×

مجری طرح تجهیز اراضی شالیزاری خبر داد تدوین طرح جامع کشاورزی شمال کشور

  • کد نوشته: 14668
  • ۱۳۹۶-۰۱-۱۹
  • 74 بازدید
  • ۰
  • رضا عظیمی امشب در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین قابلیت کشت برنج در شمال کشور وجود دارد اظهار کرد: استان‌های مازندران و گیلان بیشترین قابلیت کشت برنج را دارند. وی بر تدوین طرح کلان و جامع برای توسعه کشت برنج تأکید کرد و افزود: طرح جامع باید در راستای […]

    مجری طرح تجهیز اراضی شالیزاری خبر داد تدوین طرح جامع کشاورزی شمال کشور
  • رضا عظیمی امشب در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین قابلیت کشت برنج در شمال کشور وجود دارد اظهار کرد: استان‌های مازندران و گیلان بیشترین قابلیت کشت برنج را دارند.

    وی بر تدوین طرح کلان و جامع برای توسعه کشت برنج تأکید کرد و افزود: طرح جامع باید در راستای تولید و اشتغال باشد و به این منظور طرح جامع ارتقای تولید برنج در کشور تدوین شده است.

    مجری طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری با بیان اینکه طرح جامع کشاورزی شمال کشور با محوریت برنج تدوین شده است، تصریح کرد: ۸۵ درصد از برنج کشور در استان‌های مازندران و گیلان تولید می‌شود.

    عظیمی از اختصاص ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح جامع مذکور در فاصله زمانی سه ساله خبر داد و بیان کرد: طرح جامع کشاورزی شمال کشور هنوز نهایی نشده و در حال تکمیل شدن است.

    وی، زیادی و کمبود توآم آب را از مشکلات مزارع در گیلان عنوان کرد و گفت: رودخانه‌های گیلان برای مدیریت آب کوتاه و پر شیب هستند ضمن اینکه مشکلات زهکشی شالیزارها در مازندران کمتر از گیلان است.

    مجری طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری با اشاره به قابلیت گیلان در توسعه کشت برنج، متذکر شد: اراضی شالیزاری گیلان آمادگی سالانه چهار مرتبه کشت برنج را دارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=14668

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *