×

لایروبی انهار شهرستان رودسر در دستور کار مدیران قرار گیرد

  • کد نوشته: 93529
  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۱
  • 48 بازدید
  • ۰
  • فرماندار رودسر با اشاره به اینکه این شهرستان با داشتن ۱۸ رودخانه یکی از مناطق حادثه خیز است، گفت: لایروبی انهار در دستور کار مدیران قرار گیرد. به گزارش گیل و دیلم ، محمد حیدری شامگاه پنج شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رودسر اظهار کرد: رودسر با دارا بودن ۱۸ رودخانه پرآب ،۲۶ […]

    لایروبی انهار شهرستان رودسر در دستور کار مدیران قرار گیرد
  • فرماندار رودسر با اشاره به اینکه این شهرستان با داشتن ۱۸ رودخانه یکی از مناطق حادثه خیز است، گفت: لایروبی انهار در دستور کار مدیران قرار گیرد.

    به گزارش گیل و دیلم ، محمد حیدری شامگاه پنج شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رودسر اظهار کرد: رودسر با دارا بودن ۱۸ رودخانه پرآب ،۲۶ پل بزرگ و صدها آب نما و پل‌های کوچک و آب رو یکی از شهرستان‌های حادثه‌خیز بوده که با هر بارندگی احتمال تخریب وجود داشته و تردد مردم با مشکل مواجه شود.

    وی افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی گیلان شهرستان رودسر طی شبانه روز گذشته ۱۷۴ میلی متر بارندگی فقط در چابکسر داشته که در نوع خود کم سابقه است.

    حیدری ادامه داد: در پی بارش اخیر مشکلاتی برای مردم و شهروندان شهرستان رودسر به وجود آمد که با ورود میدانی و به موقع ستاد مدیریت بحران شهرستان خوشبختانه، موضوع حاد و نگران کننده‌ای برای شهرستان به وجود نیامد.

    وی با بیان اینکه شناسایی مناطق پرخطر، بسیج امکانات و منابع مالی برای حوادث احتمالی ضروری است، افزود: افزود: می‌بایست در چارچوب اصول پیش بینی و پیشگیری از قبل این موارد در دستور کار قرار گرفته تا در اینگونه مواقع شاهد آبگرفتگی انهار نباشیم.

    حیدری تصریح کرد: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان آن امری کاملاً طبیعی است اما به دلیل عدم لایروبی و آبگرفتگی و مسدود شدن برخی نقاط انهار و رودخانه‌ها سبب صدمات جبران ناپذیر و خسارت‌هایی به دیواره رودخانه و مزارع می‌شود که این زیان‌ها بیش از آنکه باعث آسیب شود باید پیشگیری انجام گیرد.

    فرماندار رودسر ادامه داد: شناسایی مناطق پرخطر، پاکسازی و لایروبی انهار، باز نگه داشتن مسیل‌ها و هرس شاخه‌ها و از مهمترین اقدامات پیشگیرانه است.

    حیدری گفت: به علت بارش شدید باران پل آب نما در منطقه سیاهکلرود بالا آمده و مسیر تردد را مسدود و امکان تردد به سمت جواهر دشت وجود نداشت که به جهت سطح ایمنی راه ارتباطی و حفظ جان مردم این پل تا جمعه مسدود است و تجهیزات راهداری در این نقطه مستقر و آماده باش هستند

    فرماندار رودسر با اشاره به اینکه در منطقه خشکرود سیاهکرود حد فاصل روستای جور محله شاهد رانش دیواره بوده‌ایم که ادامه ندادن پروژه توسط بنیاد مسکن و در پایین دست توسط دهیاری سبب شکستگی و آسیب به دیواره آسیب شده است.

    وی به رانش دیواره حائل هادی گوابر کلاچای اشاره کرد و گفت: راهداری در این نقطه مستقر است تا حفاظت موقت برای تردد مردم فراهم کند.

    حیدری با اشاره به طغیان رودخانه کیارود وکلکا سرا رودسر اضافه کرد: در این نقاط خسارت جدی وارد نشده است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=93529

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *