×

دادستان عمومی و انقلاب فومن ؛
عاملان آزار و اذیت حیوانات شناسایی می‌شوند

  • کد نوشته: 100288
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • 40 بازدید
  • ۰
  • دادستان عمومی و انقلاب فومن گفت: عاملان آزار و اذیت حیوانات در این شهرستان شناسایی می‌شوند....
    عاملان آزار و اذیت حیوانات شناسایی می‌شوند
  • به گزارش گیل و دیلم ، مراد قربان زاده روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: متاسفانه در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر آزار و اذیت حیواناتی همچون سگ های خیابانی منتشر شده که این امر در حال بررسی و پیگیری است.

    دادستان عمومی و انقلاب فومن ادامه داد: دستورات لازم برای انجام این کار ارائه شده و نتیجه از طریق رسانه‌ها به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

    اخباری در فضای مجازی مبنی بر آزار و اذیت حیوانات از جمله کشتار سگ های ولگرد در برخی از مناطق شهرستان فومن در فضای مجازی منتشر شده که پس از انتشار آن تعدادی از مردم دغدغه مند در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان خواهان پیگیری موضوع شده اند.

    حیوان آزاری یکی از انواع بداخلاقی های اجتماعی، بزهکاری یا اختلالات روانی است که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شده و جرم تلقی می شود.

    فصل بیست‌ و پنجم بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی تحت عنوان «احراق و تخریب و اتلاف اموال و حیوانات» به تعیین مجازات حیوان‌آزاری پرداخته است.

    همچنین تضییع حقوق حیوانات طبق قانون مجازات اسلامی جرم بوده و به نوعی ترویج خشونت نیز محسوب می‌شود و از طرفی نظم عمومی جامعه را برهم زده و بهداشت عمومی را به مخاطره می‌اندازد.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=100288

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *