×

شیوع فاویسم و نیاز خونی در گیلان

  • کد نوشته: 88850
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۰
  • 70 بازدید
  • ۰
  • مدیر کل انتقال خون گیلان گفت : از افراد واجد شرایط و اهدا کنندگان مستمر درخواست می‌شود برای تامین نیاز خونی بیماران به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند. به گزارش گیل و دیلم ، مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به شیوع بیماری فاویسم در فصل بهار و بالا رفتن مصرف خون گفت: […]

    شیوع فاویسم و نیاز خونی در گیلان
  • مدیر کل انتقال خون گیلان گفت : از افراد واجد شرایط و اهدا کنندگان مستمر درخواست می‌شود برای تامین نیاز خونی بیماران به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

    به گزارش گیل و دیلم ، مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به شیوع بیماری فاویسم در فصل بهار و بالا رفتن مصرف خون گفت: در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی و A مثبت برای تامین خون بیماران نیازمندیم.

    بابک پاکدل با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۱۳ هزار و ۲۶۸ نفر با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون گیلان؛ ۱۱ هزار و ۳۹۸ واحد خون اهدا کردند افزود: این میزان اهدای خون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۴ و ۱۰ صدم درصد افزایش داشته است.

    وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۷۱ نفر از این مراجعه کنندگان مرد و ۳۲۷ نفر زن بودند گفت: ۶ هزار و ۵۷۳ اهدا کننده مستمر، هزار و ۶۴۰ نفر برای اهدا کننده اولی و ۳ هزار و ۱۸۵ نفر اهدا کننده با سابقه بودند.

    بابک پاکدل همچنین با تاکید بر اینکه تمامی نکات بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در پایگاه‌های انتقال خون استان رعایت می‌شود، افزود: مراجعه کنندگان برای اهدای خون ابتدا توسط پزشک معاینه می‌شوند و در صورت برخورداری از شرایط لازم برای خونگیری از آن‌ها اقدام می‌شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=88850

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *