×

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: تولید ۵۰۰۰ مگاوات برق طی امسال/ سعی کردیم خانه ها قطعی نداشته باشند

  • کد نوشته: 78356
  • ۱۴۰۱-۰۳-۰۹
  • 76 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به ارائه گزارش کار وزارت نیرو به مجلس، تاکید کرد: امسال حدود ۵۰۰۰ مگاوات برق وارد مدار می شود که ۴۰۰۰ مگاوات مربوط به نیروگاه های جدید و ۱۰۰۰ مگاوات مربوط به دیزل ژنراتورهای از کار افتاده در سطح کشور است. به گزارش گیل و دیلم ، پرویز محمدنژاد […]

    عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: تولید ۵۰۰۰ مگاوات برق طی امسال/ سعی کردیم خانه ها قطعی نداشته باشند
  • عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به ارائه گزارش کار وزارت نیرو به مجلس، تاکید کرد: امسال حدود ۵۰۰۰ مگاوات برق وارد مدار می شود که ۴۰۰۰ مگاوات مربوط به نیروگاه های جدید و ۱۰۰۰ مگاوات مربوط به دیزل ژنراتورهای از کار افتاده در سطح کشور است.

    به گزارش گیل و دیلم ، پرویز محمدنژاد در گفت وگویی، با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبری مطالب بسیار ارزشمند و راهبردی را مطرح کردند و وظایفی را برای مدیران سیاسی و اجرایی کل کشور تعیین فرمودند.

    وی با بیان اینکه مجلس همواره در اطاعت از فرمان رهبری پیشروست، افزود: ایشان در حوزه تکلیف رسیدگی و نظارت مجلس سفارشاتی را بیان کردند و عدم دخالت نمایندگان در حوزه اجرایی را متذکر شدند که خوشبختانه رعایت شده و با دقت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

    نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، همکاری و همراهی مجلس با دولت را از دیگر تاکیدات معظم له دانست و خاطرنشان کرد: بنا به توصیه رهبر انقلاب، مجلس در حوزه مشورتی به دولت کمک خواهد کرد تا بتوانیم امید را در جامعه تقویت کنیم، زیرا امید می تواند مایه پیشرفت و ارتقای کشور باشد.

    محمدنژاد، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، زیربنای حرکت دولت را درست و مناسب دانست و تصریح کرد: ایشان مجددا با انقلابی و خوش فکر و جوان خواندن مجلس، بسیاری از طرح ها و لوایح ارائه شده در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و معیشتی و حتی نظامی را مورد تایید قرار دادند.

    وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس وظیفه دارند از حوادث و رویدادها پیشگیری کنند، گفت: کمیسیون انرژی مجلس و کمیته نیرو در حوزه تامین برق پیشگام بوده و از سال گذشته اقدامات لازم را با برگزاری نشست با وزیر نیرو انجام داده است.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به ارائه گزارش کار وزارت نیرو به مجلس، تاکید کرد: امسال حدود ۵۰۰۰ مگاوات برق وارد مدار می شود که ۴۰۰۰ مگاوات مربوط به نیروگاه های جدید و ۱۰۰۰ مگاوات مربوط به دیزل ژنراتورهای از کار افتاده در سطح کشور است که می تواند نسبت به سال گذشته هشت درصد به تولید برق کشور اضافه کند.

    وی صادرات و واردات برق را امری مرسوم دانست و ادامه داد: در طول سال هم صادرات و هم واردات برق و گاز و مخابرات داریم که نوعی تبادل انرژی براساس مصرف روزانه صورت می گیرد.

    محمدنژاد، با بیان اینکه امسال از محل تبصره ۱۵ حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان و از محل تبصره شش و تبصره ۱۴ حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای وزارت نیرو اعتبار دیدیم، خاطرنشان کرد: این اعتبار ۲.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؛ البته امسال خاموشی داریم، اما با مدیریت می توانیم خاموشی ها را به حداقل برسانیم و سعی شده تحت هیچ شراطی خانه های مردم قطعی برق نداشته باشد.

    نماینده لنگرود در مجلس، با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تعرفه های سالانه، بیان کرد: سعی کردیم یارانه برق را در جداول مصرف ببینیم و لذا هزینه خانوارهایی که ماهانه کمتر از ۱۵۰ کیلووات مصرف دارند، رایگان است.

    وی با بیان اینکه ۷۵ درصد مردم الگوی مصرف را رعایت می کنند و تنها ۲۵ درصد درصد بالایی از انرژی را مصرف می کنند، گفت: تا سه و نیم برابر قیمت بهای تمام شده را برای پر مصرف ها در نظر گرفتیم تا عدالت در جامعه رعایت شود، زیرا انرژی در کشور ما یارانه زیادی دارد و یک پنجم قیمت تمام شده را دریافت می کنیم و چهار پنجم یارانه است.

    محمدنژاد، از تکلیف وزارت نیرو برای نصب یک میلیون کنتور هوشمند جهت تعدیل مصرف برق خبر داد و اظهار کرد: افرادی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند تا دو برابر قیمت تمام شده انرژی تجدیدپذیر از آنان دریافت می شود تا بازدارنده باشد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=78356

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *