×

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داد: اجرای عملیات پاکسازی رودخانه‌های گیلان از دام گذاری‌های غیر قانونی

  • کد نوشته: 12579
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۴
  • 119 بازدید
  • ۰
  • فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: عملیات پاکسازی رودخانه های استان گیلان از دام‌گذاری‌های غیرقانونی توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان اجرایی شد . به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، اکبری‌پور فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: همزمان با شروع فصل مهاجرت ماهیان استخوانی به سمت رودخانه […]

    فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داد: اجرای عملیات پاکسازی رودخانه‌های گیلان از دام گذاری‌های غیر قانونی
  • فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: عملیات پاکسازی رودخانه های استان گیلان از دام‌گذاری‌های غیرقانونی توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان اجرایی شد .

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، اکبری‌پور فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: همزمان با شروع فصل مهاجرت ماهیان استخوانی به سمت رودخانه ها و به منظور ایجاد بستر مناسب و جلوگیری از صید ماهیان مولد از جمله گونه‌های با ارزش سفید، خاویاری و …، تمام نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان بصورت هماهنگ اقدام به شناسایی و جمع آوری سازه‌ها و دام ها در مسیر و مصب رودخانه های استان اقدام کردند.

    اکبری‌پور تصریح کرد: در اجرای این عملیات تعداد ۱۵ فروند قایق چوبی و ۱۳۰ رشته تور هوای و ۱۸۰ رشته دام زیر آبی و ۲۳۲ رشته کلکوم جمع آوری و تعداد ۴۵ باب کومه شکار غیر مجاز در حاشیه مناطق با تلاش محیط بانان تخریب شد .

    وی افزود: در روند اجرای این طرح ، رودخانه های سیاه درویشان ، نوخاله ، کلسر ، چمثقال و همینطور بخشی از تالاب انزلی پاکسازی شد و در همین راستا نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان و یگان حفاظت شهرستان‌ها موفق به کشف و ضبط ۱۸ قبضه سلاح شکاری مجاز و ۲ قبضه اسلحه غیر مجاز به همراه متخلفین شدند و پرونده آنها برای انجام مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد .

    اکبری پور گفت: این عملیات از امروز تا پایان فصل مهاجرت ماهیان در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد و از تمام علاقه مندان به طبیعت تقاضا داریم ضمن خودداری از صید ماهیان در زمان تخم گذاری و تکثیر آنها ، موارد مورد مشاهده را به ادارات شهرستان ها و در صورت نیاز به اداره کل محیط زیست جهت پیگیری و برخورد لازم ، اطلاع دهند.
    منبع:ایلنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12579

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *