×

فرماندار لنگرود خبر داد؛ آمادگی ۳۳ کارخانه چایسازی در شهرستان لنگرود برای خرید برگ سبز چای

  • کد نوشته: 77521
  • ۱۴۰۱-۰۲-۰۸
  • 125 بازدید
  • ۰
  • جلالی در حاشیه بازدید از کارخانه چای کومله گفت: با توجه با تاکید استانداریلان مبنی برحمایت از کشاورزان چایکار در چیدن برگ سبز چای درجه یک، ۳۳ کارخانه چایسازی آمادگی خرید برگ سبز جای را دارند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، فرماندار شهرستان لنگرود در حاشیه بازدید از کارخانه چای کومله با […]

    فرماندار لنگرود خبر داد؛ آمادگی ۳۳ کارخانه چایسازی در شهرستان لنگرود برای خرید برگ سبز چای
  • جلالی در حاشیه بازدید از کارخانه چای کومله گفت: با توجه با تاکید استانداریلان مبنی برحمایت از کشاورزان چایکار در چیدن برگ سبز چای درجه یک، ۳۳ کارخانه چایسازی آمادگی خرید برگ سبز جای را دارند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، فرماندار شهرستان لنگرود در حاشیه بازدید از کارخانه چای کومله با اشاره به آمادگی کارخانه جات چا سازی جهت خرید برگ سبز چای گفت: با توجه با تاکید استانداریلان مبنی برحمایت از کشاورزان چایکار در چیدن برگ سبز چای درجه یک، ۳۳ کارخانه چایسازی آمادگی خرید برگ سبز جای را دارند.

    وی افزود: در حال حاضر ۴۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت چای در شهرستان است که امسال ۲۰ هکتار از باغات چای احیا شده است و یک میلیارد و ششصد میلیون تومان برای بهزارعی باغات چای اختصاص یافته است.

    نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود افزود: ۲۶ هزارتن برگ سبزچای در سال گذشته از چایکاران خریداری شده است که از این مقدار شش هزارتن چای خشک استحصال شده است و ۶۴ در صد درجه یک بوده است.

    جلالی افزود: ۴ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان با کمک صندوق حمایت از صنعت توسعه چای برای کارخانجات چایسازان وچایکاران پرداخت شده است.

    فرماندار شهرستان لنگرود افزود: هشت هزار دفترچه بصورت الکترونیکی برای چایکاران فراهم شده است که نیاز به حضور فیزیکی ندارد با کد ملی و شماره چایکاری از وضعیت دفترچه های الکترونیکی خودرا بررسی نمایند.

    بگفته جلالی ۲۰ هکتار از باغات چای شهرستان لنگرود به چرخ تولید در سال ۱۴۰۱ قرار گرفته است و قیمت تضمینی برگ سبزچای امسال در مقایسه با سال گذشته بطور میانگین ۴۵ در صد افزایش یافته است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=77521

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *