×

فاطمه هاشمی: منافقین پدرم را اکبر شاه نامیدند/ گفتند نگران نباش برای ترامپ برنامه دارم

  • کد نوشته: 49052
  • ۱۳۹۸-۰۵-۲۰
  • 183 بازدید
  • ۰
  • به گزارش گیل و دیلم به نقل از سایت مستقل آنلاین نوشت: فاطمه هاشمی رفسنجانی معتقد است که منافقین پدرش را اکبر شاه نامیدند تا آیت الله را تخریب کنند. بخش هایی از گفتگو با فاطمه هاشمی را بخوانید؛ در طول حیات آقای هاشمی سال‌ها در کوچه و بازار وی را اکبرشاه می‌خواندند، چرا یک […]

    فاطمه هاشمی: منافقین پدرم را اکبر شاه نامیدند/ گفتند نگران نباش برای ترامپ برنامه دارم
  • به گزارش گیل و دیلم به نقل از سایت مستقل آنلاین نوشت: فاطمه هاشمی رفسنجانی معتقد است که منافقین پدرش را اکبر شاه نامیدند تا آیت الله را تخریب کنند.

    بخش هایی از گفتگو با فاطمه هاشمی را بخوانید؛

    در طول حیات آقای هاشمی سال‌ها در کوچه و بازار وی را اکبرشاه می‌خواندند، چرا یک بار وی و خانواده‌اش به این نامگذاری واکنش نشان ندادند؟

    باید عرض کنم که انتساب این لقب به پدرم از قبل انقلاب نشات می‌گیرد. گروهک منافقین که پی به عظمت و بزرگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برده بودند از همان موقع خط تخریبی علیه پدر را در جامعه جا انداختند و نخستین بار لقب اکبرشاه به پدرم توسط منافقین مطرح شد. بعداز وقایع سال شصت که مرحوم پدرم موثرترین یار امام در اردوگاه انقلاب بود کینه منافقین به وی بیشتر شد و نوک پیکان ناجوانمردی منافقین متوجه پدر شد.

    منافقین در ترور فیزیکی مرحوم هاشمی رفسنجانی سنگ تمام گذاشتند. موتور تخریب و شایعات علیه هاشمی رفسنجانی از سوی این گروهک به اوج رسید. متاسفانه در داخل هم عده‌ای بی‌رحمانه به پدر تاختند و او را نماد فرهنگ اشرافی معرفی کردند.

    آقای هاشمی با همه روحانیون متفاوت بود. قبل از انقلاب بساز و بفروش بود. هزینه بسیاری از خانواده‌های مبارزین را تقبل می‌کرد. ما بارها به پدر می‌گفتیم که به این شایعات جواب بدهید اما ایشان در پاسخ می‌گفت اینها می خواهند مرا با پاسخگویی به این حرف‌ها مشغول کنند تا از کارهای اصلی خودم غافل بمانم.

    البته پدرم در نطق بعد از پیروزی در انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری به تفصیل به این شایعات در حضور نمایندگان مردم پاسخ مفصل و مبسوطی ارائه کرد.

    ایشان هنگامی که رییس جمهور شدند لیست اموالش را قوه قضاییه فرستاد. اتفاقا آقای یزدی رئیس قوه قضائیه در نماز جمعه اعلام کرد که اموال آقای هاشمی در زمان ریاست جمهوری نه تنها اضافه نشده است بلکه نسبت به قبل از انقلاب کمتر شده است. ما فرزندان آقای هاشمی هم به پدر تاسی کردیم و هیچگاه خودمان را درگیر این شایعات بی‌اساس نکردیم.

    خانم هاشمی اکنون که ایشان در قید حیات نیست، خلاء حضور ایشان را در پیکره تصمیم‌گیری نظام چگونه ارزیابی می‌کنید؟

     برای دولت، مردم و ارکان نظام عدم شخصیتی چون هاشمی در این برهه که کشور در معرکه جنگ اقتصادی و در کشاکش جنگ نظامی است بیش از پیش خلاء حضور ایشان هویدا و آشکار است. همه ایرانیان می‌دانند که هاشمی معروف به مرد عبور از بحران‌هاست. قطعا اگر پدرم زنده بود اکنون در این موقعیت خاص می‌توانست به داد مردم و کشور برسد.

    زمانی که ترامپ رییس جمهور شد پدر در قید حیات بود، آیا ایشان درباره وعده پاره کردن برجام توسط ترامپ واکنشی نشان داد؟خاطره‌ای از ایشان در این مورد دارید؟

    در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا شبی در خانه پدرم بودم و مشغول تماشای سخنرانی ترامپ بودیم. زمانی که ترامپ گفت من اگر رئیس جمهور شوم حتما برجام را پاره می‌کنم و از برجام خارج می‌شوم. به پدر گفتم آنوقت چه باید کرد؟ آقای هاشمی در پاسخ گفت:‌ نگران نباش برای ترامپ برنامه دارم. حتی طرحی را برایم به‌عنوان طرح مقابله با ترامپ گفت اما چون خام است آنرا بیان نمی‌کنم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=49052

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *