×

لهستان، سوئیس را هم کنار زد

  • کد نوشته: 3491
  • ۱۳۹۵-۰۴-۰۵
  • 80 بازدید
  • ۰
  • تیم های لهستان و سوئیس از ساعت ۱۷:۳۰ در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ به مصاف یکدیگر رفتند. لهستان بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه ۲ صاحب یک موقعیت عالی شد اما میلیک ضربه خودش را در دهانه دروازه به بالا زد. بازی در ادامه با برتری لهستان ادامه پیدا کرد […]

    لهستان، سوئیس را هم کنار زد
  • تیم های لهستان و سوئیس از ساعت ۱۷:۳۰ در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ به مصاف یکدیگر رفتند.

    لهستان بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه ۲ صاحب یک موقعیت عالی شد اما میلیک ضربه خودش را در دهانه دروازه به بالا زد. بازی در ادامه با برتری لهستان ادامه پیدا کرد اما رفته رفته متعادل شد. دومین موقعیت جدی بازی هم در دقیقه ۲۹ نصیب لهستان شد اما کریخوویاک در یک موقعیت خوب ضربه سرش را به بالای دروازه فرستاد.

    سوئیس در دقیقه ۳۵ نخستین موقعیت خوب خودش را روی کرنر شکیری بدست آورد اما فابیانسکی ضربه سر شار را مهار کرد. لهستان سرانجام در دقیقه ۳۹ روی یک ضد حمله سریع و غفلت خط دفاعی سوئیس توسط بلاژیکوفسکی به گل رسید تا نیمه نخست با برتری این تیم به پایان برسد.

    بازی در نیمه دوم سریع و پرهیجان آغاز شد. لهستان در همان ابتدا می توانست به گل برسد اما دروازه بان سوئیس ضربه لواندفسکی را مهار کرد. تنها دو دقیقه بعد نوبت سوئیس بود که توسط شکیری دروازه لهستان را تهدید کند اما فابیانسکی مانع از گلزنی بازیکن استوک سیتی شد. بازی در این دقایق تهاجمی دنبال شد و بلاژیکوفسکی می رفت که گل دوم خودش و لهستان را بثمر برساند اما دروازه بان سوئیس با یک عکس العمل خوب مانع از این کار شد.

    بازی در ادامه از سرعتش کاسته شد و بیشتر در میانه زمین دنبال شد تا اینکه سوئیس با نزدیک شدن به دقایق پایانی فشار خودش را بیشتر کرد. این تیم در دقیقه ۷۴ می توانست به گل تساوی برسد اما فابیانسکی ضربه آزاد رودریگز را با یک عکس العمل تماشایی مهار کرد. سوئیس به حملاتش ادامه داد و در دقیقه ۷۹ تا آستانه زدن گل پیش رفت اما ضربه سفروویچ پس از یک کار تیمی خوب به تیر دروازه برخورد کرد.

    تلاش های سوئیس سرانجام در دقیقه ۸۲ نتیجه داد و این تیم توسط ضربه برگردان تماشایی شکیری از فاصله ۲۰ متری که به کنج دروازه لهستان رفت موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. لهستان در ادامه سعی کرد با حفظ توپ و پاسکاری جلوی فشار سوئیس را بگیرد و در این کار هم موفق شد تا دو تیم در پایان نود دقیقه به نتیجه تساوی رضایت دهند.

    لهستان در دقایق ابتدایی نیمه نخست وقت اضافه تیم برتر میدان بود اما بازی خیلی زود متعادل شد و هر دو تیم تمایلی برای حمله و زدن گل نشان ندادند تا این نیمه بدون گل زده به پایان برسد. سوئیس نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۱۱۳ می رفت که به گل دوم خودش برسد اما فابیانسکی ضربه سر بازیکن لهستان را با یک عکس العمل خوب مهار کرد. سوئیس به بازی خوب خودش در این نیمه ادامه داد و فشار زیادی روی دروازه لهستان وارد کرد. در نهایت نیمه دوم هم بدون گل زده به پایان رسید تا ضربات پنالتی تکلیف تیم صعود کننده را مشخص کند.

    گرانیت ژاکا تنها بازیکن سوئیس بود که ضربه پنالتی خودش را خراب کرد تا تیم لهستان که هر ۵ ضربه خودش را به گل تبدیل کرد به مرحله بعد صعود کند و حریف برنده بازی پرتغال و کرواسی شود.

    لیخشتاینر، شکیری، شار و رودریگز موفق شدند پنالتی های خودشان را برای سوئیس به گل تبدیل کنند. لواندفسکی، میلیک، بلاژیکوفسکی، گلیک و کریخوویاک توانستند پنالتی هایشان را برای لهستان به گل تبدیل کنند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=3491

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *