×

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: کاهش ۸۰۰ مگاواتی مصرف برق با تبدیل هالوژن های معابر به ال.ای.دی

  • کد نوشته: 80873
  • ۱۴۰۱-۰۶-۰۴
  • 72 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تبدیل تمام لامپ های هالوژن روشنایی معابر به ال.ای.دی را در دستور کار داریم که موجب کاهش مصرف ۸۰۰ مگاواتی برق می شود. به گزارش گیل و دیلم ، پرویز محمدنژاد، انرژی را یکی از الزامات مهم کشور دانست و اظهار کرد: با همکاری بخش خصوصی در حوزه تولید انرژی […]

    عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: کاهش ۸۰۰ مگاواتی مصرف برق با تبدیل هالوژن های معابر به ال.ای.دی
  • عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تبدیل تمام لامپ های هالوژن روشنایی معابر به ال.ای.دی را در دستور کار داریم که موجب کاهش مصرف ۸۰۰ مگاواتی برق می شود.

    به گزارش گیل و دیلم ، پرویز محمدنژاد، انرژی را یکی از الزامات مهم کشور دانست و اظهار کرد: با همکاری بخش خصوصی در حوزه تولید انرژی اعم از تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر برای برنامه هفتم توسعه برنامه ریزی کردیم.

    وی با اشاره به طرح توسعه و مانع زدایی صنعت برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: این طرح در آینده نزدیک وارد صحن می شود و پس از رای گیری و تایید شورای نگهبان قابلیت اجرا دارد. از سال ۵۶ تاکنون قانون مدونی در حوزه صنعت برق نوشته نشده، اما قانون توسعه و مانع زدایی صنعت برق جامع و محکم و مردمی بوده و صنعت برق کشور را متحول می کند، زیرا عدالت و تعادل در تولید و مصرف و انتقال و صادرات را در نظر دارد.

    رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگوی ویژه خبری، با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم الگوی مصرف را رعایت می کنند، گفت: برنامه ریزی لازم جهت تبدیل شبکه توزیع برق استان به کابل خودنگهدار انجام شده و ۱۳ هزار کیلومتر باقی مانده است که تا پایان سال جاری ۴۰۰۰ کیلومتر و تا سه ماهه اول سال آینده ۴۰۰۰ کیلومتر دیگر با کابل خودنگهدار جایگزین می شود.

    محمدنژاد، رفع مشکل قطعی برق ناشی از حوادث و افزایش ظرفیت شبکه انتقال تا سه برابر را از جمله مزایای کابل خودنگهدار دانست و متذکر شد: همچنین تبدیل تمام لامپ های هالوژن روشنایی معابر به ال.ای.دی را در دستور کار داریم که موجب کاهش مصرف ۸۰۰ مگاواتی برق می شود.

    وی با بیان اینکه علیرغم تراز منفی ۱۴ هزار مگاواتی، امسال ۵۰۰۰ مگاوات برق مازاد را وارد مدار کردیم، ادامه داد: تولید برق و مدیریت مصرف برق موجب شد قطعی با برنامه نداشته باشیم.

    نماینده لنگرود در مجلس، بر لزوم بازنگری در طرح های هادی روستایی تاکید کرد و افزود: مشکلات طرح هادی موجب شده جمعیت روستایی گیلان از ۷۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش پیدا کند و لذا سال گذشته طرح هادی ۳۳ روستا را بازنگری کردیم و در جریان سفر رئیس جمهور به استان بر رفع تداخل اراضی و کاربری زمین های داخل طرح هادی تاکید شد.

    وی در ادامه کشاورزی و حفاظت و صیانت از محصولات کشاورزی را مورد تاکید مجلس دانست و خاطرنشان کرد: کشاورز و محصولش باید مورد حمایت دولت قرار بگیرند و لذا برای حمایت از برنج و چای گیلان طرح های خوبی را از جمله آبرسانی اجرایی کردیم.

    محمدنژاد، از اجرای دو طرح بزرگ آبرسانی در شهرستان لنگرود شامل پنج کیلومتر خط انتقال به پنج روستای برنج خیز و احداث کمربند آبرسانی تا یک ماه آینده در سه شهر لنگرود، چاف و چمخاله جهت کیفیت آب شرب و جلوگیری از قطعی خبر داد و اضافه کرد: بندر چمخاله نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و برای افراد زیادی اشتغال ایجاد می کند.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان همچنین از بهره برداری از بیمارستان تامین اجتماعی شرق گیلان در لنگرود خبر داد و عنوان کرد: این بیمارستان طی ماه های پیش رو افتتاح می شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=80873

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *