×

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان اعلام کرد: هشدار شورای نگهبان؛ نمایندگان از دخالت در انتصابات و عزل و نصب‌ها خودداری کنند

  • کد نوشته: 74974
  • ۱۴۰۰-۱۱-۱۰
  • 190 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل انتخابات شورای نگهبان گفت: نمایندگان حق نظارت دارند اما باید از دخالت در انتصابات و عزل و نصب‌ها خودداری کنند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، امین‌الله زمانی در همایش اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان که در کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی […]

    مدیرکل انتخابات شورای نگهبان اعلام کرد: هشدار شورای نگهبان؛ نمایندگان از دخالت در انتصابات و عزل و نصب‌ها خودداری کنند
  • مدیرکل انتخابات شورای نگهبان گفت: نمایندگان حق نظارت دارند اما باید از دخالت در انتصابات و عزل و نصب‌ها خودداری کنند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، امین‌الله زمانی در همایش اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان که در کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام، موضوع قانون مداری است اظهار داشت: همه مسئولان باید امانت‌دار باشند و مطابق ماهیت مسئولیت و جایگاه خود خدمتگزاری کنند.

    مدیرکل انتخابات شورای نگهبان با اشاره به اینکه نباید از مسئولیت سوء‌استفاده شود زیرا سوء‌استفاده از جایگاه و منصب فساد ایجاد می‌کند گفت: نمایندگان حق نظارت دارند اما باید از دخالت در انتصابات و عزل و نصب‌ها خودداری کنند.

    مدیرکل انتخابات شورای نگهبان افزود: اگر نماینده‌ای در بحث عزل و نصب‌ها دخالت کند این‌کار خروج از صلاحیت‌های نمایندگی است و مغایر با توصیه‌های صریح مقام معظم رهبری خواهد بود.

    زمانی بیان کرد: با توجه به‌ سوگند نمایندگان برای صیانت و حفاظت از قانون اساسی اگر نماینده‌ای بخواهد سهم‌خواهی کند و در عزل و نصب‌ها دخالت کند خلاف استقلال قوا و موضوع اصل ۵۷ قانون اساسی بوده و حتی التزام عملی او به قانون اساسی نیز مورد سوال است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=74974

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *