×

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛
صید ۶۱۰ تُن انواع ماهیان استخوانی در سواحل گیلان

  • کد نوشته: 97039
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۹
  • 77 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل شیلات گیلان از صید ۶۱۰ تُن انواع ماهیان استخوانی در سواحل استان خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۴۱۰ تُن کیلکا صید شد....
    صید ۶۱۰ تُن انواع ماهیان استخوانی در سواحل گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، کوروش خلیلی در گفت و گویی با اشاره به وضعیت صید و صیادی در سواحل گیلان اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی از ابتدای فصل صید تاکنون وضعیت صید روند کاهشی داشته است.

    مدیرکل شیلات گیلان از صید بیش از ۶۱۰ تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل این استان خبر داد و گفت: این میزان صید از ابتدای فصل ماهیگیری تاکنون توسط ۴۵ شرکت تعاونی پره های صیادی گیلان صید شده است.

    خلیلی با بیان اینکه ۵۸ درصد سبد صید صیادان را ماهی سفید تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: ۴۰ درصد کفال و مابقی هم گونه‌های دیگر ماهیان در سبد ماهی گیران گیلانی قرار گرفته است.

    وی با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد دریا محور افزود: ۱۶۵ میلیارد تومان ارزش ناخالص میزان صید به دست آمده ماهیان استخوانی برآورد شده است.

    مدیرکل شیلات گیلان از صید ۳ هزار و ۴۱۰ تن کیلکا خبر داد و اضافه کرد: این میزان ماهی کیلکا توسط ۳۰ شرکت تعاونی در سواحل گیلان صید شده است.

    خلیلی ادامه داد: ۵۵ میلیارد تومان ارزش ریالی میزان صید به دست آمده کیلکا برآورد شده است.

    وی با بیان اینکه بخش قابل توجه کیلکا در گیلان برای تهیه آرد و پودر ماهی استفاده می‌شود، افزود: ۵ درصد میزان صید کیلکا در گیلان برای مصرف انسان اختصاص می‌یابد.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=97039

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *