×

علی‌اصغر عنابستانی نماینده مجلس: اگر قرار به شمردن مزیت‌های دولت رئیسی باشد، ده‌ها مزیت می‌توان لیست کرد!

  • کد نوشته: 88173
  • ۱۴۰۲-۰۱-۲۵
  • 107 بازدید
  • ۰
  • علی‌اصغر عنابستانی نماینده مجلس می‌گوید: مجلس تا الان همراهی و مماشات بی‌اندازه با دولت نکرده است. همراهی ضرورت دارد که با دولت قبل هم همراهی کردیم، ولی با این دولت بیشتر همراهی کرده، چون هم‌فکرتر بودیم. به گزارش گیل و دیلم به نقل از رویداد۲۴ ، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در خصوص عملکرد دولت […]

    علی‌اصغر عنابستانی نماینده مجلس: اگر قرار به شمردن مزیت‌های دولت رئیسی باشد، ده‌ها مزیت می‌توان لیست کرد!
  • علی‌اصغر عنابستانی نماینده مجلس می‌گوید: مجلس تا الان همراهی و مماشات بی‌اندازه با دولت نکرده است. همراهی ضرورت دارد که با دولت قبل هم همراهی کردیم، ولی با این دولت بیشتر همراهی کرده، چون هم‌فکرتر بودیم.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از رویداد۲۴ ، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در خصوص عملکرد دولت سیزدهم پس از گذشت یک سال و نیم از عمرش، به رویداد۲۴ می‌گوید: به نظر من، دولت رئیسی با گذشت یک سال و نیم از عمرش هنوز مستقر نشده است.

    دولت مستقر، دولتی است که وقتی از راس دستوری می‌آید تا کف، آن دستور اجرا شود؛ می‌خواهد آیین‌نامه باشد یا ساختار و گفتمان. بسیاری از شبکه مدیران مال قبل هستند و به لحاظ گفتمانی مستقر نشده‌اند. دولت رئیسی یک دولت مستقر و قدرتمند که مدیران از ابتدا تا انتها تصمیم‌ها را اجرا کنند نیست و جدی‌ترین ضعف دولت این موضوع است.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: ضعف دیگر دولت که خیلی مشهود است، ضعف در سیستم و ساختار اقتصادی است. بعضی‌ها می‌گویند تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست، ولی من می‌گویم مشکل هماهنگی نیست، بلکه تیم در ساختار اجرایی ضعیف هستند. اقتصاد یک بحث تئوری دارد و یک بحث اجرای تفکرات تئوری در عمل دارد. همه تیم اقتصادی دولت در بخش دوم به شدت ضعیف هستند. این دولت محاسن بسیار زیادی هم نسبت به دولت گذشته دارد که اگر قرار به شمردن باشد، ده‌ها مزیت می‌توان لیست کرد.

    نماینده سبزوار می‌گوید: حتماً دولت باید در سال جاری که سال انتخابات است و ضرورت دارد که مردم ترغیب به شرکت در انتخابات شوند، تلاش بیشتری داشته باشد و شرایط اقتصادی را بهتر کند و اعتماد مردم را به ساختار حاکمیت جمهوری اسلامی افزایش دهد تا مردم گسترده‌تر پای صندوق‌ها بیایند. همه انتخابات‌ها در جمهوری اسلامی یک رفراندوم برای مشروعیت جمهوری اسلامی هستند و بسیار حساس است که دولت بتواند در سال آینده اعتماد مردم به جمهوری اسلامی را بیشتر کند.

    او می‌گوید: مجلس تا الان همراهی و مماشات بی‌اندازه با دولت نکرده است. همراهی ضرورت دارد که با دولت قبل هم همراهی کردیم، ولی با این دولت بیشتر همراهی کرده، چون هم‌فکرتر بودیم، ولی مجلس اصلاً مماشاتی با دولت نسبت به حقوق مردم نکرده است. میزان سوالات مجلس از کابینه آقای رئیسی مشخص است و حتی یک وزیر هم استیضاح شد که همین اتفاق، در دولت گذشته رخ نداد. استیضاح ما هم جدی بود، ولی وزیر توانست مجلس را قانع کند.

    مجلس تا الان همراهی و مماشات بی‌اندازه با دولت نکرده است. همراهی ضرورت دارد که با دولت قبل هم همراهی کردیم، ولی با این دولت بیشتر همراهی کرده، چون هم‌فکرتر بودیم. اگر قرار به شمردن مزیت‌های دولت رئیسی باشد، ده‌ها مزیت می‌توان لیست کرد

    عنابستانی در واکنش به اینکه ابقای فاطمی امین وزیر صمت از سوی مجلس با افزایش چندباره قیمت خودرو و آشفتگی در حوزه معدن توام شد و بسیاری این اتفاقات را به عملکرد مجلس یازدهم ربط می‌دهند، گفت: مجلس، عقل جمعی است و جمع تصمیم می‌گیرند نه افراد. امسال حتماً این روند جدی‌تر می‌شود، چون توقع مردم و مجلس از دولت بالاتر است.

    نماینده اصولگرای مجلس یازدهم می‌گوید: دولت در این مدت می‌تواند بگوید مشکلات مربوط به دولت گذشته است و فشار‌ها از قبل روی ما بوده و مشکلاتی که از گذشته به ارث برده‌ایم وجود داشته است، ولی الان با وارد شدن به سال دوم و سوم کاری‌اش نمی‌تواند دیگر این حرف‌ها را بزند و ما هم نمی‌پذیریم. نگاه مجلس به دولت برای انجام این کار جدی‌تر خواهد بود. به لحاظ استراتژیک هم ضرورت دارد که حاکمیت در سال آینده همه تلاشش را بکند که اعتماد از دست رفته مردم را برگرداند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=88173

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *