×

فرماندار شفت: مدیریت آب اولویت دستگاه‌ها باشد

  • کد نوشته: 29524
  • ۱۳۹۶-۱۲-۰۸
  • 54 بازدید
  • ۰
  • فرماندار شفت با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و احتمال کم آبی و خشکسالی در گیلان در سال زراعی پیش رو افزود: مدیریت آب و داشتن برنامه کارا باید در اولویت دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمد رضا محسنی در نشست شورای اداری شفت با اشاره به فرارسیدن میلاد […]

    فرماندار شفت:  مدیریت آب اولویت دستگاه‌ها باشد
  • فرماندار شفت با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و احتمال کم آبی و خشکسالی در گیلان در سال زراعی پیش رو افزود: مدیریت آب و داشتن برنامه کارا باید در اولویت دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمد رضا محسنی در نشست شورای اداری شفت با اشاره به فرارسیدن میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه(س)پیشاپیش روز زن و مادر را تبریک گفت و افزود:از تلاش‌های یک ساله مدیران خدمتگزار قدردانی می‌کنم .

    وی با بیان اینکه برگزاری شکوهمند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از رویدادهای مهم سال ۹۶ بود گفت: بیش از ۹۰ در صد از مردم شهرستان شفت با وجود همه مشکلات و مطالبات پای صندوق‌های رای حاضر شد و در ۲۲ بهمن نیز یک راهپیمایی تماشایی را به نمایش گذاشتند.

    نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه سال ۹۶ سال پرباری بود،گفت:تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یکی از دغدغه‌های دولت دکتر روحانی بوده است .

    وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید به صنعتگران و تولید کنندگان اهدا شد تصریح کرد:یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان نیز به مشاغل خانگی اختصاص یافت و در سال ۹۷ نیز دولت در قالب طرح کارا بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان تسهیلات کم بهره برای مشاغل پایدار روستایی و عشایری در شهرستان شفت در نظر گرفته است .

    محسنی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و احتمال کم آبی و خشکسالی در گیلان در سال زراعی پیش رو افزود: مدیریت آب و داشتن برنامه کارا باید در اولویت دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه شفت ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار اراضی شالی دارد که سالانه ۶۷ هزار تن شلتوک برنج از آن استحصال و بالغ بر ۴۰ هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید می‌شود،ادامه داد:شهرستان شفت چهارمین تولید کننده برنج در گیلان است و در بخش کشاورزی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است .

    فرماندار شفت به کاهش میزان اعتبارات شهرستان در سال ۹۶ اشاره و تصریح کرد:از مجموعه این اعتبارات ۸۶۰ میلیون تومان برای پروژه‌های آب منطقه‌ای اختصاص یافت که ۶۳۰ میلیون تومان از ۳ درصد نفت و ۲۳۰ میلیون تومان از منابع استانی بود.

    وی به مشکلات سردهنه های داکله سرا، بیجارسر و صیقلان نیز اشاره و در ادامه خواستار تسریع در عملیات اجرایی سده نهزم برای سال زراعی جدید شد .

    فرماندار شفت با بیان اینکه وسعت آببندان‌های کلاچ خندان و شیخ محله به ترتیب ۱۷ و ۲۵ هکتار است اضافه کرد: آببندان‌های ۱۴ هکتاری ملاسرا و ۱۲ هکتاری نصیرمحله ضمن تامین آب کشاورزی می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه گردشگری باشد و اگذاری لایروبی برخی از این آببندان‌ها به بخش خصوصی باید استمرار داشته باشد.

    وی وضعیت سد لاسک را قصه‌ی پرغصه مردم شفت به ویژه روستاییان محدوده احداث پروژه برشمرد و افزود: تعیین تکلیف سد لاسک مطالبه عمومی مردم این شهرستان است.

    محسنی با اشاره به اینکه فاز دوم جاده شفت – زنجان به دلیل مشکلات زیست محیطی در مرحله مطالعات باقی مانده است گفت:از مسیر ۱۷ کیلومتری راه عشایری این محدوده ۵ کیلومتر دارای پوشش جنگلی است و به دنبال رفع موانع برای برای دریافت پیوست زیست محیطی برای این راه عشایری هستیم.

    وی با بیان اینکه چاه‌های آب در روستاهای خمیران، تالش محله، تکرم،کوزان و لاقان نیازمند تجهیز و اصلاح است،افزود: بهسازی و نوسازی ایستگاه‌های پمپاژ آب در روستاهای نوده پسیخان،تازه آباد پسیخان، کوزان، کاظم آباد، گوراب لیشاوندان و بیجارسر یکی از درخواست‌های مردم و مسئولین محلی است و جهاد کشاورزی باید این مشکلات را پیگیری کند .

    وی در ادامه با بیان اینکه ۳۴۰ هکتار از شالیزارهای شفت در حال تجهیز و نوسازی هستند،افزود:از مجموع ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار از اراضی کشاورزی ۵ هزار و ۷۰۰ بهزراعی شده است و میزان باقیمانده نیازمند مساعدت سازمان جهادکشاورزی گیلان است/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29524

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *