×

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد؛ مقاوم سازی ۵۷ درصد واحدهای مسکونی در گیلان

  • کد نوشته: 84956
  • ۱۴۰۱-۱۰-۱۴
  • 72 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به شاخص ۵۷ درصدی مقاوم سازی واحدهای مسکونی این استان گفت: شهرستان رشت در حوزه مقاوم سازی عقب ماندگی دارد. به گزارش گیل و دیلم ، حامد دائمی اظهار کرد: بنیاد مسکن استان گیلان در تلاش است مشکلات مردم را با تمام توان حل و فصل کنند. مدیر کل […]

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد؛ مقاوم سازی ۵۷ درصد واحدهای مسکونی در گیلان
  • مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به شاخص ۵۷ درصدی مقاوم سازی واحدهای مسکونی این استان گفت: شهرستان رشت در حوزه مقاوم سازی عقب ماندگی دارد.

    به گزارش گیل و دیلم ، حامد دائمی اظهار کرد: بنیاد مسکن استان گیلان در تلاش است مشکلات مردم را با تمام توان حل و فصل کنند.

    مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان با اشاره به طرح مقاوم سازی ساخت و ساز روستایی و شهری گفت: سالانه بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر مقاوم سازی صورت می‌گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه پیش از اجرای این طرح، مقاوم سازی واحدهای ساختمانی ۷ درصد بوده و بیش از ۹۳ درصد از روستاهای کشور کم دوام یا بی دوام بوده‌اند، افزود: در شرایط کنونی پس از گذشت چند سال از اجرای طرح، مقاوم سازی مسکن روستایی به ۵۰ درصد رسیده است.

    دائمی با بیان اینکه طبق آمار بنیاد مسکن اسلامی در سال ۹۷ نزدیک به ۶۶ هزار واحد روستایی جهت مقاوم سازی شناسایی شده است، اظهار داشت: ۳۱ هزار از این واحدها شناسایی و مقاوم سازی انجام شده است.

    تحقق ۲۰ درصد از اعتبارات پروژه‌های بنیاد مسکن در شهرستان رشت

    وی شاخص واقعی مقاوم سازی مسکن را ۵۰ درصد اعلام کرد و این شاخص در استان گیلان را بیش از میانگین کشوری یعنی ۵۷ درصد دانست و اضافه کرد: متأسفانه میانگین این شاخص در سطح روستاهای شهرستان رشت ۹ درصد از میانگین استانی عقب مانده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن اسلامی استان گیلان از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان رشت درخواست کرد که در راستای بهبود فرهنگ مقاوم سازی مسکن روستایی در بین روستایان گام بردارند، گفت: در این راستا نیز تلاش شود واحدهای غیر مجازی که خارج از محدوده طرح هادی ساخت ساز می‌شود شناسایی و به مراجع ذی ربط اعلام شود.

    دائمی اعتبارات اجرایی برای شهرستان رشت را ۳۴ میلیارد تومان در ۲۳ پروژه اعلام کرد و ادامه داد: نزدیک به ۲۰ درصد این اعتبارات تحقق یافته که در بخش اعتبارات پیشنهادی ملی ۳۹ میلیارد تومان برای ۱۸ پروژه در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه ۱۲۴ روستا در طرح بازنگری طرح هادی روستایی در سطح شهرستان رشت شناسایی شده است، اظهار داشت: در همین راستا اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان برای ۳۱ روستای این شهرستان در سال ۱۴۰۱ بودجه اختصاص یافته است.

    مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان از اختصاص بیش از ۸۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح بازنگری روستایی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و خاطر نشان کرد: در اراضی خارج طرحی که نزدیک به محدوده طرح هادی قرار گرفته امکان الحاق زمین ساکنین بومی با نظر مدیران هر شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

    دائمی یکی از معضلات مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گیلان را کمبود زمین اعلام کرد و گفت: سالانه ۲۲ هزار مسکن در طرح نهضت ملی باید ساخته شود که در تأمین این زمین‌ها دچار مشکل شده‌ایم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=84956

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *