×

عضو کمیسیون صنایع مجلس: دولت چراغ و آینه خودرو را عوض می‌کند، و با نام خودروی ملی و با قیمت بالاتر به بازار عرضه می‌کند

  • کد نوشته: 87021
  • ۱۴۰۱-۱۲-۱۷
  • 130 بازدید
  • ۰
  • مصطفی رضاحسینی قطب آبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت بار‌ها و بار‌ها شکل و ظاهر خودرو‌ها را در حد عوض کردن چراغ و آینه تغییر داده و فقط نام خودرو را عوض کرده، در حالیکه موتور آن‌ها تغییری نکرده و خودرو‌های جدید با نام خودروی ملی و با قیمت بالاتر به بازار […]

    عضو کمیسیون صنایع مجلس: دولت چراغ و آینه خودرو را عوض می‌کند، و با نام خودروی ملی و با قیمت بالاتر به بازار عرضه می‌کند
  • مصطفی رضاحسینی قطب آبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت بار‌ها و بار‌ها شکل و ظاهر خودرو‌ها را در حد عوض کردن چراغ و آینه تغییر داده و فقط نام خودرو را عوض کرده، در حالیکه موتور آن‌ها تغییری نکرده و خودرو‌های جدید با نام خودروی ملی و با قیمت بالاتر به بازار عرضه می‌شود، موضوعی که در هیچ کشوری سابقه ندارد و از آنجا که خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده، مردم نیز برای خرید آن‌ها صف می‌کشند.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از خانه ملت ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت بار‌ها و بار‌ها شکل و ظاهر خودرو‌ها را در حد عوض کردن چراغ و آینه تغییر داده و فقط نام خودرو را عوض کرده، در حالیکه موتور آن‌ها تغییری نکرده و خودرو‌های جدید با نام جدید و با قیمت بالاتر به بازار عرضه می‌شود.

    مصطفی رضاحسینی قطب آبادی درباره وضعیت بازار خودرو، گفت: موضوع خودرو شاید دهمین نیاز کشور و مردم باشد و در واقع تامین مایحتاج مردم، مسکن، ایجاد زیرساخت‌های مربوط به راه، آب، برق، گاز و بهداشت و درمان اولویت کشور است.

    نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت به مسائل بازار خودرو دامن می‌زند، زیرا بیشترین وقت خود را به این بحث اختصاص داده است، در حالیکه شاید اگر دولت این حساسیت‌ها را ایجاد نمی‌کرد ما در این حوزه تا این اندازه دچار مشکل نمی‌شدیم و عرضه و تقاضا متناسب بود.

    وی اضافه کرد: دولت بار‌ها و بار‌ها شکل و ظاهر خودرو‌ها را در حد عوض کردن چراغ و آینه تغییر داده و فقط نام خودرو را عوض کرده، در حالیکه موتور آن‌ها تغییری نکرده و خودرو‌های جدید با نام خودروی ملی و با قیمت بالاتر به بازار عرضه می‌شود، موضوعی که در هیچ کشوری سابقه ندارد و از آنجا که خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده، مردم نیز برای خرید آن‌ها صف می‌کشند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: تغییر وزرا نیز تاثیری در این وضعیت نخواهد داشت، زیرا سیاست این حوزه توسط وزیر تعیین نمی‌شود وزیر محکوم به اجرا دستورات دولت است که به وی دیکته می‌شود یعنی اگر امروز وزیر صمت تغییر کند فرد جدید نیز همین اقدامات را انجام می‌دهد، تغییر رئیس بانک مرکزی موید این نکته است، زیرا دولت برای فرار از فشار‌های جامعه رئیس بانک مرکزی را تغییر داد، اما بازار ارز ساماندهی نشد.

    عضو کمیسین صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تا زمانیکه سیاست‌های کلان اقتصادی دولت بر این است که از روش‌هایی مانند عرضه خودرو در بورس یا واردات، پول به دست آورد و از این رویه نادرست خود دست برندارد و از کارشناسان استفاده نکند، ما شاهد این اتفاقات در سطح جامعه خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه فردای اقتصادی قابل پیش‌بینی نیست، افزود: برنامه‌ریزی که امروز مردم برای حقوق خود انجام می‌دهند برای ماه آینده قابل اجرایی نیست، زیرا حقوق ثابت مانده، اما هزینه‌ها و خدمات افزایش بسیار داشته است که دولت باید به این موضوعات توجه ویژه داشته باشد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=87021

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *