×

مدیرعامل آبفای گیلان: ۱۴ درصد روستاییان گیلانی از نعمت آب شرب محروم هستند

  • کد نوشته: 90114
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۳
  • 67 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه ۹۹ درصد مردم در ۵۳ شهر این استان از آب شرب برخوردار هستند، گفت: ۱۴ درصد روستاییان گیلان از آب شرب محروم هستند. به گزارش گیل و دیلم ، مازیار علیپور صبح شنبه در نشست با اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه استان ما علی رغم […]

    مدیرعامل آبفای گیلان: ۱۴ درصد روستاییان گیلانی از نعمت آب شرب محروم هستند
  • مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه ۹۹ درصد مردم در ۵۳ شهر این استان از آب شرب برخوردار هستند، گفت: ۱۴ درصد روستاییان گیلان از آب شرب محروم هستند.

    به گزارش گیل و دیلم ، مازیار علیپور صبح شنبه در نشست با اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه استان ما علی رغم بارش‌ها با محدودیت آبی مواجه است گفت: محدودیت آب شرب به قدری است که گیلان در خصوص تأمین آب روستایی دومین اعتبار را در کشور گرفته است و این بدان معناست راه زیادی تا آب رسانی کامل روستاهای گیلان در پیش داریم.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اینکه ۹۹ درصد مردم در ۵۳ شهر گیلان از آب شرب برخوردارند افزود: ساکنان ۲ هزار و ۵۰۰ روستا یعنی ۱۴ درصد روستاییان گیلان از آب شرب محروم هستند.

    وی با بیان اینکه در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تفاهم نامه با هدف آبرسانی به روستاها منعقد شده است ادامه داد: سهم گیلان در این طرح ۷۱۱ روستا بود که در فاز اول طرح، ۵ شهرستان گیلان در طرح نیامده بود لذا برای تعداد روستای باقی مانده در فاز ۲ برنامه ریزی شد.

    علیپور تصریح کرد: قرار است در فاز ۲ طرح مذکور ۸۹۰ روستای گیلان آبرسانی شود که از اواخر ۱۴۰۳ اجرای این فاز آغاز می‌شود.

    علیپور با اعلام اینکه تصفیه خانه فخب رشت در حال بهره برداری است بیان کرد: حداقل ۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه فاضلاب رشت نیاز داریم‌.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان افزود: حدود دو هفته قبل پروژه جمع آوری فاضلاب شهر رشت را در منطقه فخب کلنگ زدیم و مبلغ قرارداد این پروژه هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان است و ۵۶ کیلومتر لوله گذاری فاضلاب باید انجام شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=90114

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *