×

قالیباف: ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است

  • کد نوشته: 86873
  • ۱۴۰۱-۱۲-۱۱
  • 97 بازدید
  • ۰
  • محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما امروز نقشی در اقتصاد ندارند و حدود ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است. منظور فقط این دولت نیست کلا اینطور بوده و این اشتباه می‌باشد، اقتصاد تا دولتی باشد نه رشد می‌کند و نه فسادش تمام می‌شود. به گزارش گیل و دیلم ، رئیس مجلس شورای […]

    قالیباف: ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است
  • محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما امروز نقشی در اقتصاد ندارند و حدود ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است. منظور فقط این دولت نیست کلا اینطور بوده و این اشتباه می‌باشد، اقتصاد تا دولتی باشد نه رشد می‌کند و نه فسادش تمام می‌شود.

    به گزارش گیل و دیلم ، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما امروز نقشی در اقتصاد ندارند و حدود ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است. منظور فقط این دولت نیست کلا اینطور بوده و این اشتباه می‌باشد، اقتصاد تا دولتی باشد نه رشد می‌کند و نه فسادش تمام می‌شود.

    محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید سرافراز منطقه ۱۷ که عصر امروز در کجکوعه ورزشی امام سجاد (ع) اظهار کرد: منطقه ۱۷ شهر تهران از لحاظ تعداد شهدا نسبت به جغرافیا و جمعیت نمونه است، مردم این منطقه دین خود را به اسلام ادا کرده اند.

    وی با بیان اینکه مردم این منطقه همیشه پای نظام ایستاده‌اند، گفت: همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی در صراط مستقیم برای حفظ اسلام، برای مبارزه با ظلم، برای عزت و افتخار ایران عزیزمان است، این پدیده عظیم به رهبری امام خمینی، این مرد بزرگ که جز برای رضای خدا کلامی نگفت ایجاد، که باعث احیای مجدد اسلام و آبرو و عزت مسلمانان شد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مردم از خانه تا پشت جبهه‌ها گسیل می‌شدند، اینها ژنرال‌های بدون ستاره و از همه اقشار بودند که در سن جوانی در دفاع مقدس حاضر شدند.

    قالیباف با اشاره به کمک‌های مادی و معنوی از دفاع مقدس بیان کرد: جنس جنگ، خشن است ولی در اسلام جهاد مقدس می‌باشد، مجاهد فی سبیل الله مقدس است، به همین دلیل جنگ را دفاع مقدس می‌گوییم، مردم میدان دفاع مقدس را محل آموزش و تربیت قرار دادند که به تعبیر امام دفاع مقدس یک دانشگاه بود.

    وی ادامه داد: فکر نکنید هرکسی به جبهه رفت در اوج‌ عرفان بودند، خیر، همین انسان‌های معمولی بودند، ولی در فضای معنوی در فضایی که ایمان قلبی به معاد و سنت‌های الهی پیدا کرد اگر رنج و سختی هم کشیدند، آن رنج هم مقدس بود.

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط امروز جامعه به این خاطرات نیاز دارد. ما یک روزی در جبهه برگشتیم به منزل یکی از شهدا. پدر آن شهید به من گفت با بچه‌ها در جبهه چطور رفتار می‌کنید. می‌گفت پسر من قبلا برای نماز به سختی بیدار می‌شد ولی با گذشت چند ماه از حضورش در جبهه، به حال و هوا و عبادات و ادبش غبطه خوردم. اینجاست که دفاع مقدس محل تربیت و قطعه‌ای از بهشت است.

    قالیباف افزود: این باور ما را در برابر دو ابر قدرت سابق با پول‌ها و تجهیزات و امکاناتشان پیروز کرد، زمانی کمی از انقلاب نگذشته بود با دست خالی جلوی دشمنی که برای شکست انقلاب آمده بود با کمک مردم پیروز شدیم.

    وی بیان کرد: ۳۰ سال جلوتر باز همان آمریکای جنایتکار با حمایت چند هزار دلاری داعش در منطقه ناامنی ایجاد کرد. شهید سلیمانی با چه‌چیزی در مقابل این ابر قدرت‌ها مقابله کرد؟ با همین‌مردم مستضعف.‌ آنها تا بغداد آمدند و مطمئن باشید انها بدنبال این بودند همین بلا را سر ایران بیاورند. اما این عزیزان اجازه ندادند.

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این مسئله فقط در دفاع مقدس نبود. ما در انواع حوزه‌های صنعتی و دفاعی و… هم اینگونه‌ایم. بدون شک ایران در حوزه دفاعی و موشکی جز پنج‌ کشور برتر دنیاست و این اتفاق با همین جوانان مردم که به سنت‌های الهی اعتقاد دارند اتفاق افتاده است و چنان بازدارنگی ایجاد شده که این امنیت برقرار است.

    قالیباف افزود: در حوزه مسائل اقتصادی و فرهنگی چرا باید شرایط ما بگونه‌ای باشد که شرمنده مردم باشیم؟ چرا باید این ضعف‌ها باشد؟ اینها باید مرتب تکرار شود. من در سالگرد شهید مقدم گفتم ببینید دو باور متفاوت داریم، در شمال جاده و جنوب آن دو نوع صنایع متفاوت داریم، صنایع خودروسازی و صنایع دفاعی، صنایع دفاعی در اوج افتخار و قدرت و در بخش دیگر در چه وضعی هستیم. این بخاطر همان مسئله تداوم‌ راه شهداست. ما امروز در حوزه اقتصاد باید همان مسیر را طی کنیم.

    وی ادامه داد: برخی‌ها ممکن است بگویند اقتصاد و مسائل دفاع مقدس با هم فرق دارد. اما شما می‌دانید مدیریت دفاع مقدس و مسائل و سختی‌های آن بسیار سخت‌تر از مسئله اقتصاد است.

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما امروز نقشی در اقتصاد ندارند و حدود ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است. منظور فقط این دولت نیست کلا اینطور بوده و این اشتباه می‌باشد، اقتصاد تا دولتی باشد نه رشد می‌کند و نه فسادش تمام می‌شود.

    قالیباف با تاکید بر الگو گیری از فرهنگ شهدا بیان کرد: ایران قوی وقتی تحقق پیدا می‌کند که ما سرمایه قوی داشته باشیم و اول سرمایه انسانی و سپس مادی، اینها در کشور در شرایط خیلی خوبی هستند اما به درستی از آنها استفاده نمی‌کنیم. باید برای اینها چاره اندیشی شود و زمانی قوی می‌شویم که تک تک مردم ما قوی شوند. در صورت انجام ندادن این کارها سرمایه‌های ما می‌سوزند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=86873

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *