناور در نظر گرفته نمی‌شود، بیان کرد: لوشان بندر خشک است، لوشانی ها حدود ۳۵۰۰ کمپرسی و بونکر سیمان و تریلی دارند. عوارضی کمی که باید از اینها گرفته شود را هم از شهرداری گرفته‌اند و به شهرداری هم‌جوار داده‌اند. یعنی ترافیک در داخل شهر لوشان است و زیرساخت‌های این شهر در حال نابودی است اما کارت اشتغال کمپرسی‌ها را به ما نداده‌اند و به شهرداری رودبار تعلق گرفته است و این یعنی خسارت و زیان را لوشان پرداخت می‌کند اما درآمد به جای دیگر می‌رود.

    وی در ادامه با یادآوری اینکه لوشان محل اتصال استان قزوین به استان گیلان است، گفت: چون در لوشان انتها قرار گرفته‌ است به آن توجهی نمی‌شود در حالی که روزانه به دلیل تردد زیاد، حدود ۳۰ تن زباله جمع‌آوری می‌کنیم. سال ۹۹ بودجه شهرداری لوشان کمتر از ۵ میلیارد تومان بود اما بدهی ما به تأمین اجتماعی از سنوات گذشته حدود ۴ میلیارد تومان بود. یعنی اگر حقوق هم پرداخت نمی‌کردیم و هزینه‌های جاری را هم کنار نمی‌گذاشتیم باز هم باید ۴ میلیارد تومان بدهی به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردیم.

    حل مشکل بودجه لوشان با پرداخت ارزش افزوده دریافتی

    این مسئول شهری لوشان با بیان اینکه حدود ۱ میلیارد تومان هم به پرسنل بازنشسته شهرداری که حدود ۴ سال قبل بازنشسته شده‌اند به عنوان سنوات بدهکار هستیم، افزود: ۲ میلیارد تومان هم بدهکاری از گذشته به دارایی بدهکار هستیم و درعین‌حال در سال ۹۹ تعداد ۵ نفر از پرسنل بازنشسته شدند و حدود ۳۰۰ میلیون تومان سنوات دریافت کردند و این موارد کار را برای شهردار سخت می‌کند.

    وی به تشریح پروژه‌های عمرانی شهرداری در سال گذشته پرداخت و گفت: نورپردازی‌ها، رنگ‌آمیزی‌ها، خرید سطل‌های زباله و آسفالت کوچه‌ها از طرح‌هایی بود که در سال گذشته در لوشان انجام‌ شده است.

    “خورسندی” تاکید کرد: آن چیزی که ما در شهرداری نیاز داریم این است که ارزش افزوده دریافتی از شهر لوشان به همین شهر اختصاص یابد و اگر همین امر انجام شود ما هیچ مشکلی برای بودجه نخواهیم داشت. متأسفانه این درآمدها به دلیل جمعیت زیاد شهرهای بزرگ به آن‌ها پرداخت می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=68088

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *