×

هشدار جدی نماینده مجلس:‌
صدای شکستن ستون فقرات نظام سلامت به گوش می‌رسد

  • کد نوشته: 97434
  • ۱۴۰۲-۱۰-۲۸
  • 91 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه در حوزه سلامت با معضلات جدی مواجه هستیم، گفت: صدای شکستن ستون فقرات نظام سلامت به گوش می‌رسد.....
    صدای شکستن ستون فقرات نظام سلامت به گوش می‌رسد
  • محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه در حوزه سلامت با معضلات جدی مواجه هستیم، گفت: صدای شکستن ستون فقرات نظام سلامت به گوش می‌رسد و در حوزه درمان با مشکلاتی مانند فرسودگی ۶۰ درصدی ساختمان‌های درمانی، کمبود دارو و نیروی انسانی و کیفیت نامناسب تجهیزات پزشکی مواجه هستیم.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از مهر، وی با انتقاد از اینکه ارز مناسب برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده نمی‌شود، افزود: بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه ۹۷ درصد دارو‌ها تولید داخل است، اما بیش از ۵۰ درصد مواد اولیه آن‌ها وارد می‌شود که برای تأمین آن‌ها هم با مشکل مواجه هستیم.

    محسنی بندپی، خروج نخبگان را مهم‌ترین تهدید نظام سلامت دانست و گفت: مهاجرت پزشکان و کادر درمان خسران بزرگی برای کشور خواهد بود و بسیار نگران کننده است در این رابطه مجلس و دولت باید واقع بینانه‌تر و ملموس‌تر مشکلات مردم و حوزه سلامت را مدنظر قرار دهند.

    وی با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس به طور مرتب با مردم در تماس هستند و در جریان مشکلات آن‌ها قرار دارند، افزود: مردم از کمبود و گرانی خدمات نظام سلامت گلایه دارند و متأسفانه کمبود دارو در کشور به گونه‌ای است که برخی داروی تاریخ گذشته مصرف می‌کنند و برخی دیگر نیز مجبور هستند دارو را از طریق بازار سیاه تهیه کنند و آشفته بازار نظام سلامت مستلزم نظارت مجلس و دولت است و تلاش کمیسیون بهداشت در این رابطه هم باید افزایش یابد.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=97434

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *