×

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبر داد؛ ممنوعیت هرگونه مصرف جدید از آب سد سفید رود

  • کد نوشته: 89661
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۸
  • 64 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از ممنوعیت هرگونه مصرف آبی جدید در حوضه آبریز سد سفیدرود به دلیل کاهش چشمگیر آورد سالانه این رودخانه خبر داد. به گزارش گیل و دیلم، وحید خرّمی اظهار کرد: به دلیل کاهش بارش‌ها و کاهش آورد رودخانه سفیدرود در حوضه آبریز این سد به کمتر از نصف در ۲۰ […]

    مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبر داد؛ ممنوعیت هرگونه مصرف جدید از آب سد سفید رود
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از ممنوعیت هرگونه مصرف آبی جدید در حوضه آبریز سد سفیدرود به دلیل کاهش چشمگیر آورد سالانه این رودخانه خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم، وحید خرّمی اظهار کرد: به دلیل کاهش بارش‌ها و کاهش آورد رودخانه سفیدرود در حوضه آبریز این سد به کمتر از نصف در ۲۰ سال گذشته و با تصویب شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه آبریز سفیدرود، برای ایجاد تعادل منابع و مصارف آب این رودخانه، هرگونه مصرف جدید از آب رودخانه سفیدرود در این حوضه آبریز برای جلوگیری از تنش آبی ممنوع است.

    وی اضافه کرد: این مصوبه در حوضه آبریز سفیدرود به مساحت ۵۹ هزار کیلومترمربع، شامل استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، تهران، قزوین، همدان و البرز از سال ۹۴ تاکنون اجرا شده است.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به انتشار خبر اخذ مجوز ماده ۲۳ انتقال آب از سفیدرود به دشت اردبیل گفت: این مصرف جدید، تنش‌های آبی این حوضه را به رغم رویکردهای وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران افزایش می‌دهد.

    خرمی با بیان اینکه ۹ استانی که از آب رودخانه سفیدرود استفاده می‌کنند باید در مصرف آب این رودخانه با توجه به کمبود منابع آبی تعادل برقرار کنند، افزود: مدیریت مصرف، افزایش بهره وری، استفاده بهینه از ظرفیت مخازن سدها، آزاد سازی منابع فعلی آب برای تأمین کمبود آب آشامیدنی و استفاده از پساب برای مصارف صنعتی از اقداماتی است که در حوضه آبریز رودخانه سفیدرود در این استان‌ها باید انجام شود تا کمبود منابع آبی جبران شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=89661

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *