×

فعالیت شرکت های هرمی جرم تلقی می شود

  • کد نوشته: 17054
  • ۱۳۹۶-۰۳-۳۰
  • 109 بازدید
  • ۰
  • رئیس پلیس آگاهی استان گیلان گفت:‌ فعالیت شرکت های هرمی و شبیه به آن در ایران ممنوع است و برابر قانون جرم تلقی می شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی با اعلام این خبر،اظهار کرد:‌برابر قانون فعالیت شرکت های هرمی و شبیه به آن در ایران ممنوع و جرم تلقی شده و […]

    فعالیت شرکت های هرمی جرم تلقی می شود
  • رئیس پلیس آگاهی استان گیلان گفت:‌ فعالیت شرکت های هرمی و شبیه به آن در ایران ممنوع است و برابر قانون جرم تلقی می شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی با اعلام این خبر،اظهار کرد:‌برابر قانون فعالیت شرکت های هرمی و شبیه به آن در ایران ممنوع و جرم تلقی شده و برای فاعلان آن مجازات های کیفری سنگینی پیش بینی شده است.

    این مقام انتظامی با بیان اینکه دادن وعده های واهی و دروغین و عوام فریبانه از شیوه های کلاهبرداری شرکت های هرمی است، تصریح کرد: جابجایی پول از اعضای رده پایین به اعضای رده بالا، مهم ترین هدف شرکت های هرمی است.

    وی با اشاره به اینکه استفاده از کتب، جزوات آموزشی، رایانه و لپ تاپ حاوی مطالب آموزشی جهت تبلیغ شهروندان برای پیوستن به شرکت های هرمی ممنوع است،خاطرنشان کرد:‌شرکت های هرمی هیچگونه قراردادی برای پذیرش نمایندگی در شرکت های خارجی ندارند.

    رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه ثبت یک شرکت علت بر قانونی بودن و هرنوع فعالیت در آن نیست،افزود:‌ اعضای شرکت های هرمی هیچگونه مجوزی برای فعالیت خود ندارند و شرکت آنان در هیچ دستگاه دولتی به ثبت نرسیده است.

    سرهنگ فلاح کریمی خارج کردن ارز از کشور را هدف مهم شرکت های هرمی برشمرد و از شهروندان خواست از هرگونه تجارت که سود آن منوط به وارد کردن یا معرفی کردن اعضای جدید به آن شرکت است خوداری نمایند .

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17054

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *