×

مدیرکل محیط زیست گیلان:
فروش گونه های غیر بومی و بومی در معرض انقراض ممنوع است

  • کد نوشته: 99548
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۰
  • 32 بازدید
  • ۰
  • مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان فروش گونه های جانوری و گیاهی غیربومی و بومی در معرض انقراض را در ایام پایانی سال و عید نوروز ممنوع اعلام کرد.....
    فروش گونه های غیر بومی و بومی در معرض انقراض ممنوع است
  • به گزارش گیل و دیلم ، حمزه عشوری با اعلام این خبر اظهار کرد: نظر به فرارسیدن ایام پایانی سال و عید نوروز سودجویان و قاچاقچیان حیات وحش با سو استفاده از موقعیت پیش آمده و عدم آگاهی شهروندان، از طریق فضای مجازی و … اقدام به عرضه و فروش گونه‌های غیربومی در معرض خطر انقراض در کنار فروش ماهی قرمز می‌کنند.

    عشوری افزود: گونه‌های در معرض خطر انقراض همچنین مهاجم جانوری و گیاهی شامل: سمندر لرستانی، انواع لاک پشت‌های بومی و غیر بومی و سنبل آبی که این روزها به عنوان بخشی از هفت سین سفره نوروزی قرار می‌گیرد می‌تواند تنوع زیستی استان و کشور را با خطرات جدی مواجه سازد.

    وی در ادامه افزود: این امر مطابق بند ج ماده ۱۰ قانون شکار و صید جرم است و پیگرد قانونی دارد.

    مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در پایان گفت: لذا الزامی است اصناف مرتبط چون پرنده فروشی‌ها، فروشگاه‌های ماهیان آکواریومی و سایر مراکز از عرضه این گونه‌های غیر بومی خود داری نمایند.

    همچنین شهروندان فهیم گیلانی ضمن پرهیز از خرید گونه‌های گیاهی و جانوری غیر بومی و مهاجم در معرض انقراض، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، می‌توانند گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و شماره تماس ۱۵۴۰ اعلام نمایند

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=99548

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *