×

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:
صاحبان صنوف مراعات معیشت مردم را داشته باشند

  • کد نوشته: 99575
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۱
  • 26 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از صاحبان صنوف خواست در ماه مبارک رمضان و نوروز مراعات معیشت مردم را داشته باشند.....
    صاحبان صنوف مراعات معیشت مردم را داشته باشند
  • به گزارش گیل و دیلم ، تیمور پورحیدری روز دوشنبه در حاشیه بازرسی از بازار رشت به خبرنگاران گفت: این اداره‌کل از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای ایفای نقش نظارت بر بازار، ۱۱ هزار و ۱۲۳ پرونده تخلف تشکیل و برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

    وی با اشاره به اینکه این حجم پرونده و تخلف یابی ماحصل ۹۰ هزار بازرسی از سطح بازار در سراسر استان است، افزود: این پرونده‌ها با هدف کنترل و نظارت بازار و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح عرضه انجام شده است.

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان ارزش ریالی پرونده‌های تخلف متشکله ۱۱ ماهه سال جاری را بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: عمده پرونده‌های متشکله در حوزه اقلام اساسی کالاهای مشمول تنظیم بازار، لاستیک، لوازم خانگی، تولیدات صنعتی و معدنی بود که روند فعالیت آنها با چهارچوب ضوابط و قوانین جاری اعلامی مغایرت داشت که منجر به کشف تخلف و تشکیل پرونده شده است.

    پورحیدری با اشاره به اهمیت گزارشات مردمی در راستای تخلف یابی و نظارت بر بازار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به چهار هزار و ۸۳۲ تخلف به سامانه ۱۲۴ گزارش شد که با بررسی های انجام شده بازرسان، منجر به تشکیل پرونده تخلف برای بیش از یک هزارو ۳۰۲ مورد به ارزشی بالغ بر ۲۴۹ میلیارد ریال شده است.

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اولویت روند نظارت بازار ماه مبارک رمضان و نوروز را بازرسی از کالاها و اقلام پرمصرف در این مقطع زمانی دانست و اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت بازرسان اتاق اصناف، این اداره کل و برگزاری مشترک با تعزیرات حکومتی، سازمان غذا و دارو ، جهاد کشاورزی، اماکن و سایر دستگاه‌های نظارتی اقلامی که بیشتر در این زمان مورد مصرف آحاد مردم است در دستور کار بازرسی قرار داده‌ایم و گزارشات مردمی به سامانه ۱۲۴ را نیز با حساسیت و سرعت پیگیری می‌کنیم.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=99575

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *