×

مدیرکل انتقال خون گیلان: گیلانی ها سال گذشته ۸۷ هزار واحد خون اهدا کردند

  • کد نوشته: 87681
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۹
  • 80 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه اهداکنندگان خون در استان سال گذشته ۸۷ هزار واحد خون اهدا کردند، گفت: ۱۲ هزار و ۷۶۵ نفر برای اولین بار به چرخه اهدای خون پیوستند. به گزارش گیل و دیلم ، دکتر بابک پاکدل در گفت وگویی، با بیان اینکه ۱۰۱ هزار و ۶۷۷ نفر در گذشته به […]

    مدیرکل انتقال خون گیلان: گیلانی ها سال گذشته ۸۷ هزار واحد خون اهدا کردند
  • مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه اهداکنندگان خون در استان سال گذشته ۸۷ هزار واحد خون اهدا کردند، گفت: ۱۲ هزار و ۷۶۵ نفر برای اولین بار به چرخه اهدای خون پیوستند.

    به گزارش گیل و دیلم ، دکتر بابک پاکدل در گفت وگویی، با بیان اینکه ۱۰۱ هزار و ۶۷۷ نفر در گذشته به پایگاه های انتقال خون گیلان مراجعه کردند، گفت: از این افراد ۸۷ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش ۸.۰۹ درصدی را نشان می دهد.

    وی افزود: از مجموع اهداکنندگان یک سال گذشته ۴۹ هزار و ۳۶۲ نفر مستمر و ۲۴ هزار و ۸۳۶ نفر باسابقه بودند و هچنین ۱۲ هزار و ۷۶۵ نفر برای اولین بار به چرخه اهدای خون پیوستند.

    مدیرکل انتقال خون گیلان اهداکننده مستمر را اهداکننده ای دانست که فاصله زمانی بین دو اهدای وی کمتر از ۱۲ ماه باشد و تصریح کرد: به تمام اهداکنندگان خون علی الخصوص اهداکنندگان مستمر که اهدای خون را جزء وظیفه انسان دوستانه و اجتماعی خود لحاظ می کنند افتخار می کنیم و در سال جدید برایشان سلامتی، شادمانی و بهروزی آرزومندیم.

    پاکدل نیاز به خون و فرآورده‌ های خونی را یک نیاز مداوم و همیشگی دانست و یادآور شد: تهیه فرآورده‌ هایی مثل پلاکت، تنها از خون تازه امکان ‌پذیر است و لذا از عموم هم استانی های عزیز دعوت می‌ شود تا با اهدای خون خویش در تمامی ایام، زندگی را به بیماران نیازمند به خون هدیه کنند.

    وی با اشاره به آمار بالای سالمندان و مبتلایان به بیمارهای قلبی، سرطان، تالاسمی و هموفیلی در گیلان، اظهار کرد: تزریق خون تازه و کمتر از ۱۰ روز به بیماران خاص بر روند کیفیت درمان و نقاهت آنان اثرگذار است.

    مدیرکل انتقال خون گیلان به اهمیت پلاکت و مزیت تهیه سینگل پلاکت در درمان بیماران سرطانی اشاره و عنوان کرد: اهداکنندگان که همواره در صف کمک به همنوع حضور دارند، می توانند برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان نسبت به اهدای پلاکت اقدام کنند.

    پاکدل ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات از مردم نوع دوست گیلان برای ایثار خون و نجات جان همنوعان دعوت کرد و گفت: اهداکنندگان می توانند برای صرفه‌جویی در وقت ابتدا در سایت سازمان انتقال خون ثبت نام کرده و در ساعت تعیین شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

    وی متذکر شد: علاقمندان برای ثبت نام در سامانه نوبت دهی اینترنتی نیز می توانند به سایت سازمان انتقال خون به آدرس «https://nobatdehi.ibto.ir» مراجعه کنند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=87681

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *