×

روزنامه جوان :
فوتبالی که هزینه فحش‌ آن ۸۰ میلیارد می‌شود، قطعاً رقم پرونده فسادش در مخیله ما نمی‌گنجد

  • کد نوشته: 103097
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۳
  • 10 بازدید
  • ۰
  • روزنامه جوان نوشت: در خبرها آمده بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از محل جریمه لیگ برتری‌ها در جریان مسابقات فصل گذشته لیگ و جام حذفی مبلغ ۸۰ میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان درآمد داشته است.....
    فوتبالی که هزینه فحش‌ آن ۸۰ میلیارد می‌شود، قطعاً رقم پرونده فسادش در مخیله ما نمی‌گنجد
  • به گزارش گیل و دیلم ، روزنامه جوان نوشت: در خبرها آمده بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از محل جریمه لیگ برتری‌ها در جریان مسابقات فصل گذشته لیگ و جام حذفی مبلغ ۸۰ میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان درآمد داشته است.

    در وهله اول باید گفت که چنین مبلغ بالایی نشان از سقوط اخلاق‌مداری در فوتبال دارد، یعنی کار به جایی رسیده که دیگر جرایمی با مبالغ ریز و کوچک جوابگو نیست و حتماً باید مبالغی در خور توجه در جریمه‌ها لحاظ شود تا شاید خاطیان و متخلفان به خود بیایند و دست از بی‌اخلاقی و پریدن به‌هم بردارند.

    البته در این میان باید اذعان کرد حتی این مبالغ بالا هم نتوانسته کاری از پیش ببرد که اگر مؤثر بود، امروز شاهد این نبودیم که فلان بازیکن با فحاشی پاسخ سؤالات را بدهد یا فلان مربی برای تمام لیگ خط و نشان بکشد یا بدتر از همه این‌ها دو مدیرعامل با سخیف‌ترین ادبیات ممکن از خجالت هم دربیایند.

    تمام این‌ها یعنی اینکه مبلغ بالای جریمه حتی تلنگر هم به جماعت فوتبالی نزده که هر روز افسارگسیخته‌تر از قبل به‌هم می‌پرند. بدیهی است که در این میان نباید از درآمدهای بالای این قماش هم غافل بود که چنین مبالغی بابت جریمه را در حد پول خرد جیب‌شان می‌دانند و به راحتی آن را پرداخت می‌کنند یا اینکه سعی می‌کنند با متوسل شدن به انواع و اقسام سفارشات و لابی‌گری‌ها از پرداخت آن هم سرباز زنند.

    مسئله این است که این حجم بالای جریمه نتوانسته تأثیری در حال و هوای فوتبال و بهبود وضع اسفبار اخلاق در آن بگذارد، یعنی این جریمه‌ها مانعی برای بی اخلاقی فوتبالی‌ها نبوده است. یعنی آن‌ها جریمه می‌شوند، اما با پوزخند به همه، حتی کمیته انضباطی کار خودشان را می‌کنند، درست مانند خلافکاری که با وقاحت می‌گوید: «جریمه‌اش را می‌دهم.»

    با دیدن این مبلغ باید تأسف خورد به حال فوتبالی که سال‌هاست مثلاً حرفه‌ای است، اما حتی نمی‌تواند اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند، چه برسد به اینکه به لحاظ فنی حرفه‌ای باشد. با فوتبالی که تنها ۸۰ میلیارد تومان از «فحش» و بی‌اخلاقی درآمد دارد باید چه کرد؟ فوتبالی که این هنرش را هم باید به پرونده فساد مدیران، مربیان و بازیکنانش اضافه کرد تا متوجه شد با چه مجموعه‌ای طرف هستیم. مجموعه‌ای که هزینه فحش‌های آن ۸۰ میلیارد می‌شود، قطعاً رقم پرونده فسادش در مخیله ما هم نمی‌گنجد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت اینکه این مبلغ هنگفت (که احتمالاً با توجه به اعتراض‌ها و شکسته شدن رأی‌ها در کمیته استیناف کمتر از این مبلغ است، ولی خب قابل توجه است) در کجا و چگونه خرج شده یا اصلاً چه سرنوشتی پیدا کرده است؟ به‌طور حتم چنانچه این مبلغ و مبالغ فصل‌های قبل که حتماً کمتر از این نبوده در راستای اعتلای اخلاق فوتبال هزینه می‌شد امروز شاهد این حجم عظیم بی‌اخلاقی نبودیم.

    حالا یکی پیدا شود و بگوید که چنین مبلغ هنگفتی سر از کجا درآورده که با وجود آن فوتبال ایران بی‌اخلاق‌تر از هر زمان دیگری به آخر دره انحطاط نزدیک‌تر می‌شود؟!

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=103097

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *