×

محمدعلی ابطحی : هنوز نسل Z را درک نکرده و نتوانسته‌اند نیاز‌های آن‌ها را بشنوند / فعلا همان دیدگاه انتخابات حداقلی حاکم است / ملت از اصلاح‌طلب و اصولگرا گذر کرده‌اند

  • کد نوشته: 85989
  • ۱۴۰۱-۱۱-۱۴
  • 82 بازدید
  • ۰
  • محمدعلی ابطحی درمورد اظهارات اخیر حسن روحانی می گوید نقد مردم به مسائلی بسیار کلی‌تر از اصلاح طلب و اصولگرایی است و خواستار تغییرات مهم تری در کشور هستند. به گزارش گیل و دیلم به نقل از «انتخاب» ، انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری که با پیروزی ابراهیم رئیسی همراه بود، با حضور کمترین درصد […]

    محمدعلی ابطحی : هنوز نسل Z را درک نکرده و نتوانسته‌اند نیاز‌های آن‌ها را بشنوند / فعلا همان دیدگاه انتخابات حداقلی حاکم است / ملت از اصلاح‌طلب و اصولگرا گذر کرده‌اند
  • محمدعلی ابطحی درمورد اظهارات اخیر حسن روحانی می گوید نقد مردم به مسائلی بسیار کلی‌تر از اصلاح طلب و اصولگرایی است و خواستار تغییرات مهم تری در کشور هستند.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از «انتخاب» ، انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری که با پیروزی ابراهیم رئیسی همراه بود، با حضور کمترین درصد شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری تاریخ جمهوری اسلامی برگزار شد و برای اولین بار بیش از نیمی از واجدان شرایط در آن شرکت نکردند.

    حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق اخیرا در دیدار با جمعی از روزنامه‌نگاران سخنان مفصلی درمورد لزوم باشکوه برگزار شدن انتخابات و برآمدن دولت و مجلس قوی از آن مطرح کرده است. او گفته است «باید دولت و مجلس با حمایت اکثریت مردم شکل بگیرد. با دولت و مجلس اقلیت نمی‌شود انسجام داخلی و توان حل مشکلات ایجاد کرد. کلید حل مشکلات امروز بازگشت به انتخابات رقابتی با حضور گسترده مردم در صحنه است. »

    محمدعلی ابطحی درمورد اظهارات اخیر حسن روحانی می گوید نقد مردم به مسائلی بسیار کلی‌تر از اصلاح طلب و اصولگرایی است و خواستار تغییرات مهم تری در کشور هستند.

    محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت و گو با «انتخاب»، در رابطه با صحبت های اخیر روحانی که راه نجات کشور را برگزاری انتخاباتی آزاد می‌داند، اظهار کرد: تنها راه نجات انتخابات در کشور ما تصمیمات و اصلاحات کلی است، هرچند که ملت ما از انتخابات و اصلاح طلب و اصولگرا گذر کرده است.

    وی افزود: اینکه نسخه بپیچیم و بگوییم انتخابات برگزار کنید فقط در حد نصیحت است که بار‌ها افراد مختلف آن را مطرح کرده اند و البته هیچ گاه پاسخی هم به این نصیحت‌ها داده نشده و در آینده هم پاسخی داده نمی‌شود.

    ابطحی تاکید کرد: نقد مردم به مسائلی بسیار کلی‌تر از اصلاح طلب و اصولگرایی است و خواستار تغییرات مهم تری در کشور هستند، ضمن اینکه اگر از انتخابات صحبت کنیم باید در نظر بگیریم که آیا گوش شنوایی هست؟ از دیدگاه من همان سیاستی که انتخابات حداقلی را ترجیح داد اکنون بر ملت حاکم است.

    وی با اشاره به اینکه اعتراضات دائما به بیرون از کشور ارتباط داده می‌شود گفت: هیچ شرایطی در حال حاضر وجود ندارد که نشان بدهد اعتراضات مردم دیده یا شنیده شده است. هنوز نسل z را درک نکرده و نتوانسته اند نیاز‌های آنها را بشنوند، این اعتراضات برخواسته از تبعیضی چندساله است و راه برون رفت از آن تنها به انتخابات خلاصه نمی‌شود.

    ابطحی اضافه کرد: به نظر می‌رسد بخشی، اعتقادی به شنیدن مردم ندارند. در نهایت هسته‌های اصلی باید بدانند اعتراضات امروز مردم مانند جاده‌های شمال است که تعداد زیادی دارند، اما همه آن‌ها به شمال می‌رسند. اعتراضات در ایران با ادامه این وضع، تمام نمی‌شود و با بهانه‌های دیگر بازهم شروع می‌شود.

    عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: پیشنهاد ما به تصمیم گیران که از زبان همه‌ی ما بار‌ها مطرح شده، این است که کشور راهی ندارد جز این که در هر سطحی به واقعیت ذهن و نیاز‌های جامعه نگاه کند و اعتراضات شنیده شود و مشکلات جامعه رفع شود.

    او خاطرنشان کرد: امروز در کشور مکتبی وجود دارد که فکر می‌کنند اینکه فقط خواسته خودی‌های خود را جواب بدهند به منفعت شان است و باقی افراد را غیر خودی می‌دانند و این مجموعه‌ها معمولا انگشت در چشم مردم کرده اند و این انگشت در چشم مردم کردن‌ها اثراتی دارد و دو طرف اتفاقات جامعه به لجاجت بدی افتاده اند که به فکر رفع مشکل نیستند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=85989

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *