×

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران : همدلی برای جهاد بزرگ علمی در عرصه تولید صنعتی | مخالف سیاست تضعیف تولید ملی، حضور شرکتهای خارجی و خروج ثروت ملت از کشور هستیم

  • کد نوشته: 79515
  • ۱۴۰۱-۰۴-۲۲
  • 101 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه با سیاستی که منجر به رکود صنعت داخلی شود، مخالفیم، گفت: ما با سیاستی که تولید ملی را تضعیف، پای شرکتهای خارجی را به داخل کشور باز و ثروت ملت ایران را از کشور خارج کند، مخالفیم. به گزارش گیل و دیلم به نقل از مدیریت ارتباطات و […]

    مدیرعامل شرکت دخانیات ایران : همدلی برای جهاد بزرگ علمی در عرصه تولید صنعتی | مخالف سیاست تضعیف تولید ملی، حضور شرکتهای خارجی و خروج ثروت ملت از کشور هستیم
  • مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه با سیاستی که منجر به رکود صنعت داخلی شود، مخالفیم، گفت: ما با سیاستی که تولید ملی را تضعیف، پای شرکتهای خارجی را به داخل کشور باز و ثروت ملت ایران را از کشور خارج کند، مخالفیم.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی و دومین نمایشگاه بومی سازی قطعات ماشین آلات سیگارت شرکت دخانیات ایران، گفت: خلاقیت و یادگیری یک امر فردی نیست بلکه یک کار جمعی و گروهی است و با تعامل اتفاق خواهد افتاد بنابراین باید با همت و همدلی به قله های بلند علمی رسید.

    وی با بیان اینکه اولین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی شرکت دخانیات با این هدف شکل گرفته که همه ما عضو یک خانواده هستیم و برای رسیدن به سطحی بالاتر که شایسته آن هستیم، تلاش کنیم، افزود: اعتقاد من این است که رسیدن به این قله بلند زمانی اتفاق خواهد افتاد که کار دست خردمندان، متفکران و نخبگان شرکت قرار گیرد.

    مدیرعامل شرکت دخانیات ایران تاکید کرد: شرکت دخانیات آمادگی دارد دست یاری فرزندان خلاق و مبتکر خود را برای یک جهش تولید بفشارد و این مهم زمانی اتفاق خواهد افتاد که کار در دستان شما فرزندان و دانشمند شرکت دخانیات قرار بگیرد.

    شیخان در ادامه با طرح این سوال که چرا شرکتی که این همه نیروی انسانی علمی و توانمند را در دل خود دارد به آنها میدان داده نشده است گفت: پاسخ به این سوال می تواند بسیاری از گره های کور شرکت را باز کند.

    وی با بیان اینکه در سال های گذشته شرکت دخانیات در راستای یک سیاست غلط به سمتی حرکت می کرد که نخبگان خود را از دل شرکت دور می کرد، افزود: متأسفانه کار در دستان افرادی قرار می گرفت که به دنبال منفعت و منافع شخصی بودند.

    مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه ما با این سیاست مخالفیم، تصریح کرد: ما با سیاستی که منجر به رکود صنعت داخلی شود، تولید ملی را تضعیف، پای شرکتهای خارجی را به داخل کشور باز و ثروت ملت ایران را از کشور خارج کند، مخالفیم.

    شیخان تاکید کرد: امروز در اینجا دور هم جمع شدیم تا با هم پیمان ببندیم که با جهاد علمی، با اتصال به دانش و فناوری بتوانیم این مسیر مبارزه را طی کنیم .

    وی با بیان اینکه این مسیر بسیار سخت و پیچیده است، گفت: به یاد آن جمله کشاورزی افتادم که می گفت «ما در حال مبارزه با ۲ مافیای داخل شرکت و مافیای خارج شرکت هستیم».

    مدیرعامل شرکت دخانیات ایران تاکید کرد: اگر ما فرزندان غیور این کشور نتوانیم در این مبارزه مسیری را برای فضای تنفس مردم، کشاورزان و تولیدکنندگان عرصه صنعت خود باز کنیم، باید تأسف خورد.

    شیخان خطاب به حاضران در این مراسم افزود: با ایده، خلاقیت و ابتکاری که به خرج می دهید برای اینکه شرکت دخانیات را در سطوح مختلف پیشگام و پیشرو کنید، گام اول را مستحکم و محکم بردارید.

    وی با تاکید بر اینکه در مسیر مبارزه با مافیا باید به ابزار علم و دانش مجهز شد، تصریح کرد: مطمئن هستم در این میدان مبارزه فرزندان غیور شرکت دخانیات، مبتکرین و مخترعین شرکت پیروز و سربلند خواهند شد.

    مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، اشتغال و دانش بنیان از سوی مقام معظم رهبری گفت: در سال جاری تاکید ویژه ای بر فعالیت های دانش بنیان شده است. عرصه دانش بنیان یک عرصه بسیار مهم و اقتصادی است.

    شیخان با بیان اینکه تولید محصول مبتنی بر دانش مزایای بسیار زیادی دارد، افزود: شرکت دخانیات اگر بتواند از این مزیت نسبی با اتصال به حوزه های فناوری خود را مجهز کند و بهره گیرد، می تواند در عرصه رقابت پیروز و سربلند باشد.

    وی گام اول برای موفقیت را افزایش سهم شرکت در بازار داخلی دانست و افزود: در بازار داخلی باید با سیاستی حرکت کنیم که فضا را از شرکت های رقیب بگیریم و به سطحی از دانش و تکنولوژی برسیم تا بتوانیم محصولات صادراتی خود را تقویت کنیم.

    مدیرعامل شرکت دخانیات ایران ۲ کلید واژه قیمت تمام شده و کیفیت محصولات را مهم دانست و افزود: برای رقابت و پیروزی در این عرصه باید به این ۲ کلیدواژه توجه ویژه داشت.

    شیخان گفت: یکی از دلایلی که ما در صنعت دخانیات عقب افتادیم و دیگران صحنه را از ما گرفتند، این بود که به علم و دانش مجهز نشدیم، بنابراین امیدوارم که امروز این پیام در دل کارمندان شرکت مخابره شود و آنهایی که تحصیل کرده اند و ریشه در دل این خاک دارند دست یاری ما را بفشارند و همه با هم برای جهاد بزرگ علمی در عرصه تولید صنعتی که درگیری انحصار و مافیا است، اقدام کنیم.

    وی با تقدیر و تشکر از حضور دکتر حسین عامریان مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد در این مراسم گفت: از حمایت ایشان در راستای توسعه و گسترش فعالیت شرکت دخانیات که همواره حامی این شرکت بودن تقدیر و تشکر می کنیم.

    باید موج بلند باشیم

    حسین عامریان با بیان اینکه آنچه یک شرکت را موفق و سربلند می کند، فقط تولید زیاد نیست، بلکه دانش است، گفت: دانش باعث موفقیت می شود. دانشی که ذائقه، کیفیت و تولید را توأمان مد نظر داشته باشد در این صورت آن شرکت موفق خواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه باید مجهز به تکنولوژی باشیم و به روز کار کنیم، افزود: باید محصول خوب و با کیفیت را عرضه کنیم و این محصولات قابل رقابت با کالای دیگر باشد. اگر بتوانیم با شرکت های دیگر رقابت کنیم در آن صورت موفق خواهیم بود.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با بیان اینکه برای رقابت کردن باید همواره پیشگام بود، گفت: باید دست به دست هم بدهیم و با هم کار را به پیش ببریم. رمز موفقیت ما دانش و تکنولوژی است.

    عامریان با بیان اینکه برای موفقیت در این عرصه باید نخبگان و دانشمندان شرکت حمایت های لازم را انجام دهند، گفت بحث دانش و تکنولوژی و اصلاح وضعیت و کیفیت محصولات و به روز بودن بسیار مهم است.

    عامریان با بیان اینکه ما باید موج بلند باشیم، افزود: وقتی شما موج بلند باشید این دیگران هستند که دنبال روی شما خواهند بود.

    وی با بیان اینکه ما در صنعت دخانیات دچار یک عقب‌ماندگی هستیم گفت: در ماه های اخیر اتفاقات خوبی در شرکت دخانیات افتاد که امیدواریم این روند ادامه یابد.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم آن موج بلند باشیم باید سرعت ما از سرعت رقبا بیشتر باشد تا عقب ماندگی ها را جبران کنیم و به جایگاه اصلی خود برسیم.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اعلام آمادگی برای حمایت و کمک به مدیران و کارکنان شرکت دخانیات ایران گفت: آقای دکتر شیخان مدیرعامل محترم شرکت، یکی از مدیران به روز، خلاق، پرکار و پر انرژی هستند و ترکیبی از ویژگی های بسیار ارزشمند در ایشان و هیئت مدیره شرکت دخانیات جمع است و این فرصت مناسبی را فراهم کرده تا شاهد یک جهش تولید و حرکت در شرکت دخانیات باشیم.

    همچنین مجتبی دستور معاون مالی و منابع انسانی شرکت دخانیات نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه توجه مدیر عامل محترم شرکت دخانیات درباره نقش‌آفرینی، اثر گذاری و مشارکت سرمایه های انسانی شرکت در ارتقای کیفیت محصولات دخانی و تولید باعث شد کارگروهی بدین منظور با مشارکت معاونان تشکیل شود، گفت: هدف از برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، شناسایی استعداد های فکری، کشف توانمندی های علمی و پژوهشی در بین سرمایه های انسانی و تشویق و قدردانی از زحمات و تلاش های فکری کارکنان شرکت دخانیات بوده است.

    وی افزود: فراخوان این نمایشگاه در اوایل امسال انجام شد و آثار ارسالی پس از بررسی و ارزیابی کارگروه انتخاب شد که پنچ اختراع، یک کتاب، ۱۷ مقاله و سه ایده نو پذیرفته شده است.

    فناوریهای نوین و شرکت های دانش بنیان تنها معرکه شکست ناپذیر شرکت دخانیات در عرصه تولید

    همچنین سید محمدرضا حسینی مشاور فناوریهای نوین مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در این مراسم با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال تولید، اشتغال و دانش بنیان، گفت: بعد از نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال تولید، اشتغال و دانش بنیان مشخص شد که دانش بنیان برای شرکت هایی مثل ما از نان شب هم ضروری تر است.

    وی با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله شرکت دخانیات ایران گفت: با توجه به اینکه شرکتی دارای ۱۰۰ سال سابقه است، وارد کردن ساختار جدید به ساختار قدیم، کمی سخت است اما با تلاش های انجام شده، ساختار مرکز فناوری و نوآوری شرکت دخانیات را راه اندازی کردیم.

    وی با بیان اینکه ما ۶۹ فناوری خوب مشخص کردیم، افزود: از این تعداد، ۹ مورد تجاری سازی می شود. ما می خواهیم این فناوریها را تجاری سازی کنیم.

    مشاور فناوریهای نوین مدیرعامل شرکت دخانیات ایران تصریح کرد: بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور داریم که از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان مرتبط با دخانیات دعوت کردیم که برای بازدید در نمایشگاه حضور یابند.

    حسینی با اشاره به طرح صندوق جسورانه که کمک می کند به سرمایه گذاری ریسک پذیر در حوزه های دانش بنیان، گفت: با ایجاد این صندوق حلقه آخر فرایند تبدیل ایده به ثروت کلید خواهد خورد.

    وی افزود: در عرصه جهاد تولید تنها معرکه شکست ناپذیر شرکت دخانیات، فناوریهای نوین و شرکت های دانش بنیان است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=79515

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *