×

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان ؛
ماهی قرمز عید نوروز را در منابع طبیعی رها نکنید

  • کد نوشته: 98828
  • ۱۴۰۲-۱۲-۰۱
  • 63 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از شهروندان گیلانی خواست بعد از نوروز ۱۴۰۳ ماهی قرمز سفره هفت سین را در منابع آبی طبیعی رها نکنند.
    ماهی قرمز عید نوروز را در منابع طبیعی رها نکنید
  • به گزارش گیل و دیلم ،حمزه عشوری با توجه به نزدیک شدن سال نو از همه گیلانیان خواست تا با توجه به اینکه شهروندان برای سفره‌های هفت سین خود ماهی قرمز تهیه می‌کنند در پایان نوروز این ماهی ها را در طبیعت راه سازی نکنند.

    وی افزود : گونه غیربومی کاراس (ماهی قرمز) به دلیل ویژگی‌های زیستی همچون بکرسایی، تحمل شرایط بد زیست محیطی, رقابت غذایی با گونه‌های بومی, تهدید زیستی جدی برای منابع آبی و گونه‌های بومی استان محسوب می‌شود و از مردم استان و گردشگران انتظار می رود پس از پایان تعطیلات نوروزی و در روز انس با طبیعت این گونه های غیر بومی در طبیعت رهاسازی نشوند.

    مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان همچنین افزود: در این زمینه نیازمند به آموزش همگانی هستیم و از صدا و سیما ، رسانه‌ها ، سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی و فعالان فضای مجازی می‌خواهیم تا فرهنگ سازی نمایند.

    عشوری در پایان تاکید کرد: شهرداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط هم می‌توانند با معرفی مناطق مستعد برای جمع آوری گونه غیربومی ماهی قرمز اقدام کنند و این خطر را از محیط زیست طبیعی استان گیلان دور سازند

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=98828

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *