×

فرماندار لنگرود مطرح کرد : افزایش ۵۰ درصدی تولید زباله در لنگرود در ایام تعطیلات

  • کد نوشته: 95891
  • ۱۴۰۲-۰۹-۲۲
  • 45 بازدید
  • ۰
  • فرماندار لنگرود گفت: لنگرود شهرستانی گردشگرپذیر بوده و لذا در ایام تعطیلات شاهد افزایش ۵۰ درصدی تولید زباله هستیم. به گزارش گیل و دیلم ، محمدرضا جلالی امروز، ۲۱ آذرماه در جشنواره ساخت سطل های تفکیک پسماند که در سالن فرهنگ اداره آموزش و پرورش شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به تولید روزانه ۱۲۰ […]

    فرماندار لنگرود مطرح کرد : افزایش ۵۰ درصدی تولید زباله در لنگرود در ایام تعطیلات
  • فرماندار لنگرود گفت: لنگرود شهرستانی گردشگرپذیر بوده و لذا در ایام تعطیلات شاهد افزایش ۵۰ درصدی تولید زباله هستیم.

    به گزارش گیل و دیلم ، محمدرضا جلالی امروز، ۲۱ آذرماه در جشنواره ساخت سطل های تفکیک پسماند که در سالن فرهنگ اداره آموزش و پرورش شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به تولید روزانه ۱۲۰ تن زباله در شهرستان لنگرود، اظهار کرد: لنگرود شهرستانی گردشگرپذیر بوده و لذا در ایام تعطیلات شاهد افزایش ۵۰ درصدی تولید زباله هستیم.

    وی شهرداری‌ها را متولی امر مدیریت پسماند دانست و افزود: متاسفانه زباله‌های شهرستان را در منطقه آلمان لنگه دفن کردیم؛ دپوی زباله در این روستا ۱۹ سال ادامه داشته و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

    فرماندار لنگرود با بیان اینکه شیرابه و آلودگی های ناشی از دفن غیر اصولی پسماند به زندگی ما آسیب می رساند، تصریح کرد: اگر نسبت به شیرابه بی تفاوت باشیم، این آلودگی وارد سفره های آب زیرزمینی شده و سلامت انسان و محیط زیست را به خطر می اندازد.

    جلالی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف، عنوان کرد: برای مدیریت پسماند، در گام نخست باید زباله کمتری را تولید کنیم.

    وی ادامه داد: زباله های تولید شده در گیلان با سایر استان ها متفاوت است، زیرا زباله های ما حجیم تر بوده و بخش عمده آن را زباله تر تشکیل می دهد و لذا بازگشت این زباله ها به چرخه، انرژی و هزینه زیادی را می طلبد.

    فرماندار لنگرود، بسیاری از بسته بندی ها را موجب افزایش حجم تولید زباله دانست و متذکر شد: متاسفانه بخش عمده زباله‌های تولید شده شامل پلاستیک است و سال‌ها زمان لازم است تا یک کیسه پلاستیکی جذب محیط شود.

    وی با بیان اینکه سالانه میلیاردها تومان صرف جمع‌آوری و حمل و دفن زباله در شهرستان لنگرود می‌شود، اضافه کرد: در کنار تولید کمتر زباله، باید تفکیک از مبدا را جدی بگیریم و اقلام قابل بازیافت را از زباله تر جدا کنیم.

    جلالی تفکیک زباله از مبدا را یک تکلیف همگانی دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و لذا باید تفکیک زباله را از هم اکنون جدی بگیرند و بدانند که کاغذ و شیشه و فلز و… زباله نیست و باید بازیافت شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=95891

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *