×

فرخی میکال؛ نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای باید افزایش پیدا کند

  • کد نوشته: 86818
  • ۱۴۰۱-۱۲-۰۹
  • 131 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با انتقاد از عدم همخوانی هزینه‌های کشاورزان با نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای از وزیر جهادکشاورزی خواست تا با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم موجود نسبت به تعیین نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای تجدید نظر کند. به گزارش گیل و دیلم به نقل از خانه […]

    فرخی میکال؛ نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای باید افزایش پیدا کند
  • نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با انتقاد از عدم همخوانی هزینه‌های کشاورزان با نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای از وزیر جهادکشاورزی خواست تا با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم موجود نسبت به تعیین نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای تجدید نظر کند.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از خانه ملت، رسول فرخی میکال، در رابطه با لزوم افزایش قیمت خرید تضمینی چای گفت: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای با توجه به قیمت تمام شده محصول ارزش افزوده‌ای برای کشاورزان ندارد.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای با نرخ تورم و هزینه‌ها همخوانی نداشته و وزارت جهاد کشاورزی حتما باید این موضوع را مورد بررسی قرار داده و نسبت به تعیین نرخ خرید تضمینی، تجدید نظر کند.

    وی با اشاره به تعیین قیمت تضمینی برگ سبز چای برای سال زارعی ۱۴۰۲ اظهار کرد: دولت قیمت نهاده‌های کشاورزی را افزایش داده و قیمت ماشین آلات مورد نیاز کشاورزی نیز هر روز گرانتر شده و دستمزد کارگران نیز افزایش یافته است اما قیمت تضمینی برگ سبز چای درجه یک برای سال زارعی آینده هر کیلو ۱۳هزارو۹۹۰ تومان وبرگ سبز درجه دو ۱۱هزارو۵۰۰ تومان تعیین شده است.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه قدر السهم دولت برای خرید تضمینی سال آینده را ۲۵درصد و قدر السهم کارخانجات چایسازی را ۷۵درصد مشخص گردیده است عنوان کرد: با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها و تورم در جامعه، دولت باید نسبت نرخ خرید تضمینی چای کشاورزان تجدید نظر کند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=86818

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *