×

مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان خبر داد؛ گیلان جزو پنج استان اول در پذیرش مسافران بدون اقامت شبانه با هدف درمانی و تفریحی

  • کد نوشته: 83228
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۴
  • 69 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان ظرفیت خوب گیلان در توریسم سلامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: گیلان جزو پنج استان اول کشور در پذیرش مسافران بدون اقامت شبانه و با هدف درمانی و تفریحی بوده است. به گزارش گیل و دیلم ، علیرضا نوروزی در همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان […]

    مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان خبر داد؛ گیلان جزو پنج استان اول در پذیرش مسافران بدون اقامت شبانه با هدف درمانی و تفریحی
  • مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان ظرفیت خوب گیلان در توریسم سلامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: گیلان جزو پنج استان اول کشور در پذیرش مسافران بدون اقامت شبانه و با هدف درمانی و تفریحی بوده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، علیرضا نوروزی در همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد اظهار داشت: طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰ بیشترین میزان اقامت شبانه در پنج استان مازندران، تهران، فارس، اصفهان و خراسان رضوی اتفاق افتاده است.

    مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گیلان با بیان اینکه گیلان اقلیم مشابهی با مازندران دارد اما از اقامت شبانه بی بهره مانده است تصریح کرد: اقامتهای شبانه ذکر شده دو تا سه روزه بوده و ۶۵ درصد آن به قصد دیدار از اقدام و آشنایان و تنها ۱۶ درصد آن تفریحی بوده است.

    نوروزی با تاکید بر اینکه طبق آمار اقامت شبانه در پنج استان اول کشور انگار مقوله تفریح از سفره ایرانیان رخت بر بسته است ابراز داشت: در وضع موجود اگر استان گیلان بخواهد نسبت به جذب گردشگر اقدام کند در بهترین حالت می‌تواند تنها موفق به جذب ۱۶ درصد مسافران شود.

    وی با اذعان به اینکه در حوزه اقامتهای شبانه پنج استان اول کشور ۷۶ درصد از مسافران در خانه اقوام خود ساکن شده‌اند افزود: طبق آمار ۱۲ درصد از این اقامت‌ها در آپارتمان‌ها و ویلاهای شخصی، ۶ درصد در آپارتمان‌های اجاره‌ای، سه درصد در اقامتگاه‌های عمومی، و یک درصد در چادر، کمپ و اقامتگاه‌های سازمانی رقم خورده است.

    مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گیلان ادامه داد: استان‌هایی مانند گیلان، مازندران، تهران، اصفهان و فارس پنج استانی هستند که در خصوص اقامت غیر شبانه جزو استان‌های اول هستند و بیشترین سفر بدون اقامت شبانه را به خود اختصاص داده‌اند.

    نوروزی اضافه کرد: ۳۱ درصد از سفرهای بدون اقامت شبانه به گیلان بابت دیدار با اقوام، ۲۴ درصد بابت درمان و ۲۰ درصد آن برای تفریح بوده است بنابراین با نگاه به این آمار مزیت‌های نسبی و مطلق استان گیلان کاملا مشخص می‌شود.

    وی تصریح کرد: عدم نگاه جامعه ما به مقوله گردشگری در همه ابعاد موجب می‌شود سیگنالهایی به سرمایه‌گذاران داده شود که اصلا مورد توجه آنان نباشد و به طور خلاصه باید گفت حتی برای سفر یکروزه بدون اقامت شبانه هم می‌توان برنامه‌ریزی دقیقی برای استان گیلان و حوزه تجارت و درمان آن داشته باشیم.

    مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گیلان افزود: انتظار میرود اگر قرار است فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران علاقمند بیان کنیم و حتی زمینه ورود توریسم خارجی را فراهم نماییم باید به دو مقوله گردشگری سلامت و گردشگری تفریحی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

    نوروزی اظهار داشت: ورود استارتاپ‌ها به حوزه شبکه سازی و فعالیت برای اتصال عرصه و تقاضای حوزه گردشگری هم بسیار مهم است و میتواند به رونق گردشگری تجاری ، سلامت و تفریحی استانی مانند گیلان کمک کند.

    وی با بیان اینکه دریافت وام از بانک برای سرمایه‌گذاری اولین خواسته هر سرمایه‌گذاری است خاطرنشان کرد: استفاده از ضمانت‌نامه‌ها و سایر روشهای ترکیبی و برنامه‌ریزی برای افزایش قدرت خرید از دیگر مواردی است که می‌تواند به عنوان پشتیبان صنعت گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=83228

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *