×

عضو کمیسیون انرژی مجلس: خاموشی‌های تابستان در پیش است/ کمبود ۱۴ هزار مگاوات برق در کشور

  • کد نوشته: 78452
  • ۱۴۰۱-۰۳-۱۳
  • 68 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کمبود ۱۴ هزار مگاوات برق در کشور، گفت: ادعاهای عدم خاموشی در تابستان غیرکارشناسانه است. به گزارش گیل و دیلم ، پرویز محمدنژاد شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به تفاوت قیمت تمام شده انرژی با چیزی که در جامعه عرصه می‌شود، اظهار […]

    عضو کمیسیون انرژی مجلس: خاموشی‌های تابستان در پیش است/ کمبود ۱۴ هزار مگاوات برق در کشور
  • عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کمبود ۱۴ هزار مگاوات برق در کشور، گفت: ادعاهای عدم خاموشی در تابستان غیرکارشناسانه است.

    به گزارش گیل و دیلم ، پرویز محمدنژاد شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به تفاوت قیمت تمام شده انرژی با چیزی که در جامعه عرصه می‌شود، اظهار کرد: نمی‌توان این تفاوت قیمت را به این شکل ادامه داد.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه سیستم ادامه عرضه سوخت با قیمت فعلی امکان پذیر نیست، افزود: قیمت تولید و مصرف را باید به هم نزدیک کرد اما فعلاً هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت نداریم.

    وی با بیان اینکه تراز منفی در بخش انرژی به ویژه در برق، آب و گاز چشمگیر بوده و پوشش آن سخت و طولانی و پر هزینه است، گفت: در حوزه برق ۱۴ هزار مگاوات کمبود داریم که در تابستان خود را نشان می‌دهد و صحبت‌های عده‌ای مبنی بر اینکه خاموشی نداریم نادرست و غیرکارشناسانه است.

    محمدنژاد با اشاره به راهکارهای مدیریت مصرف انرژی، بیان کرد: مجموعه پتانسیل تولید باید وارد مدار شود علاوه بر این باید یک بازنگری در حوزه مدیریت مصرف داشته باشیم در این صورت تقریباً دو هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌توان صرفه جویی کرد.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه امسال حدود ۴ تا ۵ هزار مگاوات برق را وارد چرخه تولید می‌کنیم، تصریح کرد: خاموشی خواهیم داشت و فشار هم به مردم می‌آید اما هنر ما این است که میزان خاموشی‌ها را مدیریت کنیم.

    محمدنژاد با اشاره به حجم بالای تلفات آب در شبک، عنوان کرد: حدود ۳۵ درصد از منابع آبی که برای آن هزینه می‌کنیم در مسیر تلف شده و اگر از درصد معقولی از میزان تلف شدن جلوگیری شود دیگر نیازی به ساخت منابع آبی جدید نخواهیم داشت.

    وی با بیان اینکه فاز اول کمربند شهر لنگرود به طول ۷ کیلومتر به زودی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اگر این طرح اجرایی شود کمبودی برای تأمین آب بخش گسترده‌ای از لنگرود و شلمان نخواهیم داشت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=78452

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *