×

قالیباف: همه مشکلات کنونی به دلیل اقتدار و قوی‌بودن نظام است/ در یک برنامه پنج ساله بدون شک می‌توانیم به ثبات اقتصادی برسیم

  • کد نوشته: 84121
  • ۱۴۰۱-۰۹-۲۷
  • 77 بازدید
  • ۰
  • محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اقتصادی که معلوم نباشد، پیشران آن کجاست، به جایی نمی‌رسیم، ادامه داد: ما می‌توانیم ۱۰مسئله را حل کنیم، اما آن ۱۰مسئله باید مسائلی باشند که وقتی حل شد، هر کدام ۱۰۰ مسئله دیگر را حل کنند. ما قادریم این کار را انجام دهیم. این کشور […]

    قالیباف: همه مشکلات کنونی به دلیل اقتدار و قوی‌بودن نظام است/ در یک برنامه پنج ساله بدون شک می‌توانیم به ثبات اقتصادی برسیم
  • محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اقتصادی که معلوم نباشد، پیشران آن کجاست، به جایی نمی‌رسیم، ادامه داد: ما می‌توانیم ۱۰مسئله را حل کنیم، اما آن ۱۰مسئله باید مسائلی باشند که وقتی حل شد، هر کدام ۱۰۰ مسئله دیگر را حل کنند. ما قادریم این کار را انجام دهیم. این کشور سرمایه های مادی و سرمایه های انسانی مناسبی برای تحقق این دو موضوع دارد و در یک برنامه پنج ساله بدون شک می‌توانیم به ثبات اقتصادی برسیم.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایسنا، رئیس مجلس گفت: همه این مشکلاتی که الان داریم به این بر می‌گردد که نظام جمهوری اسلامی یک نظام قوی و مقتدر است.

    محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست سراسری دبیران و اعضای شورای مرکزی مجمع جوانان انقلاب اسلامی که شامگاه جمعه برگزار شد، ضمن تسلیت به‌مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا (س)، با بیان اینکه همه این مشکلاتی که الان داریم به این بر می‌گردد که نظام جمهوری اسلامی یک نظام قوی و مقتدر است، تصریح کرد: در حقیقت این حرکت‌هایی که امروز به‌صورت یکپارچه از رژیم صهیونیستی، آمریکا و اروپا و در یک کلام از جبهه غرب می‌بینیم، به دلیل این است که مهم‌ترین مزاحم بر سر راه خود و مهم‌ترین قدرتی که در مقابل آن‌ها ایستاده و به صورت مؤثر گام برداشته را انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی می‌دانند.

    رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: به نظر من دهه اول انقلاب دهه مقاومت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، اما بدانید در همان دهه با وجود اینکه تجربه و اقتدار ما کمتر بود اما اتفاقات بسیار سخت‌تر را پشت سر گذاشتیم.

    وی با اشاره به تحولات سال ۶۰ گفت: ما روزهایی داشتیم که هر روز در جبهه‌ها، دشمن با قدرت به یکی از شهرهای ما حمله می‌کرد، یک بخشی سقوط می‌کرد، مهماتی که لازم داشتیم نبود، انسجام لازم نبود، کسی مانند بنی‌صدر فرماندهی کل قوا دستش بود، نیروهای سپاه و بسیج به این شکل نبودند، تجربه کافی نداشتیم، صنعتمان در این حد نبود، انسجام و سازماندهی وجود نداشت و… در این شرایط در بهار سال ۱۳۶۰ منافقان هر روز یک انفجار در خیابان‌ها و در سراسر کشور انجام می‌دادند و از مسئولان تا افراد حزب اللهی که آدم‌های مؤثر در محلات بودند را ترور می‌کردند.

    رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: من به عنوان یک راوی از آن زمان می‌گویم در آن برهه دو رکن اساسی مردم باوری و خداباوری در انقلاب اسلامی حاکم بود؛ خداباوری به معنای اعتماد به سنت‌های الهی در ذهن، روح، روان و جسم همه بود یعنی همه مطمئن بودند وقتی برای خدا کار می‌کنند، خدا تضمین کرده که اگر در این راه گام بردارید، پیروز هستید؛ اینکه ما بتوانیم با حداقل امکانات در مقابل حداکثر توان دشمن بایستیم باور همه ما بود، یعنی فضای انقلاب و روحیه انقلاب این گونه بود و بعد هم در عمل این اتفاق افتاد.

    رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: در پی همه تحولات این ۴ دهه اما امروز نگاه که می‌کنیم، می‌بینیم که انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت از شبه قاره هند تا حاشیه مدیترانه ایستاده و اجازه قدرت‌نمایی به آمریکا در منطقه را نمی‌دهد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ترامپ خود اذعان کرد که ما در فشار حداکثری به ایران شکست خوردیم، ادامه داد: امروز ما در شرایطی که در بیشترین فشار اقتصادی هستیم توانستیم ۶۰ میلیارد دلار صادرات در بخش‌های مختلف انجام دهیم و این موضوع در فشارهای موجود نشان‌دهنده قدرت و حرکت ما است اما در مقابل باید بگوییم که ما در حوزه مسائل داخلی‌مان به خصوص در دهه‌های اخیر در بخش اقتصادی، بحث فرهنگ، بحث اجتماعی، در روش حکمرانی‌مان، به دلیل تضعیف دو اصلی که بالاتر اشاره کردم یعنی اعتماد به سنت‌های الهی و مردم‌باوری، ضعف‌هایی پیدا کردیم.

    قالیباف در تشریح معنای مردم‌باوری عنوان کرد: مردم باوری یعنی اینکه ما قدرت خود را در مردم می‌بینیم یعنی وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ایران قوی، ایران قوی به دولت قوی نیست، ایران وقتی قوی است که تک تک مردم ایران قوی باشند. مردم باید قوی باشند نه دولت به معنای عام. اگر مردم قوی بودند دولت قوی است. اگر مردم حضور داشته باشند نتیجه آن این می‌شود که ما در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌توانیم بایستیم.

    قالیباف در تشریح دو شیوه حکمرانی در کشور به بیان مثالی پرداخت و ادامه داد: سال گذشته در سالگرد شهید طهرانی مقدم در صنایع هوافضا به بیان این نکته پرداختم که اکنون در این مجموعه در شمال جاده کرج، گیربکس‌هایی ساخته می‌شود  که از جهت حجمی، تعداد دور و تکنولوژی که در آن به کار گرفته ما را جزء  ۵کشور اول دنیا در حوزه موشکی قرار داده است اما در جنوب جاده کرج، صنایع خودروسازی کشور قرار دارد که شرایطش را همه می‌دانیم و این دو روش حکمرانی است.

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید روشن بگویم امروز سه قوه ما چه بخواهیم چه نخواهیم تحت تأثیر یک قوه دیگر است که این قوه چهارم نظام بروکراسی است که بر هر سه قوه دیگر ما مسلط است و مهار و مدیریت آن دست انقلاب اسلامی و نظام انقلاب اسلامی نیست، بلکه اسب چموشی است که هر کجا خواست می‌رود و حکمرانی می‌کند.

    وی با اشاره به صحبت یکی از حاضران مبنی بر اینکه رشد اقتصادی‌مان در سال‌های اخیر منفی یا صفر بوده، با بیان اینکه من به عنوان خدمتگزار شما می‌گویم می‌شود اینها را حل کرد و هر کسی که گفت نمی‌شود حل کرد، این سخن را از وی نپذیرید، ادامه داد: هر چند ممکن است بحث‌هایی از مسائل به سیاست خارجی ارتباط داشته باشد، اما حتماً در حوزه خنثی سازی، بخشی از آن به اقتصاد ما برمی‌گردد؛ اقتصاد باید مردمی شود، اقتصاد مردمی، اقتصاد خصوصی نیست، اقتصاد مردمی، اقتصاد تعاونی نیست و به طریق اولی اقتصاد دولتی هم نیست.

    رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تحقق ۲۵ تا ۳۰ درصدی برنامه‌های توسعه سوم، چهارم، پنجم و ششم گفت: این میزان تحقق یعنی اگر (برنامه را) رها می‌کردیم نیز خود به خود ۲۵ درصد اهداف محقق می‌شد حتی من می‌گویم حتی اگر در آن دخالت نیز نمی‌کردیم شاید ۳۵ درصد محقق می‌شد و چون دخالت کردیم ۲۵ تا ۳۰ درصد شد.

    رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه در اقتصادی که معلوم نباشد، پیشران آن کجاست، به جایی نمی‌رسیم، ادامه داد: ما می‌توانیم ۱۰مسئله را حل کنیم، اما آن ۱۰مسئله باید مسائلی باشند که وقتی حل شد، هر کدام ۱۰۰ مسئله دیگر را حل کنند. ما قادریم این کار را انجام دهیم. این کشور سرمایه های مادی و سرمایه های انسانی مناسبی برای تحقق این دو موضوع دارد و در یک برنامه پنج ساله بدون شک می‌توانیم به ثبات اقتصادی برسیم.

    در پایان این نشست، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی از دبیران فعال مجمع جوانان انقلاب اسلامی تقدیر شد.

    همچنین در این نشست برخی از دبیران مجمع جوانان انقلاب اسلامی به بیان نقطه نظرات خود درباره شرایط کنونی کشور پرداختند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=84121

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *