×

قهوه به تنهایی باعث کاهش وزن می‌شود؟

  • کد نوشته: 82457
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۸
  • 88 بازدید
  • ۰
  • در عصر حاضر به علت سبک زندگی نامناسب، میزان ابتلا به چاقی در جوامع رو به افزایش است. به گزارش گیل و دیلم ،در عصر حاضر به علت سبک زندگی نامناسب و عادت‌های غذایی مردم در استفاده از غذا‌های پرچرب با کالری بالا، نرخ چاقی در کشور‌های صنعتی رو به افزایش است؛ از این رو […]

    قهوه به تنهایی باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • در عصر حاضر به علت سبک زندگی نامناسب، میزان ابتلا به چاقی در جوامع رو به افزایش است.

    به گزارش گیل و دیلم ،در عصر حاضر به علت سبک زندگی نامناسب و عادت‌های غذایی مردم در استفاده از غذا‌های پرچرب با کالری بالا، نرخ چاقی در کشور‌های صنعتی رو به افزایش است؛ از این رو بسیاری از افراد به دنبال رسیدن به وزن ایده‌آل خود از طریق مصرف برخی مواد غذایی هستند.

    در سال‌های اخیر قهوه به یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین نوشیدنی‌ها تبدیل شده است، اما آیا قهوه می‌تواند باعث کاهش وزن و لاغری شود؟

    برای رسیدن به پاسخ به این سؤال ابتدا باید بدانیم که مهم‌ترین نکته در رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده‌آل، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، متناسب و بر اساس کالری روزانه مورد نیازتان است و صرف مصرف یک ماده نمی‌تواند متضمن کاهش وزن شما باشد، اما مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند در کنار افرایش فعالیت بدنی، باعث لاغری شود.

    کافئین قهوه باعث کاهش وزن می‌شود
    قهوه یکی از این مواد است که اثرات آن بر لاغری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج مطالعات نشان داده که مصرف قهوه موجب کاهش وزن و بهبود علائم مربوط به دیابت نوع دو می‌شود. آثار مفید قهوه از طریق مهمترین و فعالترین ترکیب آلکالوئیدی آن یعنی کافئین اعمال می‌شود.

    نتایج یک تحقیق در سال ۹۸ نشان داد که مصرف کافئین موجب افزایش انرژی مصرفی در سوخت و ساز می‌شود که با توجه به مقدار مصرف کافئین این افزایش ۷ تا ۲۲ درصد گزارش شده است.

    بهداشت و درمان، تغذیه سالم
    تحقیقات ثابت کرده‌اند که کافئین موجود در قهوه موجب افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) می‌شود. کافئین سبب تحریک آزادسازی اسیدچرب از بافت‌های چربی می‌شود که خود برای کاهش وزن مفید است.

    اسید کلروژنیک قهوه، عامل دیگری برای کاهش وزن
    اگرچه اعتقاد بر این است که علت کاهش وزن ناشی از نوشیدن قهوه عمدتا به دلیل محتوای کافئین آن است، اما محرک‌های دیگری نیز در قهوه یافت می‌شود که می‌تواند بر متابولیسم انسان تاثیر بگذارد که شامل “تئوبرومین”، “تئوفیلین” و “اسید کلروژنیک” است.

    اسید کلروژنیک موجود در قهوه می‌تواند جذب کربوهیدرات رژیم را کاهش دهد. این ماده قادر به کاهش سطح قند خون و به طور بالقوه دارای اثرات ضد دیابت است.

    مصرف چه میزان قهوه باعث کاهش وزن می‌شود؟
    نتیجه یک تحقیق در دانشگاه هاروارد نشان داد که مصرف روزانه ۴ فنجان قهوه بدون شکر می‌تواند باعث کاهش چهار درصدی چربی بدن شود.

    قهوه سبز باعث لاغری می‌شود؟
    قهوه سبز دانه‌های میوه قهوه هستند که مانند قهوه معمولی، بو داده نمی‌شوند. در یک مطالعه، موش‌ها را با عصاره قهوه سبز درمان کردند و دریافتند که وزن کل بدن و تجمع چربی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

    تحقیقاتی که تاکنون انجام شده نشان داده که قهوه سبز دارای مقدار بیشتری اسید کلروژنیک است که ممکن است به لاغر شدن شما کمک کند. در یک مطالعه، ۵۰ نفر مبتلا به سندرم متابولیک – مجموعه‌ای از عوامل خطر، از جمله فشار خون بالا و قند خون، که خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را افزایش می‌دهند – ۴۰۰ میلی گرم عصاره دانه قهوه سبز بدون کافئین را دو بار در روز مصرف کردند. افرادی که این عصاره را مصرف کردند در مقایسه با گروه کنترل، بهبود قابل توجهی در قند خون ناشتا، فشار خون و کاهش چربی دور شکم داشتند

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=82457

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *