×

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان: استان گیلان در معرض ۳۰ حادثه طبیعی است

  • کد نوشته: 15933
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۷
  • 182 بازدید
  • ۰
  • مهدی ولی‌پور با اشاره به تاسیس سازمان هلال احمر در سال ۱۳۰۱ توسط خیرین اظهار داشت: در ۹۵ سال تلاش این سازمان مختص دوستی و تفاهم میان اقوام و کمک به صلح پایدار میان ملت‌ها و زبان و نژاد بود. وی با اشاره به قانون مصوب مجلس که هلال احمر را به‌عنوان یک سازمان خیریه معرفی می‌کند […]

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان: استان گیلان در معرض ۳۰ حادثه طبیعی است
  • مهدی ولی‌پور با اشاره به تاسیس سازمان هلال احمر در سال ۱۳۰۱ توسط خیرین اظهار داشت: در ۹۵ سال تلاش این سازمان مختص دوستی و تفاهم میان اقوام و کمک به صلح پایدار میان ملت‌ها و زبان و نژاد بود.

    وی با اشاره به قانون مصوب مجلس که هلال احمر را به‌عنوان یک سازمان خیریه معرفی می‌کند گفت: امداد و نجات در سوانح و آموزش‌های همگانی در این زمینه، ارائه خدمات اجتماعی بلاعوض به قشر آسیب پذیر، اداره امور جوانان، کمک به امر سلامت و توانبخشی و همچنین تهیه و توزیع دارو و خدمات پزشکی از قبیل اقدامات انجام شده هلال احمر است‌.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه هفته هلال احمر امسال به‌عنوان جهان در انتظار صلح معرفی شده است خاطرنشان کرد: زیاده خواهی و خوی استعمارگری سیاستمداران برخی از کشورها باعث جنگ و هم‌نوع کشی در جهان شده است.

    پیشینه تاریخی و فرهنگی و اعتقادی و حس انسان دوستی مردم ایران عنوان داشت: جمعیت هلال احمر کشور یکی از تاثیرگذارترین جمعیت‌ها در بین ۱۹۰ کشور فدراسیون بین‌المللی هلال احمر و صلیب سرخ است.

    وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر گیلان در سال ۹۵  بیش از هزار و ۶۵۰ عملیات امداد و نجات انجام داده ابراز داشت: ۲۷ هزار نفر از حادثه دیدگان حوادث مختلف سال گذشته تحت پوشش قرار گرفتند و ۲ هزار و ۲۰۰ مصدوم تحت از انواع خدمات امداد، نجات و تسکین اضطراری برخوردار شدند.

    ولی‌پور اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۳ هزار خیر و ۳۱ موسسه خیریه مردم نهاد با این سازمان همکاری داشتند بیان داشت: بیش از ۳۶ هزار نفر از قشر مستضعف جامعه تحت پوشش خدمات معیشتی، دارویی و درمانی سازمان قرار گرفتند.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به ۱۶۴ عملیات امداد و نجات در نوروز امسال که توسط ۲۰۰ نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر انجام شد اذعان داشت: ۴۷۸ حادثه دیده و ۲۲۴ مصدوم از خدمات این سازمان برخوردار شدند.

    وی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه جوانان عنوان داشت: ساله گذشته در قالب طرح دادرس بیش از ۵۰۰ دانش آموز در ۲۷۴ مدرسه در سطح استان از خدمات آموزشی جمعیت هلال احمر استفاده کردند.

    ولی‌پور با اشاره به اینکه طرح ایمنی و سلامت خدمات رسان ۶۰۰ نفر از جوانان این جمعیت به مردم بود خاطرنشان کرد: در نوروز امسال به ۴۰۵ هزار نفر مسافر انواع خدمات پیش بینی شده ارائه شد.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان یکی از مشکلات این سازمان در سال گذشته را کمبود اعتبار بیان کرد و تصریح کرد: با وجود تمامی کمبودهای مالی، ۲۱۰  برنامه اردویی، فرهنگی و آموزشی  جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان هلال احمر برگزار شد

    وی با اشاره به راه اندازی امداد هوایی در استان گیلان بیان داشت: سال گذشته حدود ۶.۵ میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت امدادی هزینه شد و نیمی از ناوگان پشتیبانی استان نوسازی شد.

    ولی‌پور با اشاره به اینکه کشور ایران به‌دلیل منطقه جغرافیایی و شرایط آب و هوایی خاص خود جزء ۱۰ کشور پرمخاطره دنیاست خاطرنشان کرد: استان گیلان در معرض ۳۰ حادثه طبیعی است و جزء یکی از ۵ استان پر مخاطره کشور است.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه میزان آشنایی و آمادگی مردم در برابر مخاطرات در استان گیلان کمتر از ۱۰ درصد است گفت: این شاخص در کشورهای منطقه حدود ۴۰ و در کشورهای توسعه یافته بیش از ۸۰ درصد است.

    ولی‌پور با بیان اینکه درهای سازمان هلال احمر برای آموزش تمامی اقشار باز است اذعان داشت: باید تمامی خانواده‌ها را با راهبردهای کاهش حوادث و سوانح، چگونگی پیشگیری از آن‌ها و کمک‌های اولیه آشنا کنیم.

    وی با اشاره به اینکه اجرای طرح خادم و ایجاد خانه‌های هلال در سطح استان اجرا می‌شود عنوان داشت: آموزش افراد در درب منازل در قالب طرح خادم در مرحله اول ۷۶ هزار خانوار را پوشش می‌دهد که این رقم در مراحل بعد به ۱۷۰ هزار خانوار افزایش می‌یابد.

    منبع:خبرگزاری تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15933

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *